Skip to content
Filip 6 min

Mobilny CRM – podstawowe narzędzie pracy każdego handlowca

Mobilny CRM to narzędzie, które jest niezbędne w pracy współczesnego handlowca. Era papierowych kalendarzy już dawno odeszła do lamusa. Aplikacja CRM działająca na tabletach i smartphonach to już nie tylko udogodnienie, ale raczej „must have”.

Ja od zawsze byłem zwolennikiem wykorzystywania nowoczesnych technologii w sprzedaży.

W związku z tym testowałem wiele różnych rozwiązań, które są dostępne na rynku. Zarówno desktopowych, jak i mobilnych. Najlepsze wrażenie zrobił na mnie bez wątpienia mobilny system CRM HubSpot. Jestem nie tylko jego użytkownikiem i wielkim zwolennikiem, ale także wdrożeniowcem. Pomagam firmom wyposażyć handlowców w narzędzie, które znacznie podniesie wygodę i efektywność ich pracy. 

Dzisiaj dam Ci przedsmak korzystania z HubSpota. Omówię jego funkcjonalność oraz możliwości, jakie stwarza w dziale sprzedaży. Aplikacja CRM HubSpot jest dostępna na urządzenia z systemem IOS oraz Android. 

Co istotne aplikacje CRM możesz mieć za darmo jako dodatek do bezpłatnej wersji HubSpota. Wystarczy pobrać aplikację i zalogować się swoimi danymi z HubSpot Online.

ustawianie mobilny crm hubspot aplikacja crm

Mobilny CRM - zadania na dziś

Pierwsza zakładka, która wyświetla się w widoku powitalnym.

Przedstawia zadania i spotkania zaplanowane na dany dzień. Dużym atutem jest możliwość synchronizacji z kalendarzem Google lub Outlook. Dzięki temu w aplikacji CRM Hubspot, będziesz miał stały podgląd do tych danych. Ze względu na ograniczenia widoku mobilnego na ekranie wyświetlają się 3 zadania i spotkania. Oczywiście z poziomu aplikacji możesz przejrzeć również kolejne.

W systemie dostępne są 3 typy zadań: To Do, Call, Email. W zależności od wybranego wariantu wyświetla się możliwość natychmiastowego wykonania zadania. Dużym udogodnieniem jest możliwość dzwonienia bezpośrednio z aplikacji. O tym jednak opowiem nieco później.

zadania na dziś w aplikacji crm mobilny crm

Kontakty w aplikacji CRM

Mobilny CRM nie może obejść się bez listy kontaktów. W zakładce Contacts dostępna jest pełna lista kontaktów i firm przypisana do danego użytkownika w Hubspot. Wszystkie dane, które wprowadzisz w biurze, będą automatycznie dostępne w Twojej aplikacji. Działa to także w drugą stronę. Dane kontaktowe możesz dodać bezpośrednio z poziomu aplikacji CRM.

Dostępne są 3 formy wprowadzania danych:

  1. Klasyczne wpisywanie
  2. Import kontaktu z telefonu
  3. Skaner wizytówek (np. stopki w mailu)

Ważną funkcjonalnością, jaką udostępnia mobilny system CRM, jest opcja dzwonienia. Z poziomu aplikacji możesz także wysłać maila lub krótką wiadomość tekstową. Po zakończeniu połączenia na ekranie pojawia się tzw. Post Call Logging. To miejsce, w którym możesz oznaczyć, czy udało się nawiązać połączenie, dodać notatkę z rozmowy lub ustawić follow up. Po zapisaniu wszystkie informacje trafią do zakładki Activity w podglądzie kontaktu. Nie musisz już notować do kogo i kiedy wykonałeś połączenie. Wystarczy kliknąć przycisk Save w aplikacji i wszystkie dane dopiszą się do Twojego kontaktu.

Kontakty w aplikacji CRM

New call-to-action

 

Deals

Transakcje to moduł, który handlowcy lubią najbardziej!

Aplikacja CRM HubSpot umożliwia Ci stały podgląd do listy transakcji. W tej zakładce masz także możliwość „ręcznego” dodania szansy sprzedaży. Synchronizacja danych działa analogicznie do poprzednich modułów. W zależności od stopnia zaawansowania procesu sprzedaży każda transakcja może być zaliczona do 1 z 7 Deal Stage (etap transakcji).

Mobilny system CRM pozwala powiązać wpis w zakładce Deals z konkretnym kontaktem. Do każdego wpisu możesz dodawać notatki, zadania i aktywności, a także uzupełniać dane w poszczególnych transakcjach i przenosić je na inne etapy sprzedaży.

mobilny system crm deale

Activity feed w mobilnym systemie CRM

Activity feed to z punktu widzenia codziennej pracy ostatni element menu. Mobilny system CRM pozwala na bieżąco śledzić zaangażowanie Twoich leadów w publikowane, przesyłane i udostępniane treści. To jeden z fundamentów metodologii inbound sales.

Zakładka Activity Feed pozwala Ci śledzić następujące reakcje:

  • Email opens – osoby, które otworzyły wysłaną przez Ciebie wiadomość email
  • Email clicks – osoby, które kliknęły link umieszczony w wiadomości email
  • Send email – wysłane przez Ciebie wiadomości email
  • Lead visits – kontakty zakwalifikowane jako lead, które odwiedziły stronę www
  • Prospect visits – kontakty zakwalifikowane jako prospect, które odwiedziły stronę www
  • Document views – osoby, które otworzyły wysłane przez Ciebie dokumenty sprzedaży
  • Meetings – osoby, które zarezerwowały termin spotkania z Tobą przez udostępniony kalendarz
  • Forms – osoby, które wypełniły formularz kontaktowy na stronie
    Activity feed w mobilnym systemie CRM

More - Więcej opcji w aplikacji CRM

Oprócz 4 podstawowych modułów, mobilny system CRM ma jeszcze kilka funkcjonalności zebranych w zakładce More.

To właśnie tutaj znajdują się:

  • Taski, czyli podgląd wszystkich zadań w systemie
  • Business Card Scanner, czyli wspomniany już wcześniej skaner wizytówki, który pozwala na utworzenie kontaktu z zaczytanych danych
  • Conversations, czyli zbiór wszystkich konwersacji z podziałem na wiadomości przypisane do Ciebie oraz nieprzypisane
  • Settings, czyli popularne ustawienia, które pozwalają m.in. włączać powiadomienia oraz raportować błędy o aplikacji

 More - Więcej opcji w aplikacji CRM

 

To w zasadzie wszystko, jeśli chodzi o krótką charakterystykę aplikacji crm HubSpot.

Wiesz już, że nie jest to jedynie prosta apka do uzupełniania danych. Mobilny CRM HubSpot to w pełni funkcjonalne narzędzie pracy handlowca w terenie. Możliwość zarządzania całym procesem sprzedaży na smartphonie lub tablecie.

Porównaj teraz aplikację HubSpot z narzędziami, jakie wykorzystują Twoi handlowcy. Ich praca może stać się jeszcze bardziej efektywna, co w prosty sposób przełoży się na wynik sprzedaży.

New call-to-action