WPROWADZENIE
Pakiety godzinowe wsparcia BusinessWeb (inaczej konsultacje HubSpot) są najczęściej stosowane do pomocy klientom, którzy już mają HubSpot i szukają wsparcia w konkretnych obszarach usprawnień. W tej sytuacji klient posiada jasne obszary, gdzie potrzebuje pomocy i dzięki wsparciu BusinessWeb je sukcesywnie poprawia.
Pakiety godzinowe nie są rekomendowane dla klientów którzy nie mają ustawionych procesów sprzedaży. Tacy klienci muszą przejść przez projekt wdrożenia HubSpot. Godzinami nie uzyskają oczekiwanych wyników.
Przyjmuje się że w pakiecie godzinowym nie ma zarządzania projektem i do prac jest kierowany pracownik, które ad hoc ustala z klientem dalsze warszaty
JAKIE SĄ ZASADY ZAMAWIANIA PAKIETÓW GODZIN
- Pakiety godzinowe sprzedawane są w ilości min 10 godzin zamówienia.
- Pakiety godzin są realizowane uproszczonym procesem zakupowym poprzez realizację prostego zamówienia. Umowy są realizowane tylko dla pakietów z minimalnym zamówieniem 20 godzin.
- Pakiety godzinowe są płatne z góry w momencie zamówienia z 7 dniowym terminem płatności.
JAK MIERZONE JEST WYKORZYSTANIE PAKIETÓW
- Pakiety godzinowe są rozliczane minutowo za pomocą systemu rejestracji czasu pracy - czyli jeżeli coś robimy 12 minut - tyle czasu z pakietu zużyjemy a nie np minimum rozliczenia to 30 min.
- Klient ma dostęp do systemu rejestracji czasu pracy za pomocą raportów i linków do strony internetowej
JAKIE PRACE WCHODZĄ W ZAKRES PAKIETÓW GODZIN
W przeciwieństwie do projektu, który ma charakter ceny stałej (fixed price), gdzie wszystkie prace są realizowane w jednej stałej cenie, pakiet godzinowy ma cechy kontraktu time/material czyli bieżącego płacenia za wykorzystane prace.
- W pakiet godzin wchodzą wszystkie prace wykonywane wokół zleceń i nie są to np. same warsztaty szkoleniowe HubSpot. Przygotowanie warsztatów oraz prace po nich mogą potrzebować dodatkowego czasu, który zostanie wykorzystany z pakietu godzin.
- Minimalizujemy ilości prac zarządczych w pakietach, np roli project managerów, kierując bezpośrednio do prac określonego eksperta. W niektórych sytuacjach nie będziemy w stanie ich uniknąć, np. do planowania pracy, wykonania spotkań statusowych czy raportu - z dużym prawdopodobieństwem wystąpi to w momencie wybrania pakietów w celu wdrożenia HubSpot a nie pomocy ad hoc w konkretnej sprawie.
- przygotowania do warsztatów
- koordynacja prac BusinessWeb np. przekazanie informacji do zespołu i podwykonawców
- odpowiedzi na pytania zadawane pracownikom po warsztatach
- prac wykonywanych przez pracownika BusinessWeb po warsztacie - np ustalony z klientem setup systemu lub kontakt z help desk HubSpot
- prowadzenia projektu - przy większej skali zasobów i działań niezbędnych w realizacji prac
- W pakiety godzin wejdą też wszystkie pytania kierowane do osób z BusinessWeb, telefoniczne lub mailowo i obsługa tej korespondencji.
- W niektórych sytuacjach na danym spotkaniu, będzie konieczność obecności więcej niż jednej osoby z BusinessWeb. W tym przypadku godziny będą liczone dla każdego pracownika.

Mariusz Gliński
CEO BusinessWeb/ RevPoint – Customer Success ManagerNadaje kierunek rozwoju w BusinessWeb. W ramach realizacji projektów realizuje audyty wdrożeniowe w ramach swojej roli jako Customer Success Managera całego projektu, weryfikując czy realizowany projekt zapewnił klientowi pełną samodzielność działania na HubSpot, po jego zakończeniu.