Przemek Gliński 12 min

    HubSpot vs SALESmanago – porównujemy platformy

    Inwestycja w platformę do automatyzacji marketingu może zmienić Twój biznes. Ale potrzebujesz platformy, które zapewni odpowiednie narzędzia w celu zwiększania skuteczności działań marketingowych. HubSpot i SALESmanago to właśnie takie platformy.

     

     

    Co to jest HubSpot?

    HubSpot to rozbudowana platforma do zarządzania wszystkimi zespołami w naszej firmie: zespołem sprzedaży, marketingiem, obsługą klienta oraz CMS. Dzięki tak szerokiej palecie narzędzi możliwa jest koordynacja pomiędzy wszystkimi działami bez potrzeby wykorzystywania zewnętrznych aplikacji.

    Pozwala to również w kompleksowy sposób zarządzać raportami oraz na bieżąco kontrolować prognozy i cele naszej całej organizacji. Przez to, że jest to rozwiązanie all in one z własnym systemem CRM nie potrzebuje integracji z zewnętrznym i wszystkie dane są w jednym narzędziu.

    Czym jest SALESmanago?

    SALESmanago to platforma, które oferuje bardzo wiele narzędzi dla marketingowców. Koncentruje się wokół marketing automation i narządzi marketingowych. Charakteryzuje się wieloma funkcjonalnościami, które pozwolą skutecznie prowadzić kampanie marketingowe. Nie ma jednak własnego systemu CRM, przez co potrzebna jest integracja, która pozwoli wymieniać się informacji o klientach z takich działów jak sprzedaż czy obsługa klienta. Jest też bardziej popularny w e-commerce niż B2B.

    HubSpot vs SALESmanago – porównanie funkcjonalności

    Segmentacja

     Obie platformy pozwalają na tworzenie i aktualizowanie w czasie rzeczywistym list kontaktów w wybranych kryteriach. To, co odróżnia HubSpot od SALESmanago to możliwość rozbudowy tych kryteriów poprzez dodawane przez siebie własnych pól properties, które mogą odnosić się do informacji na kontakcie, firmie, deals i różnymi interakcjami z naszymi działaniami marketingowymi.

    Marketing automation 

    SALESmanago posiada o wiele więcej gotowych szablonów workflow do wykorzystania, ale większość z nich jest skierowana dla e-commerce. Rozwiązania marketing automation oferowane przez SALESmanago pozwalają prowadzić wiele scenariuszy i przeprowadzać konwersje na każdym etapie ścieżki klienta.

    salesmanago workflow

    Źródło: SALESmanago

     

    HubSpot umożliwia tworzenie workflow, które wykraczają poza działania marketingowe jak wysyłka e-mail, SMS, wyświetlanie odpowiednich reklam na każdym etapie ścieżki zakupowej klienta itp. Za pomocą workflow w HubSpot możesz zautomatyzować wiele zadań, które do tej pory były robione ręcznie jak zmiana danych na kontaktach czy automatyczne przekazywanie leadów do działu sprzedaży razem z odpowiednimi powiadomieniami tych osób za pomocą maila, tasków czy SMS, by poinformować zespół sprzedaży o kontaktach, z którymi powinien się jak najszybciej skontaktować.

    hubspot workflow


    E-mail marketing

    Obie platformy oferują narzędzia do tworzenia maili marketing bez potrzeby kodowania. Możesz skorzystać z gotowych szablonów lub zaprojektować własny wygląd maila za pomocą narządzi drag & drop.

    kreator email w SALESmanago

    Widok kreatora email w SALESmanago

      

    Oprócz prostego przygotowania treści email do wysyłki platformy można wykorzystać w kampaniach lead nurtuting czy wysyłając email dynamicznie, na podstawie zdarzenia np. jak klient odwiedzi konkretną stronę.

     

    kreatora email w hubspot

     Widok kreatora email w HubSpot

    Tworzenie formularzy i pop-upów

     Z tworzeniem formularzy i pop-upów w HubSpot poradzą sobie nawet mało zaawansowane osoby. Formularz tworzymy za pomocą funkcji drag&drop, gdzie wybieramy, jakie dane ma zbierać nasz formularz kontaktowy.

    Do wyboru mamy setki już pól stworzonych w HubSpot, ale gdy np. brakuje nam jakiegoś pola, który będzie zbierał konkretne dane – w łatwy sposób stworzymy je. Będzie widoczne też na karcie kontaktu użytkownika w HubSpot CRM.

    Jedna z zalet formularzy na HubSpot jest to, że nie musimy instalować recaptchy, gdyż formularz nie przepuszcza danych tworzonych przez spam boty.

    Formularze są również ostylowane. Do wyboru mamy kilka rodzajów wyglądu pól i czcionek. Dla zaawansowanych użytkowników, którzy chcieliby, żeby ich formularze HubSpot miały unikalny styl jest możliwość wygenerowania surowego formularza, który będzie zawierał pola z HubSpot, ale wygląd pól, czcionek i innych elementów możemy sobie dopasować za pomocą HTML i CSS.

    Każdy formularz możemy też analizować pod kątem, z jakich źródeł pochodzą użytkownicy wypełniający formularz, czy też zobaczymy, jak działa nasz formularz pod kątem konwersji – ile osób widzi formularz, a ile go wypełniło.

    formularze w hubspot 


    SALESmanago
    również umożliwia szybkie tworzenie formularzy kontaktowych za pomocą funkcji drap&drop możemy skorzystać z opcji ekspress dla mniej zaawansowanych użytkowników, jak również skorzystać z tworzenia formularza dla bardziej zaawansowanych za pomocą edytora html. W SALESmanago również mamy możliwość analizowania formularzy pod kątem konwersji.

    formularz kontaktowy salesmanago

    Zarządzanie zgodami (RODO)


    W HubSpot możemy w bardzo prosty sposób zarządzać zgodami, które wyświetlają się pod danym formularzem. Wszystkie zaznaczone zgody są widoczne na karcie kontaktu użytkownika.

    Użytkownik może w łatwy sposób zarządzać zgodami czy wypisać się z danej listy za pomocą linku, który jest w każdym wysłanym do niego mailu. Jeśli użytkownik poprosi o usuniecie zgód przez email w łatwy sposób osoba pracująca na HubSpot będzie mogła taką zgodę cofnąć ręcznie danemu użytkownikowi.

     

    rodo w hubspot

     

    SALESmanago również pozwala w łatwy sposób tworzyć i zarządzać zgodami na formularzach, które są też widoczne na karcie kontaktu.

    rodo w SALESmanago  

     Landing page i thank you page

    HubSpot umożliwia szybkie tworzenie landing page i thank you page z pomocą funkcji drag&drop, bez potrzeby kodowania.

    Tworzone landing page są również responsywne tak, żeby poprawnie się wyświetlały na urządzaniach mobilnych.

    Za pomocą opcji „klonuj” możemy szybko zrobić kopie danego landing page, wymienić grafikę i tekst oraz wykorzystać taką stronę pod inną kampanię.

    Landing page w HubSpot posiada również opcje tworzenia stron w kilku językach, funkcje testów A/B oraz rozbudowaną analitykę dla każdego landing page oraz różne szablony, które mogą nam posłużyć do budowy własnej strony.

    analityka landing page w hubspot

     

    W SALESmanago również stworzymy landing page dzięki kraterowi drag&drop. Za pomocą tagu możemy filtrować osoby, które wypełniły formularz kontaktowy na danym landing page.

    W Hubspot nie korzystamy z tagów tylko z list. Z dodatkowych opcji, które są również dostępne w Hubspot, SALESmanago posiada funkcje planowania publikacji landing page i wygaśnięcia – wycofanie strony landing page w danym dniu.

    kreator landing page w SALESmanago

    Personalizacja WWW

    HubSpot i SALESmanago pozwala zmienić treści strony WWW automatycznie w zależności od tego, który kontakt pojawia się na stronie.

    Dzięki takim rozwiązaniom możemy dopasowywać treści zarówno dla anonimowych odwiedzających, jak i dla zidentyfikowanych użytkowników na obu platformach.

    Personalizowane mogą być m.in. treści na landing page, przyciski call tu action, formularze i pop-upy.

    Social media


    W HubSpot w łatwy sposób zintegrujesz swoje firmowe profile w social mediach takich jak np. Facebook, LinkedIn, Instagram czy Twitter. Integracja umożliwia tworzenie i planowanie postów bezpośrednio w HubSpot bez potrzeby logowania się do każdej platformy.

    Dodatkowo w łatwy sposób możemy analizować skuteczność naszych kanałów social media pod kątem zaangażowania użytkowników, polubienia postów, komentarzy (na które możemy odpowiadać z poziomu HubSpot), zobaczyć które posty najlepiej działały, jak również śledzić liczbę obserwujących nasze profile społecznościowe. Jest też możliwość integracji z Facebook Messenger.

    zarządzanie social media w hubspot

     

    SALESmanago również posiada rozbudowywane funkcjonaliści do zarzadzania naszymi profilami społecznościowymi. Za pomocą SALESmanago możemy publikować posty i  analizować jak użytkownicy angażowali się w nasze treści.

     

    social media w salesmanago 

    Reklamy Google Ads, Facebook, LinkedIn


    Po podłączeniu swoich kont reklamowych do HubSpot w łatwy sposób będziesz możliwość zarządzania i analizowania skuteczność swoich działań reklamowych w Google, Facebook czy na LinkedIn.

    Zobaczysz pełną listę osób, które przyszły z danej kampanii reklamowej, poznasz również koszty związane z pozyskaniem leada, jak również koszty pozyskania klienta i czy działania reklamowe są opłacalne – HubSpot pokazuje ROI z kampanii reklamowych.

    Jeśli korzystasz z usług firm zewnętrznych w kampaniach płatnych, możesz nadać im dostęp do HubSpot tylko do podglądu skuteczności ich działań.

    reklamy w hubspot

     

     

    SALESmanago posiada bardzo rozbudowaną funkcje tworzenia reklam dynamicznych wykorzystywanych w remarketingu e-commerce. Rozbudowane AI pomoże jak najlepiej zaplanować kampanie, rekomendując i przewidując, jakie produkty mogą zainteresować klientów.

    reklamy w SALESmanago

    SEO i content marketing

    HubSpot posiada 2 przydatne funkcjonalności. Pierwsza z nich jest skaner strony WWW, za pomocą którego dowiesz się, co należałoby poprawić, jeśli chodzi o optymalizacje strony pod SEO. HubSpot sprawdzi min. :

    • unikalność treści,
    • opisy meta desrciption i tytuły,
    • czy obrazki mają opisany atrybut ALT,
    • jakie strony mają atrybut noindex,
    • czy strony posiadają jeden nagłówek H1,
    • i wiele innych danych.

      HubSpot-salesmanago-businessweb_integracja_SEO

     

    Drugim narządzeniem w ramach SEO są tak zwane klastry tematyczne. W HubSpot w łatwy sposób można grupować tworzone lub planowane treści w tematy. Dzięki integracji z Google Search Cosnole dodatkowo dowiemy się jak rankinguje dany artykuł na wybrane słowo kluczowe w wyszukiwarce Google.

     Funkcja klastra tematycznego w Hubspot

    Call to action


    W HubSpot możemy stworzyć 3 rodzaje CTA: formie przycisku, grafiki czy zwykłego linku tekstowego. Każde call to action może być tworzone w kilku wariantach do testów A/B czy też korzystając z funkcji smart CTA, możemy w zależności od danych, jakie mamy w HubSpot odnośnie do kontaktu wyświetlać inne komunikaty dla osób pierwszy raz odwiedzających stronę, jak i inni komunikat naszym klientom. Wszystko to za pomocą tylko jednego kodu, który w łatwy sposób dodajesz na stronę WWW.

    Mamy możliwość również analizowania skuteczności naszego CTA pod kątem wyświetleń i kliknięć. Dzięki tym danym możemy ciągle optymalizować współczynnik konwersji.


     

    Zarządzanie kampanią w jednym miejscu

    Twórz i śledź niestandardowe kampanie ze wszystkimi istniejącymi zasobami, w tym postami na blogu, portalami społecznościowymi, formularzami, reklamami, wezwaniami do działania, e-mailami, stronami internetowymi i workflow.

    Jeśli współpracujesz z influencerami możesz wygenerować specjalny link otagowany w HubSpot, za pomocą którego w łatwy sposób dowiesz się ile klientów i jakie przychody zapewniła Ci taka współpraca.

     

    Raportowanie  

    W HubSpot możesz skorzystać z gotowych raportów z podziałem na kategorię danych, dotyczącą mailingu, pozyskanych leadów, ruchu na stronie, skuteczności landing page i wiele innych.

    Oprócz gotowych raportów HubSpot posiadana narzędzie do tworzenia własnych raportów, gdzie możemy za pomocą łączenia różnych danych bardziej dostosować raport do swoich potrzeb.

    Raporty w HubSpot możesz umieszczać na dashbordach. Każdy z nich ma również funkcje wysłania na maila, które można ustawić jako cykliczne np. raz dziennie czy raz na miesiąc.

    SALESmanago również ma rozbudowane raporty dotyczące skuteczności działań marketingowych. Raporty możemy podzielić na różne kategorie dotyczące ruchu na stronie, wysyłki mail i wiele innych.

    Podsumowanie

    Obydwie platformy mają wiele narzędzi pomocnych przy tworzeniu i monitorowaniu kampanii marketingowych.

    SALESmanago jest bardziej skierowane do e-commerce, charakteryzuje się wieloma rozwiązaniami, które pomogą zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym.

    Natomiast HubSpot to idealne narzędzie dla firm B2B, gdzie oprócz narzędzi marketingowych mamy rozbudowy CRM, na którym może pracować cała organizacja, bez potrzeby integrowania z zewnętrznym systemem i dodatkowymi narzędziami.

    avatar

    Przemek Gliński

    HubSpot Inbound Marketing Strategist

    Wysokiej klasy specjalista z dużym doświadczeniem w tworzeniu strategii Inbound Marketingu, na której silnie bazuje HubSpot. Z powodzeniem wdraża zarówno strategię Inbound Marketingu, jak również HubSpot w ramach całego obszaru marketingowego.