Skip to content
Mariusz Gliński 6 min

Strategia Inbound Marketing BusinessWeb i HubSpot

Kiedy potrzebujesz Strategii Inbound Marketing?

Masz poczucie, że Twoje obecne działania w pozyskiwaniu klientów z Internetu, nie mają charakteru czegoś powtarzalnego i zorganizowanego w ramach spójnej koncepcji?

Potrzebujesz dokładnego, ale i praktycznego planu działań, którego nie odłożysz na półkę?

Taki plan otrzymasz korzystając z rozszerzenia wdrożenia HubSpot o strategię inbound marketing. W dalszej części przybliżymy Ci jej zakres.

Zakres działań Strategii Inbound Marketing

Pamiętajmy, że strategia inbound marketing jest w 100% związana z wdrożeniem HubSpot i bazuje na maksymalizacji jego funkcji do pozyskania nowych klientów. Tak więc wdrażając HubSpot będziesz mieć wszystkie poniżej opisane działania uwzględnione w jego projekcie. 

Strategia Inbound Marketing jest budowana wokół następujących obszarów działań:

Pozyskanie ruchu

Pozyskanie ruchu jest kluczowe w ramach działań inbound. W zakresie naszych prac otrzymujesz:

  • Strategię prowadzenia bloga – wykaz artykułów;
  • SEO – pozyskanie ruchu z bloga za pomocą klastrów tematycznych;
  • Pomysły na reklamowanie firmy – Google, Facebook, LinkedIn;
  • Pomysły na działania w social mediach.

Konwersja na lead

Po sprowadzeniu potencjalnych klientów na stronę internetową kluczowe jest zapewnienie konwersji ich odwiedzin na lead:

  • Zaprojektujemy ścieżkę konwersji odwiedzających stronę na lead;
  • Dostarczymy projekty lead magnets (e-book, webinar).

Lead Nurturing

Po pozyskaniu leada przechodzimy do działań związanych z jego zmianą na klienta:

  • Projektujemy ścieżki ocieplania leadów;
  • Ustalamy zasady lead scoring;
  • Integrujemy działania marketingu i sprzedaży;
  • Ustalamy segmentację klientów do mailingów i działań smart content.

 

Główne obszary działań, jakie wykonujemy w ramach opracowania strategii

 

Cel 

Wybór zakresu oferty objętej wykonaniem strategii. Rekomendujemy wybrać jeden produkt lub usługę, dla której wykonamy kompleksowy plan działań. Dla przykładu w BusinessWeb wybralibyśmy pomiędzy CRM, Marketing Automation a systemem ticketowym.

Audyt Marketingowy 

Na początku przeprowadzamy audyt marketingowy obecnych działań. Sprawdzamy jakie działania wykonywane były do tej pory, co się sprawdzało, czego z działań inbound marketingu brakuje. Chcemy maksymalnie wykorzystać to, co jest już przez Ciebie stworzone.

Pozycjonowanie oferty

Aby lepiej poznać Twoją firmę, ale i uporządkować komunikację oferty, przeprowadzamy warsztaty Go To Market. Spisujemy jakie persony biorą udział w procesie zakupowym, jakie mogą mieć pytania na etapie budowa świadomości, rozważania i decyzji. Jakie jest pozycjonowanie Twojej oferty i jak wypada na tle konkurencji oraz czym się wyróżnia. Proces ma na celu dokładne zrozumienie oferty i jest kluczowy dla dalszych faz działań.

Analiza konkurencji

Analizowana jest strona konkurenta pod kątem oferowanego produktu (komunikacja, benefity):

  • Jakie materiały ma konkurent do promocji produktu + materiały uzupełniające, umożliwiające sprzedaż (case study, e-booki, checklisty, video);
  • Czy regularnie prowadzi bloga i czy jest w tych działaniach widoczna strategia;
  • Jak jest widoczny w wyszukiwarce Google (wyniki organiczne), na jakie słowa kluczowe pozyskuje ruch;
  • Czy reklamuje się w Google i jakie ma treści reklam (jak komunikuje się w reklamach).

Na bazie analiz otrzymujesz od nas rekomendacje – co można zrobić inaczej, gdzie są luki w jego strategii, jak możesz komunikować się na stronie WWW z ofertą, która odróżni Cię od konkurencji.

Pozyskanie ruchu - działania SEO

Opracujmy wykaz artykułów blogowych w formie klastra tematycznego. Otrzymasz minimum 12 artykułów blogowych, dostosowanych do ścieżki zakupowej klienta. W ramach warsztatów HubSpot zapoznamy Cię z funkcjami SEO służącymi do monitoringu skuteczności działań blogowych.

Pozyskanie ruchu - moc CTA

Zarekomendujemy dodanie dodatkowych stron do obecnej strony WWW, w celu zwiększenia na niej ruchu oraz konwersji na klienta. Wskażemy Ci, jak wykorzystać funkcję CTA HubSpot do zwiększania konwersji z odwiedzających stronę.

Pozyskanie ruchu z reklam 

Zarekomendujemy zakres reklam Google, Facebook, LinkedIn, tak żeby wzmocnić promocję opracowanych wpisów blog, lead magnets czy oferty na stronie WWW. Pokażemy praktyczne zastosowanie funkcji ADS do monitorowania opracowanej strategii.

Konwersja na leady

Opracujemy ścieżkę zakupową klienta wraz ze ścieżką konwersji na leady, z uwzględnieniem wszystkich jej etapów – budowy świadomości, rozważenia i decyzji. Otrzymasz informację, jakie CTA HubSpot stworzyć i jak je rozmieścić na stronie WWW w celu pozyskania kontaktów ze strony i stworzonych artykułów na blogu.

Lead Magnets

Opracowanie propozycji 2 lead magnet do wykorzystania na ścieżce konwersji. Opracowanie pomysłu na e-book/webinar wraz z jego zakresem tematycznym (spisem treści). 

Lead Nurturing

Opracowanie projektu ścieżki lead nurturing do wykorzystania w funkcjach workflow HubSpot, lead scoringu i analityce konwersji. 

  1. Rozrysowanie 2 workflow
    • Pierwszy kierujący osobę z etapu świadomości do etapu rozważania. 
    • Drugi workflow przekierowujący osobą z etapu rozważania na etap decyzji. 
  2. Uwzględnienie lead scoring oraz  przekazania kwalifikowanych leadów MQL do działu sprzedaży.

  3. Workflow zawierają nie tylko informacje, jakie e-maile można wysłać, ale również strategie kierowania użytkownika na odpowiednie strony, tak aby płynnie przechodził przez poszczególne etapy ścieżki zakupowej.

Lead Nurturing - listy segmentacyjne

Opracujemy propozycję list segmentacyjnych do wykorzystania w mailingach, lead nurturing oraz funkcjach smart CTA HubSpot. 

Lead scoring – Project lead scoring HubSpot

Na bazie stworzonych artykułów blogowych, ścieżki zakupowej, działań lead nurturing, opracujemy i ustawimy w HubSpot odpowiedni system scoringowy kontaktów.

Raportowanie

Zbudujemy dashboard raportowania skuteczności strategii inbound, tak aby mieć kontrolę nad całością działań i ich skutecznością.

Marathoner – wykorzystaj usługi marketingowe do wsparcia stworzenia strategii inbound

W ramach tworzenia strategii inbound konieczne jest przygotowanie wielu elementów zmieniających jej projekt na konkretne działania:

  • wpisy blogowe;
  • landing page;
  • grafiki CTA;
  • e-booki;
  • mailingi.

W przypadku kiedy masz ograniczone zasoby lub zależy Ci na przyspieszeniu działań, polecamy skorzystanie z usług marketingowych BusinessWeb, dostarczanych w ramach Marathonera.

Marathoner to oferta BusinessWeb zawierająca pełne wsparcie marketingowe działań na HubSpot. 

avatar

Mariusz Gliński

CEO BusinessWeb/ RevPoint – Customer Success Manager

Nadaje kierunek rozwoju w BusinessWeb. W ramach realizacji projektów realizuje audyty wdrożeniowe w ramach swojej roli jako Customer Success Managera całego projektu, weryfikując czy realizowany projekt zapewnił klientowi pełną samodzielność działania na HubSpot, po jego zakończeniu.