Przemek Gliński 5 min

    Lead Nurturing w formularzach Hubspot Marketing Starter

    Wolisz słuchać niż czytać? Odtwórz poniżej 👌


    Lead Nurturing w formularzach HubSpot teraz dostępne dla użytkowników licencji HubSpot Marketing Hub Starter!

    Dotychczas HubSpot umożliwiał użytkownikom licencji HubSpot Marketing Hub Starter tylko prostą automatyzację dalszej komunikacji po uzupełnieniu i przesłaniu formularza przez użytkownika.

    Mieliśmy możliwość stworzenia 3 maili, które zostaną wysłane do osoby w określonym czasie. Były to tylko wiadomości w formie tekstowej, nie mogliśmy stworzyć maili w określonym layoucie graficznym i w ciekawszej formie, ale to się zmieniło!

    Stary edytor maila follow up w ustawieniach formularza HubSpot

     

     

    Nowa zakładka w edycji formularza HubSpot?

    Na pierwszy rzut oka wchodząc w edycję formularza, widzimy, że nie ma już zakładki Follow Up. Zastąpiła ją zakładka Automation.

    zakladka automation


    Po kliknięciu w zakładkę Automation pojawia się widok edytora, w którym będziemy mogli stworzyć trochę bardziej rozbudowane działania, które nastąpią po przesłaniu formularza. 

    konfiguracja-ma

    Opcje nadal będą ograniczone w porównaniu z tymi, które są dostępne w pakiecie HubSpot Marketing Hub Pro, ale funkcja Automation daje trochę więcej możliwości w stosunku do opcji Follow up.

    Jakie możliwości mają użytkownicy w ramach automatyzacji w formularzach korzystający licencji HubSpot Marketing Starter?

    Opcje dostępne w ramach automatyzacji zostały podzielone na 6 Kategorii, które pozwalają na:

    opcje automatyzacji

    Delay – mamy możliwość wyboru 1 z 2 rodzajów opóźnień.

    Pierwszy pozwala ustawić opóźnienie kolejnej interakcji np. 1 dzień po / 1 godzinę po lub 1 minut po przesłaniu formularza.

    Drugi typ opóźnienia możemy ustawić, przypisując konkretny dzień tygodnia i porę dnia. 

    Delay

    Internal communication – pozwala na wysyłkę prostej wiadomości tekstowej do wybranego użytkownika lub użytkowników na naszym koncie HubSpot. Możemy również wysłać mail wewnętrzny w formie graficznej, korzystają ze wcześniej opracowanej treści i layoutu.

    communication

    External communication – w tym miejscu wybierzemy, który mail chcemy wysłać do użytkownika w ramach określonej sekwencji. Tu znajdują się wszystkie wiadomości tworzone w ramach automatyzacji.

    External communication

    Record management – w tym miejscu będziemy mogli stworzyć zadanie w ramach określonych czynności po wypełnieniu formularza przez osobę. Zadanie może być przypisane do właścicieka takiego kontaktu lub do danego użytkownika w HubSpot.

    zadanie

    List management – w tym miejscu możemy dodać użytkownika będącego w naszym krótkim workflow do listy statycznej w HubSpot lub z takiej listy statycznej usunąć. 

    lista

    Ads management – ta opcja pozwala dodać automatycznie użytkownika do listy reklamowej stworzonej w HubSpot. Dzięki temu wyświetlania im reklam np. na Facebooku, LinkedIn czy w Google. Mamy też możliwość usuniecie użytkownika z takiej listy za pomocą workflow.

    ads

    Jak stworzyć maile w ramach automatyzacji po wypełnieniu formularza?

    Maile, które będziemy wykorzystywać w ramach automatyzacji, tworzymy podobnie do tych w ramach np. newslettera w zakładce Marketing → Email → Create email.

    email-wybor

    Przejdźmy do edycji maila, gdzie po utworzeniu komunikacji i ustawieniach tytułu maila klikamy zakładkę review and publish w celu opublikowana wiadomości wykorzystanej do automatyzacji.

    widok-email

    📌 Wiadomość używana w ramach automatyzacji musi być opublikowana, nie możemy zostawić jej w szkicu. Inaczej nie będziemy mogli takiego maila wybrać w opcji automatyzacji.

    Co z mailami, które były podpięte w ramach funkcji follow up w starszej wersji ustawień formularza?

    Te maile zostały automatycznie skonwertowane przez HubSpot na wiadomości w ramach automatyzacji, ale nadal są to tylko wiadomości tekstowe, które można edytować i poprawić na wersję o lepszym wyglądzie, dodać grafiki itp.

    konwert

     

    Można też przygotować nowe treści wiadomości, wykorzystując możliwość tworzenia maili w edytorze graficznym, którymi warto zastąpić wcześniejsze maile tekstowe w ustawieniach automatyzacji.

    Żeby zastąpić wcześniejszy tekstowy mail na nowy, który jest wysyłany po przesłaniu formularza wystarczy kliknąć pole w ramce send email. Po prawej stronie pojawi nam się opcja przypisania innej wiadomości do tego workflow.

    zamiana

     

    Śledzenie statystyk maili wychodzący automatycznie po uzupełnieniu formularza

    Tak jak w przypadku maili wysłanych regularnie można śledzić statystyki dotyczące wiadomości wysłanych w ramach automatyzacji. Jakie dane zobaczymy?:

    • Do ilu osób dotarł mail;

    • Ilość odbić (bounced);

    • Ile osób się wypisało z listy marketingowej po wysłaniu maila;

    • Jak bardzo się użytkownicy zaangażowali w dany mail;

    • Które linki były najchętniej klikane (mapa kliknięć).

    O czym warto pamiętać, tworząc bardziej rozbudowaną komunikacje po wypełnieniu formularza?

    • W ramach takiego workflow możemy stworzyć max. 10 akcji.

    • W HubSpot mamy limity wysłania wiadomości marketingowych. W ramach pakietu Marketing Hub Starter możemy wysłać 5 maili w miesiącu do danego kontaktu. Na przykład planując rozbudowany workflow musisz wziąć pod uwagę ilość maili, jaka wyjdzie do danego użytkownika z workflow w miesiącu. Jeśli będzie to 5, to nie wyślesz już do niego m.in. maila w formie newsletter, ponieważ cały limit został wykorzystany na wysłanie wiadomości z workflow po wypełnieniu formularza.

    • Żeby odbiorcy otrzymywali maile marketingowe w ramach workflow po wypełnieniu formularza trzeba spełnić 2 warunki: osoba musi mieć w HubSpot subskrypcję (zgodę) na komunikację marketingową i być oznaczona jako kontakt marketingowy.

     

    New call-to-action

    avatar

    Przemek Gliński

    HubSpot Inbound Marketing Strategist

    Wysokiej klasy specjalista z dużym doświadczeniem w tworzeniu strategii Inbound Marketingu, na której silnie bazuje HubSpot. Z powodzeniem wdraża zarówno strategię Inbound Marketingu, jak również HubSpot w ramach całego obszaru marketingowego.