Mariusz Gliński 6 min

    Oprogramowanie do Account Based Marketing

    Efektywność działań marketingowych zależy nie tylko od wiedzy i umiejętności marketerów, ale także od używanych przez nich narzędzi. Zasada ta obowiązuje również w przypadku Account Based Marketingu. Dzisiaj skupimy się na omówieniu platformy Hubspot, która jest najbardziej popularnym oprogramowaniem wykorzystywanym do ABM.

     

    Dlaczego ABM potrzebuje odpowiedniego oprogramowania?

    Account Based Marketing (ABM) to strategia komunikacji marketingowej B2B, która wymaga sprawnej współpracy Twojego działu marketingu i sprzedaży. W osobnym artykule na naszym blogu szczegółowo omawiamy sposób działania oraz korzyści wynikające z ABM. Budując kampanię Account Based Marketing, powinieneś oprzeć ja na 3 kluczowych zadaniach. Zaliczamy do nich:

    1. Zebranie danych o kontrahentach Twojej firmy
    2. Opracowanie skutecznych treści marketingowych
    3. Personalizacja komunikacji

    Tak rozbudowanego procesu nie możesz zaplanować i przeprowadzić mając jedynie długopis i kawałek papieru. Potrzebujesz do tego odpowiedniego oprogramowania. Takim właśnie jest platforma Hubspot.

    account-widok

     

    Czym charakteryzuje się oprogramowanie Hubspot ABM?

    Hubspot ABM pozwala stworzyć kampanię ukierunkowaną na określone konta. Narzędzie stanowi wsparcie zarówno dla działu marketingu, jak i sprzedaży. HubSpot ABM ułatwia tworzenie spersonalizowanych treści dla zawężonych grup docelowych, które mają dla Ciebie największą watość sprzedażową. Wykorzystując możliwości omawianego narzędzia, możesz łatwo zdefiniować model idealnego konta. Taki „szablon” pozwoli Ci wyselekcjonować adresy kont docelowych i właśnie do nich skierować angażujące treści.

    Takie działanie cechuje się nie tylko wysoką efektywnością. Spersonalizowane treści ułatwiają nawiązywanie głębszych i bardziej zacieśnionych relacji. Im szersze grono odbiorców danej wiadomości, tym mniejsza szansa na taki efekt. Personalizacja treści dla kont docelowych pozwala uzyskać wyższy współczynnik konwersji.

    Każda kampania ABM jest inna. Podejmowane działania musisz dostosować do ściśle określonych kont. Na naszym blogu znajdziesz artykuł, w którym omawiamy konkretne przykłady ABM. To pozwoli Ci poznać lepiej specyfikę oraz cele strategii Account Based Marketingu.

    New call-to-action

     

    Jakie są zalety wykorzystania Hubspot w kampanii ABM?

    Przedstawimy Ci 5 największych zalet wynikających z użycia oprogramowania Hubspot ABM. Wśród nich warto wymienić:

    1. Łatwość konfiguracji strategii ABM
    2. Sprawna współpraca pomiędzy zespołami
    3. Dystrybucja spersonalizowanych treści
    4. Szczegółowa analiza całego procesu
    5. Możliwość integracji z zewnętrznymi narzędziami

    Zadaniem Hubspot ABM jest optymalizacja działań wykonywanych przez Twój dział sprzedaży i marketingu. Intuicyjna konfiguracja strategii ABM wyraźnie skraca czas potrzebny na przygotowanie kampanii. Dzięki szablonom przepływu pracy łatwiej zdefiniujesz model idealnego konta i zidentyfikujesz profile kontrahentów, które pasują do Twojego schematu. Hubspot ABM wykorzystuje potęgę sztucznej inteligencji. Dzięki niej automatyzuje proces wyszukiwania kont docelowych, bazując na ustalonych wcześniej kryteriach. Łatwość konfiguracji kampanii Account Based Marketingu zależy w dużej mierze od tzw. „danych wsadowych”. Dlatego tak ważne jest przechowywanie danych kontrahentów w CRM, który pozwala na sprawne filtrowanie i generowanie potrzebnych informacji.

    Hubspot ABM stwarza przyjazne środowisko do współpracy pomiędzy działem marketingu i sprzedaży. Współdziałanie tych dwóch komórek Twojej firmy ma kluczowe znaczenie dla skuteczności kampanii ABM. Dlatego oba działy powinny pracować na tych samych zasobach danych i mieć bieżący podgląd na postępy w poszczególnych kontach docelowych.

    Integracja ze Slackiem pozwala zacieśnić współpracę działu marketingu i sprzedaży, która będzie oparta na kontach. 

    Dzięki temu wszyscy pracownicy mogą:
    – wspierać wartościowe konta docelowe,
    – tworzyć kanały na podstawie transakcji lub konta,
    – aktualizować wskaźniki KPI,
    – udostępniać ważne informacje oraz notatki dotyczące danego kontrahenta.

    Kluczem do sukcesu ABM jest odpowiednie pogrupowanie kont docelowych oraz przygotowanie spersonalizowanych treści. Hubspot pomaga w dostosowaniu samej treści oraz formy jej podania. Dzięki integracji LinkedIn Ads możesz kierować reklamy do firm, uwzględniając status lub poziom kont docelowych. Jeśli zatem chcesz zaoferować produkt lub usługę dedykowaną na przykład dla działu HR, to integracja pomoże Ci dotrzeć do „właściwych ludzi na odpowiednich stanowiskach”. Połączenie kont HubSpot i LinkedIn Sales Navigator umożliwia pogłębianie i budowanie autentyczności relacji z kontami docelowymi.

    Pomiar efektów każdego etapu kampanii ABM pozwala oceniać trafność podjętych działań. Stanowi także bazę informacyjną, na której będziesz mógł budować kolejne strategie. Szczegółowe dane dotyczące tzw. kamieni milowych okażą się dla Ciebie bezcenną dawką wiedzy. HubSpot ABM pozwoli Ci analizować szczegółowe informacje dostępne dzięki funkcji podglądu konta. Gotowe pulpity nawigacyjne do raportowania otworzą Ci dostęp do bardziej zaawansowanych widoków. Możliwość prowadzenia punktacji firmowej pomoże Ci wartościować poszczególne konta i na tej podstawie ustalić priorytety.

    HubSpot ABM daje duże możliwości prostej integracji z wieloma narzędziami, z których korzystasz na co dzień. Oprócz wspomnianego wcześniej Slacka oraz LinkedIn warto wymienić także kompatybilność z aplikacją RollWorks, Iriblio czy Madison Logic. Dzięki sprawnej współpracy najczęściej używanych narzędzi opracowanie i dostosowanie strategii ABM będzie dla Ciebie dużo prostsze.

    Wiesz już jak działa platforma Hubspot. Zdajesz sobie sprawę, jak wiele możesz zyskać wykorzystując ją w kampanii ABM. Czas zatem, abyś zaplanował i przeprowadził swoją pierwszą kampanię Account Based Marketing. Na pewno pomocny okaże się artykuł na naszym blogu. Omawiamy w nim szczegółowo, jak wygląda kampania ABM w HubSpot. Te informacje z pewnością okażą się przydatne i wpłyną na skuteczność Twojej pierwszej kampanii ABM.

    BusinessWeb jest złotym partnerem HubSpot. Wiele godzin szkoleń oraz doświadczenie zdobyte przy dziesiątkach zrealizowanych projektów pozwala nam w 100% wykorzystać możliwości platformy HubSpot. Teraz Ty także możesz skorzystać z naszej wiedzy!

    avatar

    Mariusz Gliński

    Nadaje kierunek rozwoju w BusinessWeb. Wspiera klientów do doborze najbardziej dopasowanych do potrzeb rozwiązań CRM oraz funkcji platformy HubSpot. Odpowiada za budowę wiedzy i świadomości klientów o rozwiązaniach HubSpot w Polsce.