Mariusz Gliński 4 min

    Zobacz jak HubSpot pomaga działom sprzedaży

    Wolisz słuchać niż czytać? Odtwórz poniżej 👌


    Najczęściej słyszaną deklaracją od naszych, klientów jest „nasza branża jest specyficzna”. Tak wiem, słyszeliśmy to nie raz i na tej podstawie budowaliśmy rekomendowane rozwiązania do funkcjonalności HubSpot. A więc drogi kliencie nie obawiaj się – nasze doświadczenie pozwoli nam przygotować dla ciebie rozwiązania szyte na miarę. HubSpot to elastyczne i proste do konfiguracji narzędzie. 

    Poniżej znajdziesz kilka przykładów z naszych wdrożeń i tego jako pomogliśmy działom sprzedaży lepiej monitorować ich procesy. 

    • Case study: wiele małych transakcji B2C
    • Case study: pojedyncze transakcje B2B
    • Case study: duże transakcje do klienta B2B
    • Case study: dużo małych transakcji objętych jedną umową
    • Case study: wiele średnich transakcji B2B 

    Case study: wiele małych transakcji B2C

     

    Problem

    Raportowanie sprzedaży trwa dłużej niż sama sprzedaż

    Rozwiązanie

    Proces sprzedaży składa się z dwóch etapów: wygrana i przegrana. Wszystkie kroki sprzedaży odbywają się w czasie jednej rozmowy telefonicznej lub na komunikatorze. Następnie z pozycji kontaktów tworzony jest DEAL zawierający wartość i rodzaj produktu. Zostaje od razu stworzony na wygranej lub przegranej.

     

    Case study: pojedyncze transakcje B2B

     

    Problem

    Pracujemy z dużymi kotami, wiadra nas nie interesują

    Rozwiązanie

    Działania na CONTACTS i COMPANIES z uwzględnieniem Buying Roles. Budowanie sieci kontaktów w obrębie wyznaczonych firm. Regularny kontakt budujący relację z poszczególnymi kontaktami.

     

    Problem

    Wygrane transakcje realizujemy w etapach i prognozowanie przychodów jest mylące

    Rozwiązanie

    Dwa PIPELINE – pierwszy do nadzoru nad bieżącym procesem sprzedaży, drugi do analizy projektów w realizacji. W drugim PIPELINE znajdują się dwa etapy: w realizacji, wykonane. Każdy etap z wygranej transakcji jest dzielony na osoby DEAL i zawiera miesiąc jego wykonania oraz wartość. Jeśli został zrealizowany trafia do wykonanych.

     

    Problem

    Sprzedajemy tylko jak mamy towar

    Rozwiązanie

    Budowanie bazy danych klientów w oparciu o szczegółowe kryteria segmentacji. W momencie zakupu towaru do sprzedaży wysyłka maila do konkretnej grupy odbiorców mogących wykazać zainteresowanie. W momencie wyrażenia chęci zakupu przez dany kontakt, założenie DEAL i wysłanie QUOTE z wszystkimi szczegółami i możliwością płatności.

     

    Case study: duże transakcje do klienta B2B

     

    Problem

    Nie mamy czasu na telefony, pracujemy na mailach

    Rozwiązanie

    Proces sprzedaży opiera się na sekwencjach wysyłanych maili, by oszczędzić czasu na follow-up.  Kiedy kontakt odpisuje na maila, sekwencja się zatrzymuje. Zostaje dodany do bazy cyklicznie otrzymującej oferty. Gdy odeśle maila z zapytaniem o szczegóły, zostaje stworzony DEAL i uruchomiony zostaje proces sprzedaży.

     

    Case study: dużo małych transakcji objętych jedną umową

     

    Problem

    Klienci obiecują nam umowę na wiele transakcji, a potem realizujemy tylko kilka z nich

    Rozwiązanie

    Dwa PIPELINE – pierwszy do nadzoru nad bieżącym procesem sprzedaży, drugi do analizy wywiązania się klienta z deklaracji. W drugim PIPELINE znajdują się trzy etapy: w realizacji, wykonane i niezrealizowane. Każdy etap z wygranej transakcji jest dzielony na osoby DEAL i zawiera miesiąc jego wykonania oraz wartość. Jeśli został zrealizowany trafia do wykonanych, jeśli nie do niezrealizowanych.

     

    Case study: wiele średnich transakcji B2B

     

    Problem

    Ogromna baza leadów, z której nie potrafi korzystać nasza sprzedaż

    Rozwiązanie

    Określono jasne kryteria dla person sprzedażowych i ich zaangażowania. Ustawiono odpowiednie filtry i widoki, by wskazywały leady odpowiadające wymaganiom. Następnym krokiem jest przekazanie ich do sprzedaży w celu nawiązania bezpośredniego kontaktu.

    Jak widać, jedno rozwiązanie może służyć do rozwiązania wielu potrzeb. Taki właśnie jest HubSpot, zaprojektowany aby dział handlowy posiadał CRM który nie jest jego kulą u nogi. 

    Korzystając z naszego wsparcia procesowego które możesz dobrać do wdrożeń HubSpot, pomożemy Ci znaleźć najlepsze rozwiązanie Twojego problemu

    Skorzystaj z naszych doświadczeń. 

    Poznaj HubSpot w 30 minut! Dowiedz się jak może pomóc Twojej firmie i jaka jest jego przewaga nad innymi systemami. Zapisz się na DEMO >>

     

    avatar

    Mariusz Gliński

    Nadaje kierunek rozwoju w BusinessWeb. Wspiera klientów do doborze najbardziej dopasowanych do potrzeb rozwiązań CRM oraz funkcji platformy HubSpot. Odpowiada za budowę wiedzy i świadomości klientów o rozwiązaniach HubSpot w Polsce.