Chcesz skonfigurować proces kwalifikacji leadów oraz sprawny przepływ danych między działem marketingu i sprzedaży? Szukasz sposobu, aby Twoje zespoły mogły skupić się na najważniejszych zadaniach i najbardziej „kalorycznych” potencjalnych klientach?
Miej pewność, że nic w procesie sprzedaży nie zginie i wykorzystasz 100% potencjału bazy kontaktów. To wszystko dzięki ustawieniu HubSpot z wykorzystaniem najlepszych praktyk, wypracowanych przez nas w kilkudziesięciu projektach wdrożeń HubSpot.Jaki problem rozwiązujesz w ramach integracji procesu marketingu i sprzedaży?
- Nie masz systematycznego procesu kwalifikacji leadów, dlatego handlowcy pracują na kontaktach o niskim potencjalne. Dane pozyskane z działań marketingowych nie przechodzą przez skoordynowany lejek sprzedażowy.
- To powoduje, że lejek sprzedażowy podaje fałszywe lub błędne dane na temat ilości i źródła pozyskanych leadów. W konsekwencji nie wiesz, które działania sa najbardziej rentowne.
- Dział marketingu i sprzedaży nie wykorzystuje w pełni możliwości HubSpot – nie ma potworzonych widoków, kolejek zadań, scoringu kontaktów. Wszystko to wpływa na brak efektywnej wymiany informacji o pozyskiwanych kontaktach oraz raportowanych wynikach.
- Nie wykorzystujesz scoringu HubSpot – zbierania danych o aktywności użytkownika
- Brakuje analizy konwersji – nie wiemy, jak wygląda cykl życia leada i które działania sprzedaży zbliżają nas do zamknięcia transakcji.
Plan działań z usługą
- Przeprowadzamy warsztaty, dzięki którym poznajemy Twoje obecne procesy na styku marketingu i sprzedaży.
- Określamy źródło pochodzenia nowych kontaktów i wspólnie wypracowujemy proces kwalifikacji leadów. Tam, gdzie to możliwe, proponujemy zewnętrzne narzędzia np. LinkedIn Sales Navigator
- Projektujemy i ustawiamy odpowiednie widoki pracy na kontaktach i firmach do wsparcia procesów kwalifikacji oraz codziennej pracy sprzedaży na leadach
- Analizujemy i projektujemy proces pracy na zdaniach oraz jej automatyzacji i zarządzania za pomocą sprawdzonych workflow HubSpot
- Ustawiamy scoring HubSpot do celów generowania MQL/SQL oraz ich automatycznego przekazania do sprzedaży
Co otrzymujesz w wyniku naszej pomocy?
- W pełni skonfigurowany proces przepływu leadów na linii marketing-sprzedaż
- Jednolity i spójny system zarządzania kontaktami, dzięki któremu Twoi sprzedawcy będą pracować tylko na najbardziej „kalorycznych” leadach.
- Dostosowany lead scoring kontaktów, który ułatwi rozpoznanie wartościowych leadów, czyli takich, które są gotowe do podjęcia akcji sprzedażowych.
- Eliminację zbędnych działań administracyjnych i złych praktyki w codziennej pracy marketerów i sprzedawców.
- Zautomatyzowane procesy i zdania tak, aby mieć czas na zajmowanie się najważniejszymi klientami.
Co jest po Twojej stronie?
Główne elementy to wszelkie dokumenty i opisy Twojego procesu pozyskiwania i procesowania leadów. Jeżeli je masz, to znacznie ułatwi nam pracę w procesie, ale nadal są to elementy opcjonalne:
- Opis lub schemat obecnego procesu przekazywania leadów z marketingu do sprzedaży.
- Obowiązkowa obecność na warsztacie: zespołu sprzedaży, managera sprzedaży oraz osób z marketingu, które zajmują się przekazywaniem leadów do zespołu sprzedaży.

Mariusz Gliński
CEO BusinessWeb/ RevPoint – Customer Success ManagerNadaje kierunek rozwoju w BusinessWeb. W ramach realizacji projektów realizuje audyty wdrożeniowe w ramach swojej roli jako Customer Success Managera całego projektu, weryfikując czy realizowany projekt zapewnił klientowi pełną samodzielność działania na HubSpot, po jego zakończeniu.