Skip to content
Przemek Gliński 8 min

Strategia Marketingowa - Zbuduj lejek marketingowy i generuj leady

Chcesz pozyskiwać klientów, za pomocą treści opakowanych w lejek marketingowy, konwertujący wejścia na stronę www w nowe leady? Jesteś na początku drogi z TOFU, MOFU, BOFU?

Potrzebujesz gotowych pomysłów treści bloga, lead magnety generujące nowe kontakty?

Sprawdź, jak możemy Ci w tym pomóc ⤵ Zacznij od pierwszego kroku wokół pierwszego etapu lejka zwanego TOFU - Top of Funnel - czyli przyciągnięcia osób na pierwszym etapie ich drogi do stania się Twoim klientem - inaczej zwanym budową świadomości. 

Infografika - lejki marketingowe na hubspot

Lejek marketingowy to szereg etapów, które prowadzą potencjalnych konsumentów przez podróż w stronę stania się klientem Twojej firmy.

Lejek pomaga zespołom marketingowym planować system pozyskiwania klientów. Te czynności mają na celu przyciągnięcie, zaangażowanie i konwersję potencjalnych klientów za pomocą treści blogowych i innych materiałów marketingowych, takich jak landing page, strony docelowe i reklamy.

Wprowadzenie do koncepcji lejka znajdziesz w naszym wideo → Lejek sprzedażowy - poznaj jego strukturę 


HubSpot został stworzony z myślą o maksymalnym wykorzystaniu go do generowania leadów.
Opracowanie lejka marketingowego pomoże wykorzystać jego funkcje SEO, landing page, CTA, lead scoring czy automatyzacji marketingulead nurturing.

Dzięki lejkowi marketingowemu wszystkie te funkcje zamienią HubSpot w zharmonizowaną maszynę do generacji nowych kontaktów dla działu sprzedaży.

Nasza praktyka pokazuje, że dla wielu klientów, stworzenie całego lejka za jednym razem, przekracza ich możliwości. Nie jest możliwe przygotowanie naraz całej wymaganej treści blogów, czy stron internetowych.

Dlatego w BusinessWeb skupiamy się na jego początkowym etapie zwanym TOFU (Top of the Funnel), czyli pierwszym etapem, z którym potencjalny klient styka się z Twoją firmę.

Ten moment zwany jest etapem budowy świadomości i bardzo często brakuje go w działaniach marketingowych firmy. Przez to nie mamy dostępu do leadów ze szczytu lejka. 

Planując lejek marketingowy na etapie TOFU, robisz pierwszy krok w kierunku wyboistej przygody z budową całego systemu pozyskiwania klientów.

Jaki problem rozwiązujesz w ramach budowy szczytu lejka marketingowego TOFU?


  • Potrzebujesz poznać, na czym polega tworzenie lejka marketingowego i jak może on pomóc Twojej firmie – chcesz wdrożyć nowe sposoby generowania leadów.
  • Chcesz pozyskiwać kontakty do potencjalnych klientów z wszystkich etapów lejka marketingowego: TOFU (budowa świadomości), MOFU (rozważanie wyboru), BOFU (decyzja o wyborze rozwiązania) i szukasz szybkiego sposobu na rozpoczęcie pracy.
  • Potrzebujesz zbudować strategię pozyskania nowych kontaktów za pomocą strony internetowej, materiałów blogowych, dedykowanych landing page i reklamy internetowej.
  • Szukasz sposobu na wprowadzenie potencjalnych klientów w ofertę Twojej firmy z zastosowaniem strategii treści.
  • Nie wiesz, jakie treści blogowe i strony landing page stworzyć w ramach lejka.
  • Brakuje Ci pomysłu na lead magnet, który będzie pobierany przez potencjalnych klientów w ramach przechodzenia przez ścieżkę lejka.
  • Nie wiesz, jakie informacje wysłać do pozyskanych kontaktów po pobraniu lead magnet, jak sekwencja maili ma zachęcić klientów do przejścia w kolejne etapy lejka, aż do potencjalnej decyzji zakupu.
  • Nie wiesz, jak ustawić automatyczny lead scroing, który pomoże ci wychwycić najbardziej zaangażowane kontakty w lejku sprzedażowym.
  • Nie wiesz, w którym momencie przekazać leady do sprzedaży i jak ten proces zautomatyzować w HubSpot.

Co otrzymujesz w wyniku naszej pomocy?

  • Wiesz jakie treści tworzyć, aby przyciągnąć potencjalnych klientów na stronę internetową za pomocą treści TOFU.

    Otrzymasz od nas propozycje 3 artykułów na blog, które pomogą Ci wygenerować więcej ruchu na stronę. Artykuły będą dopracowane pod kątem słów kluczowych, dających jak największy potencjał ruchu z wyszukiwarki Google.

  • Otrzymasz gotowy pomysł na lead magnet, który pomoże skonwertować odwiedzających Twoją stronę na leady – w tym: spis treści; informacje, jakie powinny znaleźć się w lead magnet.
  • Dostarczymy Ci informacje, jakie landing page musisz zbudować w ramach lejka TOFU – wykaz np. landing page do pobrania e-booka, thank you page, dodatkowe landing page do konwersji na spotkanie i inne.
  • Dowiesz się, jak rozmieścić CTA na stronie, aby powiązać stworzone artykuły z landing page oraz gdzie dodatkowo wykorzystać CTA do konwersji potencjalnego klienta na lead z przygotowanych w ramach lejka materiałów. Zaprojektujemy dla Ciebie teksty CTA. 
  • Podpowiemy Ci, jak zwiększyć ilość generowanych leadów poprzez skierowanie działań reklamowych (Google, Facebook, LinkedIn) na przygotowane w ramach lejka treści.
  • Będziesz wiedzieć jakie informacje dostarczać w ramach serii maili wychodzących po pobraniu opracowanego lead magnet.

    Przygotujemy dla Ciebie 8-10 maili zawierających przykładowy tytuł i kontekst maila (copywriting jest po Twojej stronie, ale możemy Ci w nim pomóc). Maile wysyłane do klienta będą wprowadzać go w dalsze etapy lejka MOFU (Mid of the Funnel) oraz BOFU (Bottom of Funnel).

  • Zaprojektujemy dla Ciebie i ustawimy w HubSpot automatyzację ocieplania leadów z wykorzystaniem wcześniej opracowanych landing page oraz sekwencji mailowych.
  • Pokażemy Ci, jak poprzez segmentację i personalizację dostarczać kluczowe informacje do wybranych person.
  • Ustawimy z Tobą lead scoring w HubSpot, który pomoże Ci wyłapywać najbardziej zaangażowane kontakty i przekazywać je automatycznie do działu sprzedaży.
  • Dzięki konfiguracji funkcji kampanii w HubSpot będziesz dokładnie monitorować wyniki prowadzonych działań i skuteczność stworzonego lejka.


Plan działań z usługą

Prace nad koncepcją lejka prowadzimy warsztatowo.

Warsztat 1

  • Zebranie informacji na temat usługi/produktu/rozwiązania, do którego ma być stworzony lejek. Weryfikacja person, do których kierowana jest dana usługa/produkt/rozwiązanie.
  • Sprawdzenie możliwości wykorzystania lejka do wcześniej pozyskanych leadów.
  • Ustalenie celów, jakie ma zrealizować lejek na etapie TOFU.
  • Inwentaryzacja, jakie treści już masz, które możemy wykorzystać w ramach lejka sprzedażowego (artykuły, lead magnety, landing page).
  • Jak wygląda obecnie proces przekazywania leadów z marketingu do sprzedaży.

Po warsztacie przystępujemy do analizy i przygotowania koncepcji lejka, którego wynik rozpatrzymy na kolejnym warsztacie.

Warsztat 2

Omówienie propozycji dotyczącej lejka.

  • Jakie artykuły powinny pojawić się na blogu w celu przyciągnięcia potencjalnych klientów; propozycja 3 artykułów.
  • Jaki lead magnet warto stworzyć w celu generowania leadów; przekazanie propozycji lead magnet.
  • Jakie landing page będą potrzebne w ramach lejka, aby wspierały konwersję z wypracowanego lead magnetu.
  • Instrukcja gdzie powinniśmy umieścić CTA w celu zwiększenia konwersji na lead.
  • Informacje, jak możemy dystrybuować stworzone treści poprzez reklamy do pozyskania jak największej ilości leadów TOFU.
  • Omówienie rozrysowanego procesu w workflow, który będzie wysyłał serie maili po pobraniu lead magnetu.
  • Omówienie propozycji maili wychodzących zawierających przykładowy tytuł i kontekst maila (bez treści tylko co powinien zawierać)
  • Prezentacja systemu lead scroing z punktami za daną aktywność do wdrożenia w HubSpot.
  • Rozrysowany proces przekazywania leadów z marketingu do sprzedaży w HubSpot na etapie TOFU.
  • Jakie widoki kontaktów i listy segmentacyjne przygotować w HubSpot.
  • Implantacja lejka w funkcji kampanii w HubSpot.

Jaki zakres prac jest po Twojej stronie?

  • Wybór produktu/usługi/rozwiązania, w ramach którego ma być stworzony lejek.
  • Inwentaryzacja obecnych treści. Spojrzenie, na te które już są pod kątem dalszego ich wykorzystania w ramach lejka (lista materiałów w pliku – adresy URL wpisów na blogu, case study, katalogów, landing page, e-booków itp.). 
  • Zebranie informacji z działu sprzedaży, czyli o co pytają klienci w ramach procesów sprzedaży.
  • Posegmentowana baza kontaktów, które już masz, a do których ponownie chcesz wyjść z usługą/produktem/rozwiązaniem (opcjonalnie).
  • Budowa landing page, napisanie treści na blog, konfiguracja HubSpot na bazie otrzymanych instrukcji. Uwaga – możemy Ci w tym wszystkim pomóc w ramach usług Pomocnej Dłoni Marketingu na HubSpot.

Zacznij budować lejki marketingowe i zamień HubSpot w maszynę generującą leady

avatar

Przemek Gliński

HubSpot Inbound Marketing Strategist

Wysokiej klasy specjalista z dużym doświadczeniem w tworzeniu strategii Inbound Marketingu, na której silnie bazuje HubSpot. Z powodzeniem wdraża zarówno strategię Inbound Marketingu, jak również HubSpot w ramach całego obszaru marketingowego.