Mariusz Gliński 2 min

    Research, czyli jak przygotować się do rozmowy z leadem – Podcast 08

    Dobre przygotowanie się do rozmowy z potencjalnym klientem mocno wpływa na to, czy uda się odnieść dalszy sukces w zamykaniu transakcji. Jednak wielu sprzedawców nadal nie przykłada się do tego obszaru. Zazwyczaj zasłaniają się brakiem czasu. Czy słusznie?

    Dzięki dobremu przygotowaniu sprzedawca może uniknąć błędów i zyskać zaufanie potencjalnego klienta. Jakie wykonać pierwsze kroki, żeby przygotować się do rozmowy z leadem?

    • Poznaj firmę i branżę: Sprawdź stronę internetową i media społecznościowe firm, a także najnowsze wieści i wydarzenia związane z branżą. To pomoże Ci lepiej zrozumieć potrzeby leada.
    • Zbierz informacje o leadzie: Użyj narzędzi takich jak Sales Navigator, aby uzyskać informacje o doświadczeniu i roli leada, a także o jego zainteresowaniach i działaniach na LinkedIn.
    • Przeglądaj historię kontaktu: Jeśli już miałeś wcześniej jakieś kontakty z leadem, przeglądaj je i zastanów się, co udało się osiągnąć, a co można poprawić.
    • Personalizuj swoją komunikację: Wykorzystaj uzyskane informacje, aby personalizować swoją komunikację. Na przykład, możesz wspomnieć o wspólnych zainteresowaniach lub ostatnich wydarzeniach w branży.
    • Bądź przygotowany na pytania i wątpliwości klienta: Zastanów się nad najczęstszymi pytaniami i wątpliwościami, jakie może mieć potencjalny klient i przygotuj na nie odpowiedzi.

    Research jest kluczowy dla sukcesu w sprzedaży.

    A jak wygląda cały proces w praktyce?

    Razem z Karolem Bartkowskim opowiemy Ci o tym w ósmym odcinku podcastu Digital Stone. Zapraszamy!

    O czym jeszcze usłyszysz?

    • Po co robić research leada? 
    • Jak organizować proces researchu?
    • Jakie narzędzia mogą w tym pomóc?
    • Na co zwracać uwagę przygotowując się do rozmowy?
    • Przykłady komunikacji do leadów z wykorzystanym researchem

    Linki do rzeczy wymienionych
    w tym odcinku


     

    Słuchaj podcastu w swojej ulubionej aplikacji

    Jesteśmy też na YouTube

     

    avatar

    Mariusz Gliński

    Nadaje kierunek rozwoju w BusinessWeb. Wspiera klientów do doborze najbardziej dopasowanych do potrzeb rozwiązań CRM oraz funkcji platformy HubSpot. Odpowiada za budowę wiedzy i świadomości klientów o rozwiązaniach HubSpot w Polsce.