Przemek Gliński 6 min

    5 powodów, dla których blog firmowy jest niezbędny w firmie B2B

    Wolisz słuchać niż czytać? Odtwórz poniżej 👌


    1. Blog firmowy zwiększa widoczność Twojej firmy B2B

    Popularnie wyszukiwarki codziennie kierują miliony Klientów w stronę konkretnych witryn.  Warto zatem zadbać o odpowiednią widoczność w wyszukiwarkach swojej strony.

    Na co trzeba zwrócić uwagę w pierwszej kolejności? Podstawowym zabiegiem jest poprawienie pozycji strony w rankingu wyszukiwarek, pod względem określonych słów kluczowych, związanych z Twoimi produktami i usługami. Ważne jest, aby pojawiały się one w poszczególnych obszarach struktury strony (np. stron z opisem usług czy szczegółów oferty), nie tylko w samej treści zamieszczonych postów blogowych. Na wyniki w wyszukiwarce wpływa to jak pod nią jest przygotowana cała strona. Nie tylko pojedynczy wpis na blogu. 

    Blogowanie jest doskonałym sposobem na zwiększenie ruchu organicznego w wyszukiwarkach i przyciągniecie Klientów B2B szukających Twojej oferty. Im bardziej różnorodna jest treść, który publikujesz, tym większa szansa na wysoką lokatę w wynikach wyszukiwania. Klienci szukają Twojej oferty z różnej perspektywy, aby rankingować wysoko w wynikach, musisz o te perspektywy zadbać. 

    Systematyczne dostarczanie treści wysokiej jakości zwiększa ruch w obrębie strony, nie generując dodatkowych kosztów ponoszonych na reklamę.

    Blog firmowy, jako forma komunikacji marketingowej przyciąga na Twoją stronę nowych Klientów i dzieje się to z każdym nowym postem. Biorąc jednak pod uwagę fakt, że większość firm B2B nadal nie wykorzystuje potencjału, jaki daje im blogowanie – możesz liczyć na zajęcie w tym obszarze dominującej pozycji, w stosunku do konkurencji. 

    Przeczytaj o Marketing B2B – wszystko co musisz o nim wiedzieć

     

    Wzór planu marketingowego B2B

     

    2. Z blogiem firmowym budujesz pozycję eksperta

    Firmowy blog stwarza doskonałą okazję do budowania autentyczności i rozpoznawalności Twojej marki. Potencjalni Klienci przeszukują Internet, w poszukiwaniu odpowiedzi na nurtujące ich pytania. W tym celu korzystają z wyszukiwarki Google, która jest obecnie najpopularniejszym tego rodzaju narzędziem. Kiedy więc zaprowadzi czytelników do pomocnych i jednocześnie merytorycznych treści, znajdujących się na Twoim firmowym blogu – zbliży Ciebie do tego aby postrzegać Ciebie jako autorytet. Daje to solidną podstawę do zbudowania zaufania w oczach Klienta.

    Istotna jest zatem nie tylko rozpoznawalność samej firmy, ale także budowanie jej pozycji jako eksperta. Możesz stać się doskonałym źródłem inspiracji, pracując na dobrą reputację w obrębie własnej branży.

     

    3. Blog firmowy zwiększa Twoją bazę kontaktów

    Dobrze opracowana lista e-mailowa, posiada ogromną wartość. Korzystając z danych, jakie pozyskałeś np. poprzez zapisy na mailing , możesz nawiązać z Klientami stałą relację. Wystarczy, że systematycznie dostarczysz im informacji o nowościach na stronie czy blogu, wzbudzając zainteresowanie ofertą Twojej firmy.

     

    Firmy  które regularnie publikują treści na swoich blogach , zdobywają aż 67% więcej potencjalnych Klientów niż te, które się tego nie podjęły.

     

    Może zatem nadszedł czas, aby i Twoja firma postawiła na blogowanie i zastosowanie tego co oferuje strategia inbound marketing?

    Jeśli zaś zastanowić się nad wyborem rodzaju treści na blogu, ich ilość jest niemal nieograniczona. Twój firmowy blog mogą zatem wypełniać porady ekspertów w swojej dziedzinie, dostarczając przydatnych infografik czy publikując wywiady z liderami branży. Będzie stanowił także doskonały sposób na subtelną promocję produktów i usług Twojej firmy, wykorzystując w tym celu różnorodne zestawienia czy rankingi.

     

    4. Z blogiem firmowym zaznaczasz osobowość marki

    Potencjalni Klienci zadają sobie pytanie czym zajmuje się Twoja firma? Dlaczego mieliby Ci zaufać? Czy Twoja oferta w jakiś sposób się wyróżnia?

    Chcą mieć poczucie, że za Twoją firmą stoją ludzie, a blog jest doskonałym sposobem na nadanie jej  ludzkich cech. Rozmaite badania pokazują, że nawiązanie autentycznej relacji z odbiorcami  ma dla nich większe znaczenie, niż przekazywane na blogu informacje. Pokazując historię Twojej firmy  jej początki, czy planowane kierunki rozwoju zyskuje nieco ludzkich cech. W ten sposób Klienci mogą się utożsamiać z misją Twojej firmy. Ich zaufanie wykracza bowiem poza sam autorytet marki, dlatego tak ważna jest obustronna komunikacja.

    Klienci z pewnością mają też pytania dotyczące Twojej firmy, jednak nie odczuwają potrzeby osobistego kontaktu. Zapoznając się z witryną Twojej firmy, mogą znaleźć potrzebne im informacje. Im więcej będzie ich na Twoim blogu, tym bardziej prawdopodobne jest, że z czytelników – staną się faktycznymi Klientami.

     

    Firmy które publikują ponad 16 postów na miesiąc, zwiększają ruch na stronie ponad 3,5 razy więcej od firm, które publikują do 4 postów na miesiąc.

    HubSpot

     

    5. Blog firmowy ułatwia Twoją promocję w Social Mediach

    Z pewnością nie zaskoczy Cię fakt, że Twoi Klienci są obecni w mediach społecznościowych. I chociaż może się wydawać, że nie jest to odpowiednie miejsce dla przedsiębiorstwa B2B, Ty też musisz tam być! Wystarczy, że prześledzisz popularne fanpage na Facebooku, Instagramie lub LinkedIn– Klienci stale kontaktują się z różnymi firmami.

    Trzeba jednak pamiętać, że tego rodzaju interakcje nie są oparte na tradycyjnych reklamach. Ważny jest natomiast przekaz, do którego można się odnieść. Jeśli więc posiadasz ciekawe wpisy na firmowym blogu, prezentujące możliwości Twojej firmy podziel się nimi w serwisach społecznościowych.  

     

    Od czego zacząć prowadzenie bloga firmowego?

    Blogowanie to jeden z najskuteczniejszych sposobów na znalezienie Klientów w Twojej branży B2B. Przekonaj się, że prowadzenia firmowego bloga jest łatwiejsze, niż Ci się wydaje. Wystarczy, że postawisz się przez chwilę na miejscu Twoich własnych Klientów.

    Czego chcesz się dowiedzieć o swojej firmie czy branży? Czy tego rodzaju wiedzę można znaleźć w internecie? Kiedy zrobisz ten pierwszy krok, przekonasz się, że prowadzenie bloga B2B przychodzi bardzo naturalnie – w końcu to Ty najlepiej znasz swoją firmę, zarówno wewnątrz, jak i na zewnątrz. Czas poinformować o tym również swoich Klientów i sprawić, by sami Cię znaleźli poprzez Twoje treści.

    avatar

    Przemek Gliński

    HubSpot Inbound Marketing Strategist

    Wysokiej klasy specjalista z dużym doświadczeniem w tworzeniu strategii Inbound Marketingu, na której silnie bazuje HubSpot. Z powodzeniem wdraża zarówno strategię Inbound Marketingu, jak również HubSpot w ramach całego obszaru marketingowego.