Wojciech Krasicki 5 min

    Jak skutecznie wykorzystać wyskakujące okienka pop-up w HubSpot?

    Czy prowadzisz różne strategie marketingowe? Zdobycie uwagi potencjalnych klientów jest kluczem do sukcesu. Jednym z narzędzi, które może znacząco zwiększyć skuteczność generowania leadów, są wyskakujące okienka pop-up. W tym artykule odkryjesz, jak wykorzystać narzędzie do tworzenia wyskakujących okienek w HubSpot.

     

    Słów kilka o samym narzędziu do Wyskakujących okienek w HubSpot

    Narzędzie do wyskakujących formularzy w HubSpot umożliwia tworzenie atrakcyjnych formularzy kontaktowych, które można integrować z dowolnym wpisem na blogu, landing page’em lub stroną internetową.

    Pop-upy stanowią potencjalnie bardzo użyteczne narzędzie, jednak istotne jest, aby ich pojawianie się było dostosowane do właściwego momentu na stronie. Każdy z pop-upów sprawdza się w różnych kontekstach i powinien być używany z różną regularnością.

     

    Jak stworzyć efektywne okno pop-up? Jeśli zastanawiasz się nad skutecznym projektowaniem pop-up, oto kilka kluczowych wskazówek z których warto skorzystać:

    1. Zapewnij unikalną i atrakcyjną ofertę, która jest zgodna z zainteresowaniami Twoich odbiorców.
    2. Pamiętaj o odpowiednim czasie - unikaj natychmiastowego "atakowania" nowego użytkownika. Osoba, która po raz pierwszy odwiedza Twoją stronę, powinna najpierw poznać jej treści. Nie rzucaj od razu propozycji dołączenia do newslettera, dopóki użytkownik nie zorientuje się, czy jest zainteresowany twoimi ofertami. Tu kluczowe są wyczucie i dopasowanie do kontekstu.
    3. Stosuj angażujący język - komunikat na pop-up'ie powinien być krótki, ale jednocześnie klarowny i intrygujący. Unikaj spamu, skupiając się na przekazywaniu istotnych i wartościowych informacji.
    4. Dodatkowo, stosuj jasne wezwania do działania (CTA), aby każdy, kto zobaczy pop-up, wiedział, jak skorzystać z Twojej oferty.

     

    Korzyści z wykorzystania okien pop-up

    Najważniejszą zaletą pop-up jest ich niemożliwość przeoczenia. Stanowią doskonałe narzędzie do generowania leadów, budowania bazy subskrybentów oraz pozyskiwania numerów telefonu do kontaktu. Warto zauważyć, że inwestycja w okna pop-up może przynieść liczne korzyści:

    1. Pop-upy skutecznie przyciągają uwagę odbiorcy.
    2. Prezentują lub przypominają o istotnych ogłoszeniach związanych z działalnością marki, takich jak aktualne promocje czy nowości.
    3. Odpowiednio zaprojektowane pop-upy, których treść jest interesująca dla odbiorcy, mogą zatrzymać go na stronie na dłużej, zapobiegając jego opuszczeniu.
    4. Inicjują interakcję, co może przyczynić się do konwersji. Nawet jeśli nie prowadzą bezpośrednio do drugiego etapu, zebrane dane mogą być użyteczne w przyszłości.
    5. Przeciętny wskaźnik konwersji pop-upu wynosi poniżej 4%, ale najlepiej dopracowane i skuteczne osiągają nawet 50% skuteczności!

     

    Jak w ogóle stworzyć wyskakujące formularze?

    Poniżej znajdziesz szczegółowy przewodnik dotyczący tworzenia, dostosowywania i publikowania wyskakujących formularzy.

     

    1. Przejdź do sekcji Formularze na swoim koncie HubSpot.
      1. Dla kont Professional i Enterprise znajdziesz to w zakładce: Marketing > Lead Capture > Forms.
      2. Dla kont Starter i darmowych bezpośrednio w zakładce: Marketing > Formularze.

    2. Następnie kliknij przycisk "Utwórz CTA" w prawym górnym rogu. Wybierz 1 z 2 opcji dostępnych – szablonów gotowych od HubSpot lub zacznij od początku


    tworzenie popup na stronie internetowej

    wyskakujące okienko popup - kilka do wyboru


    Zacznij dostosowywać okienko wyskakujące pop-up. Co możesz zmodyfikować? W zależności od szablonu możesz dostosować nagłówek, tekst, CTA na buttonie oraz grafikę i zastąpić ją innym obrazkiem.

    wyskakujące okienko popup - tworzenie i edycja

    Dostosuj ustawienia targetowania okna pop-up.

    1. Dodaj filtry targetowania, takie jak adres URL witryny lub wartości parametrów zapytania.
      1. Tak, możesz dostosować je na podstawie określonych parametrów znajdujących się np w URL
    2. Skonfiguruj kierowanie na podstawie informacji o odwiedzających i ich zachowaniu.
      1. Możesz ropoznać intencję, przykładowo opuszczenia strony i w momencie gdy zostanie rozpoznana wyzwolić konkretny pop-up, który sprawi, że potencjalny klient zostanie na Twojej stronie.

     

    Wyzwalacze czyli triggery, które wywołają Twoje okienko pop-up

    Określ, kiedy formularz ma się pojawić, na przykład przy przewijaniu, na zamykaniu okna przeglądarki lub po upływie czasu. Opcje Wyskakujących okienek pop-up czyli w którym momencie mają się pojawiać - możesz to dowolnie skonfigurować w zależności od Twojej strategii działań:

    wyskakujące okienko popup - opcje wyzwalania

    Używaj Automatyzacji z Wyskakującym okienkiem

    Skorzystaj z funkcji automatyzacji, takich jak wysyłanie e-maili lub powiadomień po przesłaniu formularza.

    wyskakujące okienko popup gdzie ma się wyświetlać i kiedy

    wyskakujące okienko popup włączenie na stronie www

    Dbaj o to kiedy powinny się takie okienka powinny pokazywać dodatkowo możesz zadbać, aby wyświetlały się tylko określonym kontaktom w Twojej bazie kontaktów. Co więcej możesz ustawić również częstotliwość. Pełna automatyzacja i dbałość o każdy detal sprawią, że nie przytłoczysz potencjalnego klienta, a jeśli będziesz chcieć jednak dokonać zmasowanej komunikacji to również możesz na to pozwolić.

     

    Postaw kartę na skuteczne użycie okienek pop-up!

    Skuteczne wykorzystanie pop-upów oznacza przede wszystkim doskonały sposób przekazywania istotnych informacji użytkownikowi. Dzięki temu, że komunikaty te są łatwo zauważalne, możesz skupić uwagę na aktualnych promocjach lub informować o nowościach w sklepie internetowym. Niemniej jednak, ważne jest, aby zachować umiar w liczbie i częstotliwości pojawiania się pop-upów, ponieważ zbyt wiele z nich może irytować odbiorców i obniżyć ich chęć powrotu na Twoją stronę internetową.

    Jeżeli interesuje Cię więcej informacji na temat komunikatów typu pop-up oraz sposobów ich projektowania, zachęcamy do kontaktu z nami!

    avatar

    Wojciech Krasicki

    Kieruje i prowadzi działania marketingu w BusinessWeb. Pomaga klientom HubSpot w maratonie po nowych klientów. Jego doświadczenie w zarządzaniu procesami marketingowymi wprost przekłada się na sprawne prowadzenie kampanii działań pozyskania nowych klientów.