Mariusz Gliński 4 min

    4 ważne pytania dotyczące maili sprzedażowych

    Jako sprzedawca B2B prowadzisz kampanię sprzedażową online? Z pewnością Twoim główny orężem w walce o przyciągnięcie uwagi klienta są wysyłane przez Ciebie maile. Jednak stworzenie skutecznej kampanii mailingowej w sprzedaży B2B  nie jest prostym zadaniem. 

    Zgromadziliśmy 4 częste pytania, jakie pojawiają się w głowie sprzedawcy, gdy wciska przycisk ”Wyślij”. Doradzamy także, jakie narzędzia wykorzystać, aby pytania te przestały nas nurtować.

     

    1. Kiedy odbiorca otworzy mojego maila?

    W sprzedaży warto kuć żelazo póki gorące. Idealnie by było, gdyby sprzedawca skontaktował się z klientem w momencie, gdy ten właśnie otworzył maila z ofertą czy kliknął w link w treści maila.

    Działaj wtedy, gdy zainteresowanie klienta jest największe. Szybkie wysłanie wiadomości follow powoduje, że szanse na zamknięcie transakcji znacznie wzrastają.

    Tylko skąd wiedzieć, kiedy odbiorca zareagował na maila?

    Pomoże Ci w tym funkcja śledzenia maili sprzedażowych dostępna w HubSpot Sales Hub. Program wyśle Ci powiadomienie natychmiast, gdy odbiorca otworzy wiadomość. Dzięki temu wiesz, kiedy klient jest gotowy na dalsze działania sprzedażowe. Zdarzenie to zostanie też automatycznie zapisane na rekordzie klienta w  HubSpot CRM.

     

    email tracking - śledzenie otwierania maila przez klienta

    Dowiedz się więcej o śledzeniu maili sprzedażowych 

     

    2. Jakie treści sprzedażowe działają najlepiej?

    Na pewno do maili sprzedażowych dorzucasz często załączniki – pdf z ofertą, opis case study czy cennik. Na pewno też często modyfikujesz te materiały w zależności od potrzeb. Warto więc, aby cały zespół sprzedażowy miał łatwy dostęp do aktualnej wersji materiałów.

    Możesz to osiągnąć dzięki bibliotece dokumentów stworzonej dzięki HubSpot Sales Hub. Baza jest dostępna dla całego zespołu sprzedaży. Bibliotekę możesz także zintegrować z programem pocztowym, dzięki czemu sprzedawcy w kilka sekund znajdą i dołączą wybrany materiał do wiadomości.

    Ważne też, aby na bieżąco śledzić, jak często Twój zespół sprzedażowy używa różnych dokumentów i które z nich cieszą się największym zainteresowaniem odbiorców. 

    Dzięki temu zwiększasz skuteczność działań, bo wiesz, w jaki content sprzedażowy inwestować.

    Dowiedz się więcej o funkcji śledzenia reakcji klienta na wysyłane dokumenty sprzedażowe

     

     

    3. Jak skrócić czas tworzenia maili sprzedażowych B2B?

    Tworzenie maili sprzedażowych B2B jest czasochłonne. 

    A gdyby mieć parę skutecznych szablonów, które sprzedawcy mogą łatwo spersonalizować

    W HubSpot Sales Hub zgromadzisz wszystkie swoje najlepsze maile. Wystarczy odszukać odpowiedni szablon, zmodyfikować i kampania mailingowa jest gotowa do wysłania. Jeśli przygotujesz wzorcowe maile dostosowane do różnych etapów ścieżki zakupowej klienta i zapiszesz je w bazie, Twój zespół sprzedażowy zaoszczędzi masę czasu.

    Co więcej – wyobraź sobie, że możesz w czasie rzeczywistym obserwować, które szablony mają wysoką konwersję. Dzięki czytelnym raportom możesz na bieżąco wprowadzać zmiany w szablonach, aby podnieść ich skuteczność.

    Sprawdź jak działa funkcja tworzenia szablonów sprzedażowych?

    raport lead generation

     

    4. Jak szybko stworzyć raport z działań mailingowych B2B?

    Systematyczne i szczegółowe raporty trzeba robić. Bez nich nie jesteś w stanie stwierdzić, czy realizujesz założone KPI sprzedaży. Niestety przygotowanie raportów potrafi zabrać sprzedawcy czasu, który mógłby wykorzystać na kontakt z klientami.

    Dzięki HubSpot Sales Hub raporty tworzą się same. W każdym momencie zespół sprzedażowy ma dostęp do potrzebnych informacji związanych z kampaniami mailowymi. Możesz także użyć niestandardowego kreatora raportów i uwzględnić takie wskaźniki, jakich tylko potrzebujesz.

    System raportowania działań w ramach HubSpot Sales Hub pozwoli Ci na pełną kontrolę procesu sprzedaży.

     

    HubSpot Sales Hub – pełna automatyzacja mailingu

    HubSpot Sales Hub ułatwia codzienną pracę zespołu sprzedaży. Tworzenie, wysyłanie i raportowanie kampanii mailowych staje się o wiele prostsze, a przede wszystkim skuteczne. Dzięki narzędziom do automatyzacji sprzedaży HubSpot oszczędza czas, który handlowcy mogą wykorzystać na zamykanie transakcji.

    Chcesz zwiększyć skuteczność swoich kampanii mailowych? 
    Zautomatyzuj je, wykorzystując oprogramowanie HubSpot. Efekty zobaczysz błyskawicznie.

     New call-to-action

    avatar

    Mariusz Gliński

    Nadaje kierunek rozwoju w BusinessWeb. Wspiera klientów do doborze najbardziej dopasowanych do potrzeb rozwiązań CRM oraz funkcji platformy HubSpot. Odpowiada za budowę wiedzy i świadomości klientów o rozwiązaniach HubSpot w Polsce.