Kiedy potrzebujesz strategii opartej na Inbound Marketingu?
Masz poczucie, że Twoim obecnym działaniom w pozyskiwaniu klientów z internetu brakuje charakteru czegoś powtarzalnego i zorganizowanego w ramach spójnej koncepcji? Chcesz zbudować widoczność firmy w internecie, zwiększyć ilość treści, rozwinąć stronę internetową, zwiększyć ilość pozyskiwanych z internetu klientów?
Potrzebujesz dokładnego, ale i praktycznego planu działań, którego nie odłożysz na półkę, będzie bowiem mało praktyczny i zbyt ogólny?
Taki plan otrzymasz korzystając z rozszerzenia wdrożenia HubSpot o stworzenie strategii marketingowej opartej o inbound marketing. W dalszej części przybliżymy Ci jej zakres.
Zakres działań Strategii Inbound Marketing
Pamiętaj, że strategia inbound marketing jest związana z wdrożeniem HubSpot i bazuje na maksymalizacji jego funkcji do pozyskania nowych klientów.
Tak więc wdrażając HubSpot będziesz mieć wszystkie poniżej opisane działania uwzględnione w jego projekcie.
Strategia Inbound Marketing ma za zadanie dostarczyć Ci konkretne produkty, gotowe do wdrożenia, tak aby uruchomić działania pozyskiwania klientów. Dodatkowo możemy Ci pomóc nie tylko stworzyć strategię, ale i pomóc w jej realizacji. Nasz zespół wsparcia marketingowego HubSpot zwany Marathoner jest to w pełni do Twojej dyspozycji. Tak, więc jeżeli tylko się zdecydujesz na nasze wsparcie, to w ramach tworzonej strategii otrzymasz poniższe produkty.
Pozyskanie ruchu na stronę WWW
Pozyskanie ruchu jest kluczowe w ramach strategii inbound. Bez niego nie ma możliwości prowadzenia działań konwersji na leady. W zakresie naszych prac otrzymujesz, kompletny plan działań, obejmujący wszystkie kanały pozyskania ruchu:
- Strategię dostosowania strony WWW do pozyskania ruchu, przedstawienia oferty, przeprowadzenia klienta przez proces zakupowy;
- Strategię prowadzenia bloga – wykaz artykułów, dostosowanych do lejka pozyskania klientów, SEO oraz ścieżki konwersji;
- SEO – pozyskanie ruchu z bloga za pomocą klastrów tematycznych;
- Strategię reklamowania firmy – Google, Facebook, LinkedIn, TikTok, Instagram;
- Strategię działania w social mediach, Facebook, Linkedin, TikTok, Instagram.
Konwersja ruchu ze strony na lead
Po sprowadzeniu potencjalnych klientów na stronę internetową kluczowe jest zapewnienie konwersji ich odwiedzin na lead. Do tego celu służą działania takie jak e-booki, raporty, webinary, konsultacje czy demo, podpięte w odpowiednie miejsca strony dzięki CTA (Call-to-action) oraz umieszczone w odpowiednim kontekście stron i wpisów blog.
- Zaprojektujemy ścieżkę konwersji odwiedzających stronę na lead, wskażemy, jakie artykuły blogowe mają konwertować na jaki lead magnet, opracujemy koncepcję CTA;
- Dostarczymy pomysły na lead magnet (np. e-book, webinar), do wpięcia w ścieżkę konwersji.
Lead nurturing i automatyzacja marketingu
Po pozyskaniu leada przechodzimy do działań związanych z jego zmianą na klienta. W tym celu konieczne są określone działania ze scoringiem leadów oraz opracowaniu do nich konkretnej sekwencji komunikacji. HubSpot znaczenie wykracza poza koncepcję samych ocieplających maili, na ścieżkach mamy możliwość integracji z banerami CTA na stronie, dopisywaniem do remarketingu kampanii reklamowych i wiele więcej.
- Projektujemy ścieżki ocieplania leadów na poszczególnych etapach lejka TOFU, MOFU, BOFU;
- Ustalamy zasady lead scoringu;
- Projektujemy proces integracji marketingu i sprzedaży tak, aby odpowiednie leady; kierować do sprzedaży, w odpowiednim czasie;
- Ustalamy segmentację klientów do mailingów i działań smart content.
Jak pracujemy krok po kroku
Cel działań – jaki zakres oferty obejmujemy strategią
Wybór zakresu oferty objętej wykonaniem strategii. Rekomendujemy wybrać jeden produkt lub usługę, dla której wykonamy kompleksowy plan działań.
Dla przykładu w BusinessWeb wybralibyśmy pomiędzy CRM, Marketing Automation a systemem ticketowym, zaczynając od CRM, do którego musieliśmy stworzyć ponad 15 artykułów blog, 3 lead magnety.
Stworzenie strategii inbound to kompleksowy proces, wymagający czasu oraz wiele elementów do produkcji, od treści blogowych, po przebudowy strony, opracowanie mailingów czy lead magnet. Dobierz produkty na start tak, aby mieć szansę na realizację ich stworzenia w rozsądnym czasie.
Tam, gdzie Twoim celem jest też pozyskanie informacji w kierunku przebudowy strony WWW i opracowania jej zakresu, możemy wziąć pod uwagę całą Twoją ofertę i dostarczyć kompletny projekt, a w ramach strategi treści skupić się np. na jednej grupie produktów na start (na koncepcji bloga, lead nurturingu i konwersji).
Audyt Marketingowy – co dziś mamy i możemy użyć, usprawnić
Na początku przeprowadzamy audyt marketingowy obecnych działań. Sprawdzamy jakie działania marketingowe wykonywane były do tej pory, co się sprawdzało, czego z działań inbound marketingu brakuje. Chcemy maksymalnie wykorzystać to, co jest już przez Ciebie stworzone. W tym celu przeprowadzimy inwentaryzację treści, materiałów sprzedażowych, działań reklamowych. Otrzymasz raport z inwentaryzacji, wraz z rekomendacjami dalszych działań.
Poznanie oferty firmy – zrozumienie produktu i klienta
Aby lepiej poznać Twoją firmę, ale i uporządkować komunikację oferty, przeprowadzamy warsztaty Go To Market. Spisujemy jakie persony biorą udział w procesie zakupowym, jakie mogą mieć pytania na etapie budowa świadomości, rozważania i decyzji. Jakie jest pozycjonowanie Twojej oferty i jak wypada na tle konkurencji oraz czym się wyróżnia. Proces ma na celu dokładne zrozumienie oferty i jest kluczowy dla dalszych faz działań.
Analiza konkurencji
Konkurencja dostarcza nam wiele informacji związanych z tym, jak potencjalnie szukana jest oferta firmy przez klientów, jakie są stosowane działania na konwersji leadów, jakie wykorzystuje lead magnety. Dodatkowo analizowana jest strona konkurenta pod kątem oferowanego produktu (komunikacja, benefity):
- Jakie materiały ma konkurent do promocji produktu + materiały uzupełniające, umożliwiające sprzedaż (case study, e-booki, checklisty, video);
- Czy regularnie prowadzi bloga i czy jest w tych działaniach widoczna strategia;
- Jak jest widoczny w wyszukiwarce Google (wyniki organiczne), na jakie słowa kluczowe pozyskuje ruch, co to nam mówi o tym, czego szukają potencjalni klienci;
- Czy reklamuje się w Google/social media i jakie ma treści reklam (jak komunikuje się w reklamach).
Na bazie analiz otrzymujesz od nas rekomendacje – co można zrobić inaczej, gdzie są luki w jego strategii, jak możesz komunikować się na stronie WWW z ofertą, która odróżni Cię od konkurencji. Dodatkowo zasilamy nasz proces informacjami o potencjalne wykorzystania SEO, reklam oraz social media.
Pozyskanie ruchu na stronę
Działania SEO
Przeprowadzimy analizę słów kluczowych związanych z Twoją ofertą. Otrzymasz informację o potencjale wyszukiwania Twoich produktów na danym rynku (możemy wskazać Ci też taki potencjał na rynkach zagranicznych). Analiza słów kluczowych będzie bazą do:
- Opracowania wykazu artykułów blogowych w formie klastra tematycznego. Otrzymasz komplet artykułów blogowych, dostosowanych do ścieżki zakupowej klienta TOFU, MOFU, BOFU;
- Zaprojektowania zakresu strony WWW, pod kątem niezbędnych stron do prezentacji Twojej oferty i przeprowadzenia klienta przez proces zakupowy.
Działania reklamowe
Przeprowadzimy analizę i zarekomendujemy zakres reklam Google, Facebook, LinkedIn, TikTok, tak żeby wzmocnić promocję opracowanych wpisów blog, lead magnet czy oferty na stronie WWW. Działania reklamowe umieścimy w kontekście całego lejka marketingowego.
Działania social media
Zarekomendujemy zakres działań związanych z prowadzeniem social media. Zintegrujemy je z wcześniej opracowanymi materiałami blogowymi oraz strategią reklamy i treści. Otrzymasz propozycję komunikacji oraz kreacji, zasad targetowania i doboru grup odbiorców.
Konwersja ruchu na stronę www na leady – CTA i lead magnet
Opracujemy ścieżkę zakupową klienta wraz ze ścieżką konwersji na leady, z uwzględnieniem wszystkich jej etapów – budowy świadomości, rozważenia i decyzji. Koncepcja będzie zawierać kompletne mapowanie działań od wejścia na poszczególne artykuły blogowe:
- Dobór kontekstowych CTA (Call to Action) dopasowanych do ścieżki klienta prezentujących przejścia na powiązane z nimi strony konwersji, w postaci dedykowanych landing page;
- Projekt lead magnet do zamknięcia ścieżki konwersji, w postaci e-booków, webinarów, raportów, dokumentów PDF do pobrania. W ramach prac zaprojektujemy dla Ciebie tematykę lead magnet wraz z ich zakresem i spisem treści.
Lead nurturing – budowa ścieżek ocieplania leadów
W ramach naszych prac zaprojektujemy ścieżki ocieplania leadów prowadzące klientów przez poszczególne elementy lejka marketingowego. Projekt będzie obejmował zakres możliwy do osiągnięcia dzięki HubSpot, wychodząc poza same mailingi, integrując proces z działaniami reklamowymi i CTA umieszczanymi na stronie, zdarzeniami na stronie, w reklamach oraz mailach.
- Proces ocieplania leadów zostanie rozrysowany w postaci workflow i będzie gotowy do implementacji w ramach automatyzacji marketingu HubSpot;
- Opracujemy zasady scoringu leadów w zakresie poszczególnych działań marketingowych;
- Zaprojektujemy segmentację kontaktów i przemieszczanie kontaktów przez poszczególne etapy lejka.
Raportowanie działań strategii inbound
W ramach HubSpot zbudujemy odpowiednie raporty skuteczności strategii inbound, tak aby mieć kontrolę nad całością działań i ich skutecznością. Otrzymasz zestaw raportów pokazujących efekty poszczególnych działań.
Realizacja strategii inbound
Gdy potrzebujesz wsparcia skorzystaj z zespołu wsparcia marketingowego Marathoner
W ramach tworzenia strategii inbound konieczne jest przygotowanie wielu elementów zmieniających jej projekt na konkretne działania:
- wpisy blogowe;
- landing page;
- grafiki CTA;
- lead magnet;
- webinary;
- mailingi;
- ustawienie lead nurturing;
- budowa raportowania.
W przypadku kiedy masz ograniczone zasoby lub zależy Ci na przyspieszeniu działań, polecamy skorzystanie z usług marketingowych BusinessWeb, dostarczanych w ramach zespołu naszego marketingu.
Otrzymujesz dostęp do osób mających doświadczenie marketingowe oraz znające dobrze HubSpot, dzięki temu masz pewność, że jesteś w stanie uzyskać maksymalne ROI ze swoich działań.
Tutaj możesz poznać przykładowy zakres wsparcia marketingowego w ramach prowadzonych prac.
Posiadamy też sprawdzonych partnerów, którzy mogą wesprzeć Cię w codziennym prowadzeniu kampanii reklamowych, social media i czy SEO.

Mariusz Gliński
CEO BusinessWeb/ RevPoint – Customer Success ManagerNadaje kierunek rozwoju w BusinessWeb. W ramach realizacji projektów realizuje audyty wdrożeniowe w ramach swojej roli jako Customer Success Managera całego projektu, weryfikując czy realizowany projekt zapewnił klientowi pełną samodzielność działania na HubSpot, po jego zakończeniu.