Mariusz Gliński 6 min

    Czym jest Hubspot Marketing Hub?

    Jak sprawić, by kampanie marketingowe były jeszcze bardziej skuteczne bez zwiększania nakładu pracy? Jak mierzyć efekty poszczególnych działań bez spędzania godzin na ręcznym przygotowywaniu raportów? Skąd wiedzieć, co przynosi najlepsze rezultaty i w co warto inwestować? A w końcu: jak pozyskiwać leady najwyższej jakości? 

    Takie pytania często zadają osoby odpowiedzialne za planowanie i wdrażanie działań marketingowych. Na szczęście istnieje już na nie odpowiedź: Hubspot Marketing Hub.

     

    Co to jest Hubspot Marketing Hub?

    Hubspot Marketing Hub to kompleksowe narzędzie dedykowane działom marketingu, które chcą w inteligentny sposób zoptymalizować i usprawnić swoją pracę. Choć wdrożenie nowego systemu w organizacji może wydawać się skomplikowane, w rzeczywistości Hubspot to narzędzie, którego zadaniem jest automatyzacja procesów marketingowych. 

    Powierzenie części zadań inteligentnemu oprogramowaniu pozwala na zaoszczędzenie ogromnej ilości czasu każdego dnia oraz na personalizację przekazu marketingowego. Ponadto Hubspot Marketing Hub gromadzi wszelkie dane o kampaniach i prezentuje je w przejrzystej formie. Dzięki temu można podejmować tylko te działania, które są najbardziej skuteczne i znacznie efektywniej zarządzać budżetem marketingowym.

     

     

    Dlaczego Hubspot Marketing?

     

    1. Zarządzaj swoją stroną bez wsparcia IT

    Dzięki Hubspot Marketing możesz wprowadzać zmiany na swojej stronie bez konieczności angażowania działu IT. Znacznie skraca to procesy i przyspiesza wykonywanie wielu czynności. Dzięki intuicyjnemu panelowi możesz w prosty sposób tworzyć podstrony, landing page, wpisy blogowe oraz e-maile, które będą funkcjonowały prawidłowo na wszystkich urządzeniach mobilnych.

    2. Sprawnie wdrażaj strategie content marketingowe

    Narzędzia Hubspot wspierają tworzenie i realizację strategii content marketingowych – nie tylko ułatwiając samą publikację treści, ale również pomagając w doborze słów kluczowych pod SEO. Dzięki Hubspot możesz również publikować wpisy w social mediach w odpowiednich porach tak, aby trafiały do jak największego grona właściwych odbiorców. W Hubspot możliwe jest też ustawianie nagłówków i CTA dobranych automatycznie na podstawie dotychczasowej aktywności danego użytkownika.

    3. Przyciągaj ruch na kluczowe landing page

    Możliwość projektowania CTA i wyświetlania ich odpowiednim osobom zwiększa szansę na odwiedzenie landing page przez właściwych odbiorców. W dalszym kroku Hubspot umożliwia wygodne tworzenie personalizowanych wiadomości w intuicyjnym panelu oraz ich automatyczną wysyłkę.

    4. Generuj leady dobrej jakości

    Głównym celem marketingu B2B jest generowanie leadów. Im wyższa jest ich jakość, tym większa szansa na sukces sprzedażowy. Stworzenie dobrej jakości strony internetowej to pierwszy krok do zyskania uwagi odwiedzających. Dodatkowo pozyskanie leada może stać się łatwiejsze dzięki możliwości zainstalowania czatu oraz formularzy kontaktowych.

    5. Przekształcaj leady w klientów

    Dzięki Hubspot Marketing Hub będziesz w stanie sprawniej i szybciej przesuwać leady w lejku sprzedażowym. Każdy Twój kontakt będzie otrzymywał spersonalizowane komunikaty i wiadomości follow up, na przykład w formie serii wysyłanych automatycznie e-maili. Dzięki temu znacznie zwiększysz szansę, że lead w końcu stanie się klientem.

    6. Mierz wyniki

    Hubspot Marketing Hub to również monitorowanie skuteczności działań marketingowych. W Hubspot zmierzysz wyniki prowadzonych kampanii dzięki integracji systemu z zewnętrznymi narzędziami. Możesz monitorować nie tylko efektywność całych kampanii, ale też ścieżkę poszczególnych leadów. Dzięki temu zawsze wiesz, które działania naprawdę przyczyniają się do poprawy wyników sprzedażowych.

     

    Narzędzia Hubspot Marketing

    Hubspot Marketing Hub to szereg narzędzi ułatwiających codzienną pracę działu marketingu:

    • System CMS. W Hubspot możesz intuicyjnie i szybko publikować treści na blogu i tworzyć funkcjonalne landing page bez konieczności angażowania działu IT.
    • E-maile. Hubspot pozwala na automatyczną wysyłkę e-maili dostosowanych do poszczególnych odbiorców.
    • Automatyzacja marketingu. Hubspot pomoże Ci zautomatyzować i usprawnić wiele procesów, między innymi proces pozyskiwania leadów. Zachowanie każdego z kontaktów będzie automatycznie analizowane i poddawane wybranym działaniom.
    • Zarządzanie leadami. Hubspot oferuje możliwość przejrzystego monitorowania kontaktów po to, aby kierować do nich jeszcze bardziej dopasowane i spersonalizowane komunikaty.
    • Analizy i raporty. Dzięki Hubspot Marketing będziesz miał pełen wgląd w dane liczbowe generowane przez Twoje kampanie. Dzięki temu zawsze będziesz wiedział, które z Twoich inwestycji są najbardziej opłacalne.
    • Social media. W Hubspot wykonasz również monitoring mediów społecznościowych i zmierzysz zaangażowanie Twoich odbiorców. Bezpośrednio z poziomu narzędzia możesz również umieszczać posty na różnych platformach w wybranym czasie.
    • SEO. Hubspot to także narzędzia do optymalizacji tworzonych treści pod wyszukiwarki internetowe oraz mierzenia skuteczności działań pozycjonujących.
    • Call to action. W Hubspot zaprojektujesz funkcjonalne CTA, które przyciągną uwagę Twoich potencjalnych klientów.
    • Reklamy. W Hubspot łatwo obliczysz ROI swoich kampanii reklamowych prowadzonych w Google Ads, na Facebooku, LinkedIn i innych platformach.
    • Integracja z Hubspot Sales. Dzięki integracji dwóch komplementarnych systemów będziesz miał pełen wgląd w wyniki sprzedażowe, co pomoże Ci w planowaniu kolejnych kampanii.

    Chciałbyś dowiedzieć więcej o możliwościach automatyzacji sprzedaży? 
    Przeczytaj nasz artykuł: Czym jest Hubspot Sales Hub?.

     

    Hubspot Marketing Hub pomoże Ci nie tylko usprawnić codzienną pracę, ale także podnieść jakość pozyskiwanych leadów. Dzięki niemu zawsze będziesz miał jasność, w które kampanie warto inwestować, dzięki czemu zyskasz większą kontrolę nad swoim budżetem.

    Wypróbuj Hubspot Marketing Hub zupełnie za darmo! Umów się z nami na prezentację online, podczas której opowiemy Ci o funkcjach, które mogą okazać się przydatne dla Twojego biznesu.

     

    narzędzia marketing automation

    avatar

    Mariusz Gliński

    Nadaje kierunek rozwoju w BusinessWeb. Wspiera klientów do doborze najbardziej dopasowanych do potrzeb rozwiązań CRM oraz funkcji platformy HubSpot. Odpowiada za budowę wiedzy i świadomości klientów o rozwiązaniach HubSpot w Polsce.