Kiedy potrzebujesz Strategii Inbound Marketing?
Masz poczucie, że Twoje obecne działania w pozyskiwaniu klientów z Internetu, nie mają charakteru czegoś powtarzalnego i zorganizowanego w ramach spójnej koncepcji?
Potrzebujesz dokładnego, ale i praktycznego planu działań, którego nie odłożysz na półkę?
Taki plan otrzymasz korzystając z rozszerzenia wdrożenia HubSpot o strategię inbound marketing. W dalszej części przybliżymy Ci jej zakres.
Zakres działań Strategii Inbound Marketing
Pamiętajmy, że strategia inbound marketing jest w 100% związana z wdrożeniem HubSpot i bazuje na maksymalizacji jego funkcji do pozyskania nowych klientów. Tak więc wdrażając HubSpot będziesz mieć wszystkie poniżej opisane działania uwzględnione w jego projekcie.
Strategia Inbound Marketing jest budowana wokół następujących obszarów działań:
Pozyskanie ruchu
Pozyskanie ruchu jest kluczowe w ramach działań inbound. W zakresie naszych prac otrzymujesz:
- Strategię prowadzenia bloga – wykaz artykułów;
- SEO – pozyskanie ruchu z bloga za pomocą klastrów tematycznych;
- Pomysły na reklamowanie firmy – Google, Facebook, LinkedIn;
- Pomysły na działania w social mediach.
Konwersja na lead
Po sprowadzeniu potencjalnych klientów na stronę internetową kluczowe jest zapewnienie konwersji ich odwiedzin na lead:
- Zaprojektujemy ścieżkę konwersji odwiedzających stronę na lead;
- Dostarczymy projekty lead magnets (e-book, webinar).
Lead Nurturing
Po pozyskaniu leada przechodzimy do działań związanych z jego zmianą na klienta:
- Projektujemy ścieżki ocieplania leadów;
- Ustalamy zasady lead scoring;
- Integrujemy działania marketingu i sprzedaży;
- Ustalamy segmentację klientów do mailingów i działań smart content.
Główne obszary działań, jakie wykonujemy w ramach opracowania strategii
Cel
Wybór zakresu oferty objętej wykonaniem strategii. Rekomendujemy wybrać jeden produkt lub usługę, dla której wykonamy kompleksowy plan działań. Dla przykładu w BusinessWeb wybralibyśmy pomiędzy CRM, Marketing Automation a systemem ticketowym.
Audyt Marketingowy
Na początku przeprowadzamy audyt marketingowy obecnych działań. Sprawdzamy jakie działania wykonywane były do tej pory, co się sprawdzało, czego z działań inbound marketingu brakuje. Chcemy maksymalnie wykorzystać to, co jest już przez Ciebie stworzone.
Pozycjonowanie oferty
Aby lepiej poznać Twoją firmę, ale i uporządkować komunikację oferty, przeprowadzamy warsztaty Go To Market. Spisujemy jakie persony biorą udział w procesie zakupowym, jakie mogą mieć pytania na etapie budowa świadomości, rozważania i decyzji. Jakie jest pozycjonowanie Twojej oferty i jak wypada na tle konkurencji oraz czym się wyróżnia. Proces ma na celu dokładne zrozumienie oferty i jest kluczowy dla dalszych faz działań.
Analiza konkurencji
Analizowana jest strona konkurenta pod kątem oferowanego produktu (komunikacja, benefity):
- Jakie materiały ma konkurent do promocji produktu + materiały uzupełniające, umożliwiające sprzedaż (case study, e-booki, checklisty, video);
- Czy regularnie prowadzi bloga i czy jest w tych działaniach widoczna strategia;
- Jak jest widoczny w wyszukiwarce Google (wyniki organiczne), na jakie słowa kluczowe pozyskuje ruch;
- Czy reklamuje się w Google i jakie ma treści reklam (jak komunikuje się w reklamach).
Na bazie analiz otrzymujesz od nas rekomendacje – co można zrobić inaczej, gdzie są luki w jego strategii, jak możesz komunikować się na stronie WWW z ofertą, która odróżni Cię od konkurencji.
Pozyskanie ruchu - działania SEO
Opracujmy wykaz artykułów blogowych w formie klastra tematycznego. Otrzymasz minimum 12 artykułów blogowych, dostosowanych do ścieżki zakupowej klienta. W ramach warsztatów HubSpot zapoznamy Cię z funkcjami SEO służącymi do monitoringu skuteczności działań blogowych.
Pozyskanie ruchu - moc CTA
Zarekomendujemy dodanie dodatkowych stron do obecnej strony WWW, w celu zwiększenia na niej ruchu oraz konwersji na klienta. Wskażemy Ci, jak wykorzystać funkcję CTA HubSpot do zwiększania konwersji z odwiedzających stronę.
Pozyskanie ruchu z reklam
Zarekomendujemy zakres reklam Google, Facebook, LinkedIn, tak żeby wzmocnić promocję opracowanych wpisów blog, lead magnets czy oferty na stronie WWW. Pokażemy praktyczne zastosowanie funkcji ADS do monitorowania opracowanej strategii.
Konwersja na leady
Opracujemy ścieżkę zakupową klienta wraz ze ścieżką konwersji na leady, z uwzględnieniem wszystkich jej etapów – budowy świadomości, rozważenia i decyzji. Otrzymasz informację, jakie CTA HubSpot stworzyć i jak je rozmieścić na stronie WWW w celu pozyskania kontaktów ze strony i stworzonych artykułów na blogu.
Lead Magnets
Opracowanie propozycji 2 lead magnet do wykorzystania na ścieżce konwersji. Opracowanie pomysłu na e-book/webinar wraz z jego zakresem tematycznym (spisem treści).
Lead Nurturing
Opracowanie projektu ścieżki lead nurturing do wykorzystania w funkcjach workflow HubSpot, lead scoringu i analityce konwersji.
- Rozrysowanie 2 workflow.
- Pierwszy kierujący osobę z etapu świadomości do etapu rozważania.
- Drugi workflow przekierowujący osobą z etapu rozważania na etap decyzji.
- Uwzględnienie lead scoring oraz przekazania kwalifikowanych leadów MQL do działu sprzedaży.
- Workflow zawierają nie tylko informacje, jakie e-maile można wysłać, ale również strategie kierowania użytkownika na odpowiednie strony, tak aby płynnie przechodził przez poszczególne etapy ścieżki zakupowej.
Lead Nurturing - listy segmentacyjne
Opracujemy propozycję list segmentacyjnych do wykorzystania w mailingach, lead nurturing oraz funkcjach smart CTA HubSpot.
Lead scoring – Project lead scoring HubSpot
Na bazie stworzonych artykułów blogowych, ścieżki zakupowej, działań lead nurturing, opracujemy i ustawimy w HubSpot odpowiedni system scoringowy kontaktów.
Raportowanie
Zbudujemy dashboard raportowania skuteczności strategii inbound, tak aby mieć kontrolę nad całością działań i ich skutecznością.
Marathoner – wykorzystaj usługi marketingowe do wsparcia stworzenia strategii inbound
W ramach tworzenia strategii inbound konieczne jest przygotowanie wielu elementów zmieniających jej projekt na konkretne działania:
- wpisy blogowe;
- landing page;
- grafiki CTA;
- e-booki;
- mailingi.
W przypadku kiedy masz ograniczone zasoby lub zależy Ci na przyspieszeniu działań, polecamy skorzystanie z usług marketingowych BusinessWeb, dostarczanych w ramach Marathonera.
Marathoner to oferta BusinessWeb zawierająca pełne wsparcie marketingowe działań na HubSpot.

Mariusz Gliński
CEO BusinessWeb/ RevPoint – Customer Success ManagerNadaje kierunek rozwoju w BusinessWeb. W ramach realizacji projektów realizuje audyty wdrożeniowe w ramach swojej roli jako Customer Success Managera całego projektu, weryfikując czy realizowany projekt zapewnił klientowi pełną samodzielność działania na HubSpot, po jego zakończeniu.