Masz wątpliwości dotyczące cen w HubSpot? Nie jesteś jedyny.
W tym artykule krok po kroku pokażę Ci, z jakich funkcji możesz skorzystać w HubSpocie i ile za to wszystko zapłacisz.
Niemożliwe? Wykorzystaj w swoim biznesie landing page, a się przekonasz.
HubSpot to jedno z najpopularniejszych rozwiązań CRM i marketingowych dostępnych obecnie na rynku (nie zapominajmy, że w jego skład wchodzi również system do obsługi klienta i jeden z najlepszych CMS na rynku). Jest innowatorem inbound marketingu. Już od ponad dekady nieustannie wprowadza nowe rozwiązania, którymi zachwyca swoich klientów.
W HubSpot można polubić wiele funkcji – chociażby najnowocześniejsze narzędzia do zarządzania leadami i analityki – jednak kiedy klienci przechodzą do analizy cen HubSpota, często są zdezorientowani.
W przeciwieństwie do innych CRM HubSpot traktuje system CRM jako kompleksowe narzędzie do Customer Relationship Management, a ponieważ za relacje z klientami odpowiada nie tylko sprzedaż, ale marketing i obsługa klienta, znajdziesz w nim dodatkowe narzędzia, które w budowie tej relacji Ci pomogą.
HubSpot oferuje kilka produktów w zależności od tego, czego szukasz:
Każdy z dostępnych pakietów omówię pod kątem ceny oraz ich funkcjonalności 👇 |

Zanim skupimy się dokładnie na każdym z pakietów, jakie oferuje HubSpot, zajmijmy się podstawami.
💡 Co musisz wiedzieć przed decyzją o HubSpocie?
|
*Użytkownicy w pakiecie są jak konta administratorów. To osoby, które mogą uzyskać dostęp do wszystkich funkcji HubSpota. HubSpot oferuje nielimitowaną liczbę użytkowników i mogą oni być w pełni darmowi – dla przykładu osoby oglądające dane w HubSpot nie muszą mieć płatnych użytkowników.
Możesz spersonalizować każdy pakiet HubSpot o dodatkowe funkcje
Na przykład, w każdym z planów cenowych HubSpota, możesz dodać:
Dodatkowych użytkowników
Cena większej liczby użytkowników zależy od licencji, z której korzystasz. Każdy dodatkowy użytkownik dodany do wyjściowych pakietów Sales lub Service, kosztuje 23 USD w przypadku pakietu Starter lub 90 USD w przypadku planu Professional. Dodatkowi użytkownicy w pakiecie Enterprise są dostępni za 120 USD miesięcznie.
Marketing Hub (nielimitowana ilość użytkowników) | Sales Hub (płatność za użytkownika) | Service Hub (płatność za użytkownika) | |
---|---|---|---|
Free
|
Darmowy
|
Darmowy
|
Darmowy
|
Starter
|
20 USD/mc + kontakty
|
20 USD za użytkownika /mc (min. 2 użytkowników)
|
20 USD za użytkownika /mc (min. 2 użytkowników)
|
Professional
|
890 USD/mc + kontakty
|
100 USD za użytkownika /mc (min. 5 użytkowników)
|
100 USD za użytkownika /mc (min. 5 użytkowników)
|
Enterprise
|
3600 USD/mc + kontakty
|
120 USD za użytkownika /mc (min. 10 użytkowników)
|
120 USD za użytkownika /mc (min. 10 użytkowników)
|
Raporty
Możesz rozbudować ilość dostępny raportów w systemie do 300 dashboardów oraz 3000 dodatkowych raportów. Koszt takiego dodatku to 200 USD miesięcznie.
API
Możesz zwiększyć elastyczność swojego systemu CRM, za pomocą pakietu API. Dzięki temu zwiększysz liczbę dodatkowych zapytań do 1 000 000 na dzień. Cena takiego pakietu to 500 USD miesięcznie.
Stworzyć swój własny pakiet
HubSpot oferuje również opcję zbudowania swojego własnego pakietu. Oznacza to, że możesz stworzyć unikalny plan dostosowany do swoich potrzeb. Wszystkie funkcje, które wybierzesz, są zbudowane na bazie CRM HubSpot.
Mamy już podstawę. Przejdźmy zatem do cennika. Przyjrzymy się wszystkim pakietom, funkcjom i cenom, jakie oferuje HubSpot.
W wideo tłumaczę jak poruszać się po cenniku 💰, jaki plan wybrać, jakie możesz otrzymać zniżki łącząc różne pakiety
HubSpot CRM – darmowy system na zawsze?
Tak! HubSpot CRM zapewnia dostęp do wszystkich rozwiązań HubSpota w zakresie marketingu, sprzedaży i obsługi klienta, które są potrzebne do rozpoczęcia działań. Jego podstawowa wersja jest w pełni darmowa!
HubSpot CRM jest podstawą dla wszystkich innych płatnych pakietów, które możesz dowolnie rozbudowywać.
Dzięki niemu możesz:
|
HubSpot Marketing Hub został zaprojektowany głównie dla firm, które chcą skupić się na działaniach marketingowych. To narzędzie daje Ci między innymi możliwość zaprojektowania skutecznej strategii content marketingowej.
Istnieje również opcja tworzenia i zarządzania własną stroną internetową bez konieczności kodowania lub wiedzy programistycznej dzięki funkcjonalności HubSpot CMS. HubSpot oferuje tysiące szablonów, które można dostosować pod swoje wymagania.

Ceny HubSpot Marketing Hub obejmują:
Pakiet Starter: 420 USD miesięcznie
Odpowiedni dla 1000 kontaktów i zawiera wszystkie funkcje CRM HubSpot. Ma również czat na żywo, boty konwersacyjne, formularze pop-up, analitykę aktywności na stronie, segmentację listy mailingowej, e-mail marketing i prowadzenie i retargetowanie reklam Google, Facebook i LinkedIn.
Pakiet Professional: 800 USD miesięcznie
W ramach subskrypcji masz 2000 kontaktów marketingowych, a za każde dodatkowe 5 000 kontaktów płacisz 224,72 USD/miesiąc.
W pakiecie jest wszystko to, co w Starterze plus możliwość automatyzacji działań marketingowych i treści (dzięki super zaawansowanej funkcjonalności automatyzacji i lead nurturingu zwaną Workflow) . Otrzymasz również narzędzia do optymalizacji SEO i strategii treści, wsparcie dla bloga i mediów społecznościowych, testy A/B, wezwania do działania, landing page, hosting wideo, analitykę ruchu na stronie internetowej i niezliczone konfigurowalne raporty.
Kwota 800 USD miesięcznie może wydać się spora, ale… Dostajesz w tym całą automatyzację pracy marketera. A jeśli tworzysz content to bez dobrego marketingu tych treści, nie będziesz mieć z nich zwrotu. Taka praca idzie na marne. Nie masz bowiem możliwości odpowiedniej kontroli nad efektywnością podejmowanych prac.
Wersję Professional wybierają często firmy, które szukają właśnie zwiększenia kontroli nad wydawanymi setkami i tysiącami złotych, na który marketing nie daje korzyści.
Pakiet Enterprise: 3200 USD miesięcznie
Obsługa 10 000 kontaktów marketingowych i 100 USD miesięcznie za każde dodatkowe 10 000 kontaktów. Wszystko to, co w pakiecie Professional, jak również dostęp do: pełnej kontroli atrybucji pozyskiwanych kontaktów, pojedynczego logowania, uprawnień społecznościowych, hierarchicznych zespołów, dodatkowych domen, limitów częstotliwości wysyłania wiadomości e-mail, interfejsu API Analytics, filtrowanych widoków analitycznych oraz niestandardowych zdarzeń/funneli.

💡 Decydując się na płatny HubSpot Marketing, pamiętaj, że nie ogranicza Cię limit użytkowników, a funkcjonalność i progi kontaktów marketingowych*. To świetna wiadomość dla działów marketingu z wieloma interesariuszami. Będą to np. członkowie zespołu, freelancerzy, eksperci z agencji marketingowej lub pracownicy innych działów, którzy są ciekawi HubSpota. *Czym są kontakty marketingowe? |

HubSpot Sales Hub to wszechstronne rozwiązanie sprzedażowe, które pomaga małym, średnim oraz dużym zespołom sprzedaży zwiększać przychody firmy.
Narzędzie przeznaczone jest do śledzenia całego procesu sprzedażowego, źródeł pozyskiwanych kontaktów, czynności wykonywanych przez sprzedaż, raportowania i prognozowania sprzedaży.
Dodatkowo dzięki integracji w jednym narzędziu działań sprzedaży i marketingu, sprzedawca ma dostęp do informacji – jakie reklamy klika klient, jakie maile czyta, co ogląda na stronie www. Daje to mu znacznie lepsze możliwości przygotowania się do rozmów i ich prowadzenia.

Strategia cenowa HubSpot Sales Hub
Pakiet Starter: 2 płatnych użytkownik, 20 USD miesięcznie
Obejmuje wszystko, co w CRM HubSpot, plus śledzenie wiadomości e-mail, powiadomienia i sekwencje, rozmowy telefoniczne, czat na żywo, planowanie spotkań, pipeline transakcji i routing konwersacji (automatyczne przypisywanie przychodzących czatów i wiadomości e-mail do poszczególnych użytkowników).
Pakiet Professional: 5 płatnych użytkowników, 500 USD miesięcznie
Wszystko to, co otrzymujesz w HubSpot Starter, plus wideo 1:1, bardziej zautomatyzowane procesy sprzedażowe, kolejki sekwencji, quotes, integracje z Salesforce, obsługa wielu walut i zarządzanie zespołem. Masz też możliwość budowy dowolnych raportów, dzięki funkcji Custom Reports.
Pakiet Enterprise: 10 płatnych użytkowników, 1 200 USD miesięcznie
Zawiera wszystkie funkcje Professional oraz dodatkowo: transkrypcje połączeń, predykcyjny lead scoring, obsługę podpisu elektronicznego, śledzenie przychodów cyklicznych, zatwierdzanie ofert, lepsze zarządzanie użytkownikami i jednokrotne logowanie. Masz też możliwość przetrzymywania swoich danych w HubSpot dzięki rozwiązaniu Custom Objects.

HubSpot Service Hub to kompletny pakiet oprogramowania dla zespołów obsługi klienta. Został zaprojektowany tak, żeby zmniejszyć chaos, z jakim borykają się klienci, gdy mają do czynienia z firmą, która ma różnego typu działy w firmie.
Service Hub łączy w sobie wszystkie prace w tym samym środowisku, dzięki skrzynce odbiorczej, funkcji czatu na żywo, komunikatora na Facebooku i wielu innych. Podobnie jak w przypadku innych pakietów, wszystko jest oparte o HubSpot CRM.
HubSpot Service Hub zapewnia doskonałe środowisko do obsługi klienta wraz z wbudowanym raportowaniem i automatyzacją. Oznacza to, że możesz w prosty sposób przekształcić maile i czaty w tickety, które są łatwe do śledzenia i zarządzania.
Możesz też badać satysfakcję klientów, dzięki automatycznym ankietom NPS czy CSAT.

HubSpot Service Hub Cennik
Ceny są podobne do HubSpot Sales. Ponownie, możesz wybrać pomiędzy pakietami Starter, Professional i Enterprise. Wszystko zależy od liczby potrzebnych funkcji i użytkowników.
Pakiet Starter: 1 płatny użytkownik, 20 USD miesięcznie
Obejmuje wszystko, co można uzyskać w CRM HubSpot, plus ticketowanie, czat na żywo, skrzynkę odbiorczą, funkcje dzwonienia, boty, e-mail zespołu, szablony e-mail i sekwencje, planowanie spotkań, raporty ticketów, raporty produktywności Rep (określają produktywność i czas reakcji każdego pracownika) i raporty czasowe odpowiadania na zgłoszenia klientów.
Pakiet Professional: 5 płatnych użytkowników, 500 USD miesięcznie
Zawiera wszystko, co w pakiecie Starter, plus: status ticketów i usługi routingu, automatyzację zadań i możliwość projektowania wielu pipeline ticketów jednocześnie. Dodatkowo są również różne funkcje automatyczne, baza wiedzy, hosting i zarządzanie wideo, niestandardowe raportowanie i ankiety NPS (ankiety lojalności Twoich klientów).
Pakiet Enterprise: 10 płatnych użytkowników, 1 200 USD miesięcznie
Zawiera wszystko, co dostajesz w pakiecie Professional, plus dostęp do poradników, tworzenie celów zespołowych, hierarchiczne zespoły, role użytkowników, integracja ze Slackiem, pojedyncze logowania, właściwości pól i automatycznych webhooków (które przekazują informacje między HubSpotem a innymi platformami).

💡 Decydując się na HubSpot Sales oraz/lub HubSpot Service zwróć uwagę, że w każdej z tych opcji występują minimalne wymagania dotyczące użytkowników: 2 użytkownik dla pakietu Starter, 5 użytkowników dla pakietu Professional i 10 użytkowników dla pakietu Enterprise. Oznacza to, że jeśli potrzebujesz funkcjonalności pakietu Enterprise, nawet jeśli w zespole masz 4 osoby, płacisz za 10 miejsc. |
Znasz już ceny i funkcje HubSpot, które są dostępne dla klientów. A co jeśli chcesz mieć wszystkie te funkcje naraz w jednym pakiecie?
Jedną z opcji jest zaprojektowanie własnego HubSpota za pomocą funkcji łączenia pakietów.
A istnieje jakaś alternatywa? Jasne. Wybierz pakiet HubSpot Growth Suite!
Pakiet Growth Suite daje Ci możliwość połączenia różnych wariantów sprzedaży, obsługi klienta i marketingu w jednym pakiecie. Wszystkie opcje cenowe HubSpot dla pakietu Growth Suite są dostępne z bezpłatnym HubSpot CRM.
Podobnie jak w przypadku poszczególnych pakietów, o których opowiedziałem Ci powyżej, pakiet Growth Suite jest tak samo zróżnicowany pod względem cenowym. Wszystko zależy od liczby użytkowników i potrzebnych funkcji.
Dostępne opcje cenowe HubSpot Growth Suite
Starter Growth Suite: 50 USD miesięcznie
Zawiera wszystkie pakiety startowe STARTER, o których wspominałem powyżej, dotyczące sprzedaży, usług i marketingu, połączone z HubSpot CRM.
Jeśli szukasz niedrogiego, wstępnego rozwiązania dostosowanego do wszystkich Twoich potrzeb w zakresie sprzedaży i marketingu, to będzie idealny wybór. Takiej opcji nie znajdziesz nigdzie indziej na rynku. Gwarantuję!
Professional Growth Suite: 1781 USD miesięcznie
Zaprojektowany dla osób, które chcą pójść o krok dalej ze swoimi działaniami. Wyposażony w funkcje z pakietów Professional dla sprzedaży, marketingu i usług, a także w darmowego CRM HubSpot. Obecnie najpopularniejszy pakiet na rynku przeznaczony dla rozwijających się firm, w którym obecnie dostajesz też HubSpot CMS ora HubSpot Operations Hub Professional.
Pakiet Enterprise Growth Suite: 4000 USD miesięcznie
Zamiast płacić 7 500 USD za każdy pakiet osobno, wybierz Enterprise Growth Suite! Zapewnia wszystkie funkcje z najwyższej półki HubSpota. Jeśli nie jesteś gotowy na żadne kompromisy, to jest opcja idealna dla Ciebie. Cena jest obniżona ponad 40%!

Istnieje tak wiele różnych aspektów funkcjonalności we wszystkich pakietach HubSpot, że wybór tego odpowiedniego może być nieco przytłaczający.
Dla niektórych firm oczywistym wyborem będzie rozpoczęcie od darmowego CRM HubSpot i rozbudowywanie go o narzędzia, które są najbardziej potrzebne.
Dla innych plan Enterprise będzie jedynym sposobem, żeby utrzymać rozwój w konkurencyjnej, dużej firmie.

Mariusz Gliński
CEO BusinessWeb/ RevPoint – Customer Success ManagerNadaje kierunek rozwoju w BusinessWeb. W ramach realizacji projektów realizuje audyty wdrożeniowe w ramach swojej roli jako Customer Success Managera całego projektu, weryfikując czy realizowany projekt zapewnił klientowi pełną samodzielność działania na HubSpot, po jego zakończeniu.