Mariusz Gliński 2 min

    KPI w sprzedaży - co i jak mierzyć? - Podcast 10

    Sprzedaż to liczby – telefony, spotkania, maile, nowe transakcje. Ale co jest najważniejsze do mierzenia w procesie sprzedaży? Dlaczego koncentracja na samych liczbach transakcji nie jest wystarczająca? I od czego zacząć mierzenie KPI w sprzedaży, aby wiedzieć, że mamy szansę na większą liczbę transakcji?

    W procesie sprzedaży ważne jest nie tylko osiąganie liczby transakcji, ale również skuteczność działań sprzedażowych. Koncentracja tylko na samych liczbach może prowadzić do przekonania, że zwiększenie ilości działań automatycznie przekłada się na większą sprzedaż, co nie zawsze jest prawdą.

    KPI (Key Performance Indicators) w sprzedaży to wskaźniki wykorzystywane do mierzenia wydajności procesu sprzedażowego.

    Są to konkretne metryki, które pozwalają na monitorowanie i ocenę postępów w realizacji celów sprzedażowych, takich jak liczba sprzedanych produktów, wartość sprzedaży, liczba pozyskanych klientów, czy też czas potrzebny na zakończenie transakcji.

    KPI w sprzedaży pozwalają na:

    • lepsze zrozumienie procesów sprzedażowych,
    • identyfikację obszarów, które wymagają poprawy,
    • skuteczniejsze planowanie dalszych działań.

    Jak mierzyć KPI? Pierwsza myśl – za pomocą narzędzia. 

    Ale najnowsze badanie produktywności sprzedaży wykazało, że przedstawiciele handlowi wykorzystują zaledwie 62% funkcjonalności aplikacji dedykowanych dla sprzedaży. Przeciętnie korzystają z aż 13 pojedynczych narzędzi stosowanych w firmie. Wiele spośród nich oferuje te same funkcje albo nie odpowiada już na aktualne potrzeby sprzedawców. Korzystanie z nich pochłania czas, który można byłoby poświęcić na działania przynoszące dochód. Więc Jakie narzędzia stosować do pomiaru KPI, żeby nie marnować godzin na raportowanie?

    Razem z Karolem Bartkowskim odpowiemy Ci na te i inne pytania oraz rozłożymy KPI w sprzedaży na czynniki pierwsze. Zapraszam do odsłuchania 10 odcinka podcastu Digital stone!

     

    O czym jeszcze usłyszysz?

    • Co to są KPI w sprzedaży i dlaczego wywołują opór u handlowców?
    • Co warto mierzyć w procesie sprzedaży i dlaczego telefony, maile i spotkania są kluczowym KPI?
    • Jak rozróżniać pomiar czynności sprzedażowych od rezultatów sprzedaży?
    • Jakie narzędzia stosować do pomiaru KPI? 
    • Jaka jest rola managerów w określaniu, mierzeniu i egzekwowaniu KPI?

    Linki do rzeczy wymienionych
    w tym odcinku

    Słuchaj podcastu w swojej ulubionej aplikacji

    Jesteśmy też na YouTube

     

    avatar

    Mariusz Gliński

    Nadaje kierunek rozwoju w BusinessWeb. Wspiera klientów do doborze najbardziej dopasowanych do potrzeb rozwiązań CRM oraz funkcji platformy HubSpot. Odpowiada za budowę wiedzy i świadomości klientów o rozwiązaniach HubSpot w Polsce.