Skip to content
Mariusz Gliński 1 min

Integracja marketingu i sprzedaży – praktyczne przykłady – Podcast 03

Dział marketingu i sprzedaży połączony w całość? Niemożliwe? Nic bardziej mylnego. To klucz do osiągania sukcesów w firmie w nadchodzącym 2023 roku.

Ważna będzie także optymalizacja wspólnej pracy obu działów, jak również systemów i procesów, które są od siebie zależne i muszą się bezwzględnie uzupełniać.

Potwierdzają to statystyki:

  • 27% organizacji stosujących MSA (marketing and sales alignment) ma szybszy wzrost;
  • 56% firm stosujących MSA trafia w prognozowany wynik sprzedaży, a 16% je przekracza;
  • Leady, które przeszły przez MSA dają nawet 47% wzrostu wartości sprzedaży.

Zapraszam na kolejny odcinek podcastu. Razem z Karolem Bartkowskim rozmawiamy właśnie o integracji marketingu i sprzedaży.

Od czego ją zacząć? Jak określić warunki współpracy pomiędzy działami? Jak zmierzyć czy idziemy w dobrą stronę? Posłuchaj!

 

O czym jeszcze usłyszysz?

  • Czy integracja marketingu i sprzedaży dotyczy tylko dużych zespołów?
  • Czy sprzedaż powinna wchodzić w buty marketingu i vice versa?
  • Dlaczego marketing ma służyć sprzedaży i z jakiego powodu, nie jest to podległość, tylko pomóc?
  • Od czego zacząć współpracę i dlaczego wyjście od wsparcia sprzedaży w zakresie materiałów sprzedażowych, jest najlepszym pierwszym krokiem.
  • Jak usprawniać proces współpracy i nie patrzeć, że raz ustalony zakres musi być na zawsze?

 

Linki do rzeczy wymienionych
w tym odcinku

 

Słuchaj podcastu w swojej ulubionej aplikacji

 

 

Jesteśmy też na YouTube

avatar

Mariusz Gliński

CEO BusinessWeb/ RevPoint – Customer Success Manager

Nadaje kierunek rozwoju w BusinessWeb. W ramach realizacji projektów realizuje audyty wdrożeniowe w ramach swojej roli jako Customer Success Managera całego projektu, weryfikując czy realizowany projekt zapewnił klientowi pełną samodzielność działania na HubSpot, po jego zakończeniu.