Skip to content
Mariusz Gliński 3 min

Współpraca marketingu i sprzedaży - ludzie i technologia HubSpot

Chcesz skonfigurować proces kwalifikacji leadów oraz sprawny przepływ danych między działem marketingu i sprzedaży? Szukasz sposobu, aby Twoje zespoły mogły skupić się na najważniejszych zadaniach i najbardziej „kalorycznych” potencjalnych klientach?

Miej pewność, że nic w procesie sprzedaży nie zginie i wykorzystasz 100% potencjału bazy kontaktów. To wszystko dzięki ustawieniu HubSpot z wykorzystaniem najlepszych praktyk, wypracowanych przez nas w kilkudziesięciu projektach wdrożeń HubSpot.

Infografika - integracja marketingu i sprzedaży dzięki HubSpot

Jaki problem rozwiązujesz w ramach integracji procesu marketingu i sprzedaży?

  1. Nie masz systematycznego procesu kwalifikacji leadów, dlatego handlowcy pracują na kontaktach o niskim potencjalne. Dane pozyskane z działań marketingowych nie przechodzą przez skoordynowany lejek sprzedażowy.
  2. To powoduje, że lejek sprzedażowy podaje fałszywe lub błędne dane na temat ilości i źródła pozyskanych leadów. W konsekwencji nie wiesz, które działania sa najbardziej rentowne.
  3. Dział marketingu i sprzedaży nie wykorzystuje w pełni możliwości HubSpot – nie ma potworzonych widoków, kolejek zadań, scoringu kontaktów. Wszystko to wpływa na brak efektywnej wymiany informacji o pozyskiwanych kontaktach oraz raportowanych wynikach.
  4. Nie wykorzystujesz scoringu HubSpot – zbierania danych o aktywności użytkownika
  5. Brakuje analizy konwersji – nie wiemy, jak wygląda cykl życia leada i które działania sprzedaży zbliżają nas do zamknięcia transakcji.


Plan działań z usługą

  1. Przeprowadzamy warsztaty, dzięki którym poznajemy Twoje obecne procesy na styku marketingu i sprzedaży.
  2. Określamy źródło pochodzenia nowych kontaktów i wspólnie wypracowujemy proces kwalifikacji leadów. Tam, gdzie to możliwe, proponujemy zewnętrzne narzędzia np. LinkedIn Sales Navigator
  3. Projektujemy i ustawiamy odpowiednie widoki pracy na kontaktach i firmach do wsparcia procesów kwalifikacji oraz codziennej pracy sprzedaży na leadach
  4. Analizujemy i projektujemy proces pracy na zdaniach oraz jej automatyzacji i zarządzania za pomocą sprawdzonych workflow HubSpot
  5. Ustawiamy scoring HubSpot do celów generowania MQL/SQL oraz ich automatycznego przekazania do sprzedaży

Co otrzymujesz w wyniku naszej pomocy?

  1. W pełni skonfigurowany proces przepływu leadów na linii marketing-sprzedaż
  2. Jednolity i spójny system zarządzania kontaktami, dzięki któremu Twoi sprzedawcy będą pracować tylko na najbardziej „kalorycznych” leadach.
  3. Dostosowany lead scoring kontaktów, który ułatwi rozpoznanie wartościowych leadów, czyli takich, które są gotowe do podjęcia akcji sprzedażowych.
  4. Eliminację zbędnych działań administracyjnych i złych praktyki w codziennej pracy marketerów i sprzedawców.
  5. Zautomatyzowane procesy i zdania tak, aby mieć czas na zajmowanie się najważniejszymi klientami.

    Co jest po Twojej stronie?


Główne elementy to wszelkie dokumenty i opisy Twojego procesu pozyskiwania i procesowania leadów. Jeżeli je masz, to znacznie ułatwi nam pracę w procesie, ale nadal są to elementy opcjonalne:

  • Opis lub schemat obecnego procesu przekazywania leadów z marketingu do sprzedaży.
  • Obowiązkowa obecność na warsztacie: zespołu sprzedaży, managera sprzedaży oraz osób z marketingu, które zajmują się przekazywaniem leadów do zespołu sprzedaży.

Integruj marketing i sprzedaż. Sprawdź, jak wykorzystać HubSpot w 100%

avatar

Mariusz Gliński

CEO BusinessWeb/ RevPoint – Customer Success Manager

Nadaje kierunek rozwoju w BusinessWeb. W ramach realizacji projektów realizuje audyty wdrożeniowe w ramach swojej roli jako Customer Success Managera całego projektu, weryfikując czy realizowany projekt zapewnił klientowi pełną samodzielność działania na HubSpot, po jego zakończeniu.