Przemek Gliński 6 min

    Dlaczego warto przenieść bloga na HubSpot CMS?

    HubSpot CMS to system do zarządzania treścią, podobny do popularnego WordPressa, który zapewnia wszystko do zbudowania strony czy bloga.

    Bloga na HubSpot mogą utworzyć użytkownicy licencji HubSpot Marketing Hub – nie potrzebujesz dodatkowej licencji. HubSpot wymaga jej dopiero wtedy, gdy chcesz migrować obecną stronę na platformę.

    Poznaj kilka zalet przeniesienia bloga na HubSpot.
     

     

    Prostota użytkowania

    Tworzenie wpisów blogowych na HubSpot jest banalnie proste. Do dyspozycji jest prosty edytor, dzięki któremu można dostosować treść do swoich potrzeb. Znajdziesz w nim m.in.:

    • Format tekstu (nagłówek H1-H6, paragraf, cytat)
    • Wybór czcionki i jej rozmiaru
    • Pogrubienie tekstu, kursywa, podkreślenie
    • Kolor tekstu oraz jego tła
    • Dopasowanie treści do lewej, prawej i środka
    • Listy wypunktowane i numeryczne
    • Określenie wysokości wiersza
    • Wstawianie linków, zdjęć, grafik czy emotikon

    proste dodawanie wpisów na blogu


    Możesz w łatwy sposób np. osadzić film z YouTube czy hostowany w HubSpot. A także dodać CTA do wpisu bez potrzeby wklejania kodu – tak jak w przypadku np. bloga na WordPressie. Wybierasz, jakie CTA chcesz dodać i automatycznie pojawi się we wpisie. 

    dodawanie call to action w HubSpot CMS

    Ustawienia wpisu na blogu 

    W każdym wpisie na blogu dostępne są dodatkowe ustawienia, np.:

    • Inny tytuł widoczny na blogu, a inny w wyszukiwarce Google
    • Wprowadzenie opisu meta description 
    • Wskazanie autora wpisu
    • Edycja adresu URL
    • Dodanie tagu
    • Przepisanie artykułu do konkretnej kampanii w HubSpot
    • Dodanie tekstu ALT do obrazka wyróżniającego
    • Możliwość ustawienia czy artykuł ma być indeksowany przez roboty Google, czy nie
    • Bezpośrednie dodanie wpisu do danego klastra tematycznego w HubSpot

    ustawienia tytułów wpisów meta description i autora w HubSpot CMS

    Dodatkowo HubSpot przy każdym wpisie udostępnia zakładkę „Optymalizuj”, z której dowiesz się podstawowych danych o optymalizacji Twojego wpisu pod SEO.

    optymalizacja wpisów pod SEO w HubSpot CMS

    Zaplanuj publikacje

    Po stworzeniu danego wpisu możesz wybrać datę publikacji – udostępnić artykuł od razu lub wybrać konkretny termin.

    Dodatkowe opcje, jakie daje CMS HubSpot to automatyczne publikowanie wpisów na profilach social media, które warto dodać w HubSpot, jak również stworzenie wpisu w Google AMP.

    publikacja wpisu w HubSpot CMS

    Dostosuj wygląd swojego bloga

    Za pomocą edytora drag&drop możesz dostosować wygląd bloga do swoich potrzeb.

    W dostępnych opcjach jest możliwość stworzenia wyglądu dla strony głównej bloga, tagu i/lub kategorii czy autora wpisu. 

    HubSpot udostępnia kilka szablonów bezpłatnie, ale warto też sprawdzić Marketplace HubSpot, przeszukać bazę i wybrać taki, który będzie najbardziej Ci odpowiadać.

    Szablony bloga na HubSpot CMS

    Statystyki danego wpisu

    Dla każdego wpisu na blogu HubSpot udostępnia różnego rodzaju statystyki mi.in.:

    • Atrybucja przychoduinformuje, jaki udział ma dany wpis w pozyskiwaniu klientów. 

    atrybucja w HubSpot CMS

    • Metryki wpisu – dostarczają informacji na temat zaangażowania osób w dany artykuł. Pokażą również, z jakich źródeł wchodzą użytkownicy, czytający dany tekst.

    statystyki wpisu w HubSpot CMS

    Inne zalety tworzenia treści blogowych na HubSpot


    Zapomnij o aktualizacjach

    Do głównych zalet zaliczam bark przejmowania się o aktualizacje, jak to jest w przypadku WordPress, i spokojną głowę o to, że coś się przypadkiem „wykrzaczy” po zaktualizowaniu. HubSpot sam na bieżąco aktualizuje swój CMS, Ty nie musisz nic robić. Rewelacja!

    Nie płacisz za hosting i certyfikat SSL

    W ramach abonamentu koszty hostingu i certyfikatów SSL są wliczone w cenę. Hosting nie ma limitów transferów, a certyfikaty automatycznie instaluje sam HubSpot – nie potrzebujesz do tego zespołu IT.

    W pełni zintegrowany z HubSpot CRM

    Funkcja bloga na HubSpot jest w pełni zintegrowana z HubSpot CRM. Zarządzanie blogiem odbywa się poprzez funkcje „Blog” widoczną w zakładce „Marketing”.

    Nadawaj uprawnienia

    W HubSpot w łatwy sposób możesz zarządzać uprawnieniami. To Ty decydujesz, który z użytkowników platformy może tworzyć treści na blog i je publikować, a kto jedynie je przeglądać.

    Bezpieczeństwo

    HubSpot zapewnia bezpieczeństwo dla Twojego bloga. Za pomocą działań automatycznych lub ręcznych jest sprawdzany pod kątem ataków, potencjalnych nadużyć lub innych anomalii.

    Twórz wpisy w wielu językach

    Jeśli tworzysz treści na blog w kilku językach w HubSpot jeszcze łatwiej będzie Ci tym zarządzać.


    Migracja z obecnego CMS na HubSpot

    Migracja bloga na HubSpot to też dobry czas na inwentaryzacje treści i pogrupowanie ich w klastry tematyczne. Przy migracji możesz wskazać, który artykuł jest napisany, w ramach jakiego klastra tematycznego.

    Pamiętaj!

    Jeden artykuł może znajdować się tylko w jednym klastrze tematycznym. HubSpot nie pozwala dodać jednego wpisu do kilku klastrów.

    Pewnie masz obawy czy po migracji Twoje artykuły będą tak samo dobrze widoczne w wyszukiwarce Google. Pokażę Ci to na przykładzie naszej migracji z WordPressa na HubSpot CMS.

    Na grafice poniżej możesz zauważyć, że pozycje artykułów na dane słowa kluczowe się zachowały.

    Migracje treści związane np. z ABM robiliśmy pod koniec kwietnia, a do 10 maja wszystkie treści były już ponownie zaindeksowane przez Google i pozycje utrzymały się takie, jak były na blogu WordPressowym.

    migracja bloga z Wordpress na HubSpot CMSJeszcze jedna ważna kwestia.

    Wcześniejszy blog prowadziliśmy wewnątrz domeny w katalogu businessweb.pl/blog. Obecnie jest on na subdomenie blog.businessweb.pl.

    Warto pamiętać o zachowaniu obecnej struktury adresu URL – jeśli nadal chcesz mieć blog w katalogu twojastrona.pl/blog/url-wpisu-na-blogu lub w przypadku kiedy blog na HubSpot stworzysz w subdomenie zrobionej z odpowiednich przekierowań ze starego adresu URL danego wpisu na nowy adres.

    Podsumowanie

    Prowadzenie firmowego bloga, nie zależnie od wielkości firmy, może być o wiele prostsze dzięki HubSpot.

    Nie musisz zamartwiać się o aktualizacje i bezpieczeństwo – wszystko jest po stronie HubSpot.

    Instalacja to nic trudnego. Jedynie przypadku założenia subdomeny trzeba pamiętać o dodaniu odpowiedniego rekordu DNS, jak w przypadku konfigurowania domeny na landing page czy e-mail marketingu.

     

    New call-to-action

    avatar

    Przemek Gliński

    HubSpot Inbound Marketing Strategist

    Wysokiej klasy specjalista z dużym doświadczeniem w tworzeniu strategii Inbound Marketingu, na której silnie bazuje HubSpot. Z powodzeniem wdraża zarówno strategię Inbound Marketingu, jak również HubSpot w ramach całego obszaru marketingowego.