Skip to content
Grzegorz Kuszpit 6 min

Porównanie systemów HubSpot VS Livespace

Każda firma, która odnosi sukces, w pewnym momencie swojego rozwoju dochodzi do punktu, w którym potrzeba organizacji pracy staje się kluczowa. Zarządzanie zespołami sprzedaży i marketingu to z pozoru skomplikowany proces, w którym łatwo się pogubić. Na szczęście większość firm może wybrać do tego zadania jeden z wielu dostępnych na rynku systemów CRM

Dzisiaj zajmiemy się porównaniem dwóch różnych systemów popularnych w Polsce: HubSpot i Livespace. 

 

O HubSpot: 

HubSpot to rozbudowana platforma do zarządzania wszystkimi zespołami w naszej firmie: zespołem sprzedaży, marketingiem, obsługą klienta oraz CMS. Dzięki tak szerokiej palecie narzędzi możliwa jest koordynacja pomiędzy wszystkimi działami bez potrzeby wykorzystywania zewnętrznych aplikacji. Pozwala to również w kompleksowy sposób zarządzać raportami oraz na bieżąco kontrolować prognozy i cele naszej organizacji. 

 

O Livespace: 

Livespace to bardzo proste i intuicyjne środowisko do zarządzania sprzedażą. Wbudowane i pre-definiowane procesy sprzedaży z łatwością pozwalają zarządzać lejkiem sprzedażowym, komunikacją z klientem oraz kontrolować pracę niewielkiego zespołu handlowego. Dzięki prostym rozwiązaniom, bez zbędnej wiedzy możemy uporządkować nasz proces sprzedaży.

 

Prostota w codziennej pracy

Obydwa systemy cechują się łatwym do opanowania interfejsem, który w prosty sposób pozwoli użytkownikom poruszać się po platformie. 

Livespace stawia na pre-definiowane rozwiązania, gotowe do użycia pola oraz opisy. Istnieje możliwość edycji i dodawania pól tekstowych, które pełnią rolę informacyjną.

W HubSpot możemy dowolnie dodawać i zarządzać właściwościami kontaktów (poprzez wykorzystanie aktywnych pól wartości), tworzyć własne obiekty oraz dostosowywać je do indywidualnych wymogów naszego zespołu. Dzięki rozbudowanej możliwości edycji możemy w łatwy sposób dopasować widoki do naszych potrzeb. 

 

Automatyzacje

HubSpot cechuje się bardzo wysokim poziomem automatyzacji, która pomaga zaoszczędzić czas pracy naszych handlowców (zmniejsza ilość zadań administracyjnych) oraz pomaga w sposób automatyczny zarządzać przesyłem i kwalifikacją leadów przez zespół marketingowy. Automatyzację możemy wykorzystać podczas pracy na kontaktach, firmach, okazjach sprzedażowych (w lejku sprzedażowym), w obsłudze zgłoszeń serwisowych lub wycenach.

 

W Livespace możemy skorzystać z podstawowych automatyzacji w kontaktach z klientem (automatyczna wysyłka maila po zakończeniu sprzedaży) lub sekwencji maili. Z powodu braku bezpośredniego połączenia z marketingiem, pozostałe automatyzacje nie są wykorzystywane. 

 

Zarządzanie kontaktami:

HubSpot posiada system zarządzania przepływem leadów z marketingu oraz obsługi sprzedażowej przy pomocy zunifikowanego systemu ‘lifecycle stage’ i ‘lead status’. Dzięki temu, możemy w łatwy sposób zarządzać leadami od ich pozyskania aż po etap konwersji w rolę klienta. Wykorzystanie aktywnych filtrów pozwala w prosty sposób kontrolować, na jakim etapie znajdują się nasi klienci i jakie kolejne kroki należy podjąć, by szybciej dopiąć sprzedaż.

 

widok kontaktu hubspot

 

W Livespace opieramy się na systemie "tagów", dzięki którym ręcznie ustalamy etap życia klienta. Z powodu braku integracji z marketingiem, system ‘lifecycle stage’ nie jest wykorzystywany. MQL-e i SQL-e muszą być oznaczane ręcznie. Zarządzanie widokami kontaktów odbywa się przez wykorzystanie podstawowych, pre-definiowanych filtrów. 

 

karta kontaktu livespace

 

Raportowanie

Livespace wykorzystuje podstawowy zestaw raportów - raporty aktywności handlowców, szans sprzedażowych oraz wpływów z transakcji. By mierzyć ilość nowych kontaktów, musimy korzystać z zewnętrznych formularzy. Możemy kontrolować pracę w CRM za pomocą tablicy, na której zapisywane są wszystkie aktywności oraz wprowadzone zmiany. 

raporty-w-livespace

 

W HubSpot mamy dostęp do szerokiego wachlarza raportów - oprócz standardowych raportów sprzedaży lub aktywności możemy tworzyć dowolne raporty oparte na obiektach niestandardowych. Daje nam to możliwość śledzenia danych, których wykorzystanie jest specyficzne dla naszej organizacji. HubSpot pozwala na automatyczne przygotowanie okresowych raportów, które możemy eksportować i codziennie wysyłać do CEO i managerów. 

 

raporty w hubspot

 

Komunikacja wewnętrzna i zarządzanie przepływem informacji

Ogromną zaletą HubSpot jest możliwość dodawania do CRM bezpłatnych kont dla pracowników niezwiązanych bezpośrednio z działem marketingu i sprzedaży, ale również biorących aktywny udział w procesie pracy z klientem. HubSpot umożliwia tworzenie oraz delegowanie zadań dla każdego pracownika naszej firmy, bez ponoszenia dodatkowych kosztów w postaci płatnej licencji dla osób, które na co dzień nie korzystają aktywnie z CRM. 

W Livespace komunikacja między płatnymi użytkownikami (brak darmowych licencji) opiera się na wbudowanym chacie oraz systemie zadań.

 

Aplikacja mobilna

Obydwa systemy posiadają aplikację mobilną CRM, która pozwala handlowcom zarządzać aktywnościami "z trasy", wykonywać połączenia oraz zarządzać kontaktami. W przypadku HubSpot mamy również możliwość wykonywania połączeń z desktopu - ilość minut dostępnych dla pojedynczego handlowca różni się w zależności od wybranego pakietu. 

 

Support zewnętrzny

Livespace oferuje kontakt z supportem poprzez email, telefon oraz chat dostępny 5 dni w tygodniu w godzinach pracy. 

W przypadku HubSpot możemy liczyć na support 24h na dobę przez email, telefon oraz chat. Dodatkowo możemy skorzystać z FAQ forum, rozbudowanej sekcji Knowledge Base oraz całego systemu szkoleń video. 

 

Podsumowanie

O ile obydwa systemy sprawdzą się w podstawowej obsłudze sprzedaży, organizacji pipeline oraz raportowaniu podstawowych danych, o tyle HubSpot oferuje nam znacznie więcej możliwości. W przypadku małych zespołów sprzedaży obydwie platformy poradzą sobie świetnie - plusem HubSpot jest bezkolizyjna możliwość rozwoju naszego systemu wraz ze wzrostem naszej firmy i wzrastającymi potrzebami analizowania ruchu i przepływu klientów.

W Livespace możemy skorzystać z pre-definiowanych rozwiązań, które zaspokoją potrzeby mniejszych zespołów sprzedażowych, które nie skupiają się na współpracy z marketingiem, nie mają potrzeby analizowania pochodzenia leadów oraz nie korzystają z rozbudowanych automatyzacji. Livespace jest łatwy w obsłudze, ale dość ograniczony w indywidualnym podejściu do naszego systemu pracy. 

W przypadku HubSpot mamy możliwość tworzenia niestandardowych obiektów, detalicznego raportowania opartego na podstawie tych elementów oraz tworzenia całego przepływu pracy pomiędzy marketingiem i sprzedażą. HubSpot posiada dodatkowe funkcje, takie jak przechowywanie i śledzenie wysłanych dokumentów, tworzenie ofert sprzedażowych oraz tworzenie i zarządzanie formularzami do zbierania nowych kontaktów. W bardzo wielu miejscach możemy skorzystać z automatyzacji, która ułatwia nam przepływ informacji oraz zarządzanie danymi bez dodatkowej pracy handlowców. Mimo bardzo intuicyjnego interfejsu, opanowanie wszystkich dostępnych możliwości będzie wymagało większego nakładu wiedzy. 

avatar

Grzegorz Kuszpit

Grzegorz posiada ponad 10 lat doświadczenia w pracy w sprzedaży, co w połączeniu ze znajomością pracy na HubSpot, pomaga mu w sprawnym wprowadzaniu naszych klientów w tajniki praktycznego wykorzystania HubSpot CRM/Sales Hub.