Mariusz Gliński 2 min

    Kwalifikacja leadów - najlepsze praktyki marketingu i sprzedaży - podcast 05

    Kwalifikacja leadów to zadanie dla marketera czy sprzedawcy?

    Z kwalifikacją leadów lub później – klientów, występują regularne wyzwania. Najczęściej są to ograniczenia mentalne sprzedawców, spowodowane mylnym przypisywaniem leada, czyli potencjalnego kontaktu, już jako klienta.

    Brzmi brutalnie. Ale to właśnie pociąga szereg nieporozumień na linii marketing-sprzedaż w organizacji. Możesz posłuchać o nich w dwóch ostatnich odcinkach podcastów:

    Błędne kwalifikowanie kontaktów powoduje również problem decyzyjny, czyli „A co ja mam właściwie teraz zrobić z tym leadem?”. Podziękować i poczekać, aż zmieni się u niego potrzeba? A może umówić spotkanie i zacząć prowadzić negocjacje?

    W takim przypadku występuje efekt utopionych kosztów, czyli błąd Concorde’a. To zjawisko polegające na tym, że ludzie mają tendencję do trzymania się pierwotnych decyzji nawet wtedy, jeżeli w obecnej sytuacji są bardzo niekorzystne.

    • Czy w związku z tym zła kwalifikacja może wynikać z niedoboru leadów?
    • Czy każdy zdobyty potencjalny klient jest dla nas tak cenny, że możemy mieć problem z jego odrzuceniem, pomimo że jego obsługa może generować jeszcze większe kłopoty?

    Razem z Karolem Bartkowskim odpowiadamy na te pytania w piątym odcinku podcastu Digital Stone. Poruszymy kwestie kwalifikacji leadów z dwóch perspektyw – sprzedawcy i marketera. Posłuchaj! 

    O czym jeszcze usłyszysz?

    • Jak proces kwalifikacji leadów powinien wyglądać w marketing, a jak w sprzedaży?
    • Kto powinien decydować o kwalifikatorach – marketing czy sprzedaż?
    • Po czym poznać, że dobrze kwalifikujemy?
    • Jak kwalifikować, czyli wskazówki, zasady, metody, techniki kwalifikacji (np. metoda BANT).

     

    Linki do rzeczy wymienionych
    w tym odcinku


    Słuchaj podcastu w swojej ulubionej aplikacji

    Jesteśmy też na YouTube

     

    avatar

    Mariusz Gliński

    Nadaje kierunek rozwoju w BusinessWeb. Wspiera klientów do doborze najbardziej dopasowanych do potrzeb rozwiązań CRM oraz funkcji platformy HubSpot. Odpowiada za budowę wiedzy i świadomości klientów o rozwiązaniach HubSpot w Polsce.