Mariusz Gliński 1 min

    Integracja marketingu i sprzedaży – praktyczne przykłady – Podcast 03

    Dział marketingu i sprzedaży połączony w całość? Niemożliwe? Nic bardziej mylnego. To klucz do osiągania sukcesów w firmie w nadchodzącym 2023 roku.

    Ważna będzie także optymalizacja wspólnej pracy obu działów, jak również systemów i procesów, które są od siebie zależne i muszą się bezwzględnie uzupełniać.

    Potwierdzają to statystyki:

    • 27% organizacji stosujących MSA (marketing and sales alignment) ma szybszy wzrost;
    • 56% firm stosujących MSA trafia w prognozowany wynik sprzedaży, a 16% je przekracza;
    • Leady, które przeszły przez MSA dają nawet 47% wzrostu wartości sprzedaży.

    Zapraszam na kolejny odcinek podcastu. Razem z Karolem Bartkowskim rozmawiamy właśnie o integracji marketingu i sprzedaży.

    Od czego ją zacząć? Jak określić warunki współpracy pomiędzy działami? Jak zmierzyć czy idziemy w dobrą stronę? Posłuchaj!

     

    O czym jeszcze usłyszysz?

    • Czy integracja marketingu i sprzedaży dotyczy tylko dużych zespołów?
    • Czy sprzedaż powinna wchodzić w buty marketingu i vice versa?
    • Dlaczego marketing ma służyć sprzedaży i z jakiego powodu, nie jest to podległość, tylko pomóc?
    • Od czego zacząć współpracę i dlaczego wyjście od wsparcia sprzedaży w zakresie materiałów sprzedażowych, jest najlepszym pierwszym krokiem.
    • Jak usprawniać proces współpracy i nie patrzeć, że raz ustalony zakres musi być na zawsze?

     

    Linki do rzeczy wymienionych
    w tym odcinku

     

    Słuchaj podcastu w swojej ulubionej aplikacji

     

     

    Jesteśmy też na YouTube

    avatar

    Mariusz Gliński

    Nadaje kierunek rozwoju w BusinessWeb. Wspiera klientów do doborze najbardziej dopasowanych do potrzeb rozwiązań CRM oraz funkcji platformy HubSpot. Odpowiada za budowę wiedzy i świadomości klientów o rozwiązaniach HubSpot w Polsce.