Przemek Gliński 22 min

    HubSpot i GetResponse: co będzie skuteczniej wspierało Twoje działania marketingowe?

    Wysyłka newslettera, planowanie postów w mediach społecznościowych, strony WWW i niezliczone raporty z danymi marketingowymi.

    Obsługa każdej z tych rzeczy wymaga odrębnego programu, zalogowania się, innego interfejsu.

    Jak się w tym odnaleźć? Skorzystaj z narzędzi wspomagających marketing, a wszystkie te funkcjonalności znajdziesz w jednym miejscu. 

     


    Pod lupę weźmiemy i porównamy dwa najpopularniejsze: HubSpot i GetResponse.

    Plany w HubSpot Marketing Hub

    Ceny oprogramowania marketingowego w HubSpot Marketing Hub podzielone są na trzy pakiety: Starter, Professional i Enterprise.

    HubSpot Markeitng hub cena

    Pakiety cenowe w HubSpot, hubspot.com

    Klienci najczęściej decydują się na pakiet Professional, który oprócz automatyzacji wielu działań posiada narzędzia pomocne przy:

    • planowaniu treści marketingowych zgodnych z SEO
    • monitorowaniu i tworzeniu reklam w Google Ads, Facebook, LinkedIn
    • tworzeniu kontekstowych i personalizowanych treści na landing page czy w Call To Action
    • analizowaniu i raportowaniu działań marketingowych z różnych kanałów.

    Możesz też założyć bloga firmowego na HubSpot. To ciekawe rozwiązanie, bo nie martwisz się wówczas o hosting. 

    Plany: Professional i Enterprise zapewniają naprawdę szeroki wybór narzędzi. Aby w pełni wykorzystać ich możliwości, konieczne jest wprowadzenie w ich funkcjonalność.

    Dlatego powyższe plany wymagają dodatkowo zakupu onboardingu w HubSpot lub u jego partnera. Wiąże się to co prawda z dodatkowymi kosztami, ale znacznie przyśpiesza proces wdrożenia oprogramowania w firmie. 

    Najniższy plan Starter jest idealny dla firm, które dopiero zaczynają swoją przygodę z marketingiem internetowym. 

    Zazwyczaj potrzebują one narzędzia, które pozwala szybko zbudować landing page do generowania leadów, wysyłać newslettery do klientów czy też monitorować skuteczność działań reklamowych w Google Ads, na Facebooku lub na LinkedIn. 

    Pakiet Starter pozwala też na prostą automatyzację: wysyłanie e-maili po wypełnieniu formularza na Twojej stronie WWW. 

    HubSpot udostępnia w pełni darmowy system CRM i wszystkie dane dotyczące kontaktów oraz ich zaangażowania widoczne są na karcie kontaktu. To ułatwienie, które naprawdę się przydaje. 

    Nie musisz integrować się z zewnętrznym systemem CRM i otrzymujesz więcej informacji dotyczących klientów. Nie ma ograniczeń co do wymiany danych pomiędzy zewnętrznym systemem CRM a HubSpot.

    Plany w GetResponse

    W GetResponse są do wyboru trzy plany, w tym jeden, który jest dedykowany dla e-commerce.

    getresponse-cennik

    Pakiety w GetResponse, getresponse.pl

    GetResponse posiada podobne funkcjonalności jak HubSpot. Znajdziesz tu narzędzia wykorzystywane do:

    • tworzenia kampanii e-mailowych
    • budowania stron WWW
    • segmentacji klientów
    • planowania i publikacji postów w mediach społecznościowych
    • generowania raportów i analiz przeprowadzonych działań.

    Przy wyborze droższych planów nie ma opłaty za wdrożenie (inaczej niż w przypadku onboardingu w HubSpot), ale uczysz się korzystania z dostępnych narzędzi w ramach wybranego planu na własną rękę. Pomoże Ci w tym np. baza wiedzy dostępna na stronie WWW.

    GetResponse nie ma własnego CRM, jednak można go zintegrować z wieloma systemami dedykowanymi do zarządzania relacjami z aktualnymi i potencjalnymi klientami. 

    Koszt korzystania z obu platform będzie się różnił w zależności od wielkości bazy, jaką chcemy wykorzystać w działaniach marketingowych. Większa baza oznacza wyższy koszt.

    Porównanie funkcjonalności HubSpot i GetResponse

    Pod lupę weźmiemy 13 obszarów funkcjonalności, które naprawdę zrobią różnicę w Twojej firmie – ułatwią pracę, zwiększą wydajność i przyspieszą wykonywanie zadań pracownikom działów marketingu i sprzedaży.

    1. E-mail marketing: HubSpot vs GetResponse

    Obie platformy oferują narzędzia do tworzenia wiadomości mailowych bez potrzeby kodowania. Do tego kilka ułatwień, dzięki którym przyspieszysz pracę nad wysyłką e-maili:

    • gotowe szablony wiadomości, które oszczędzają Twój czas 
    • łatwe w obsłudze narzędzia drag & drop (tłum. przeciągnij i upuść), dzięki którym sam zaprojektujesz wygląd e-maila
    • responsywna wysyłka, gwarantująca, że e-mail będzie wyświetlał się prawidłowo zarówno na ekranie komputera, jak i na urządzeniach mobilnych
    • używanie w treści tokenów, które można zastąpić imieniem i wysyłać spersonalizowane wiadomości w mailingach.

    hubspot-email-creator

    Kreator wiadomości e-mail w HubSpot, hubspot.com

    getresponse-emial-creator

    Kreator wiadomości e-mail w GetResponse, getresponse.pl


    Zarówno HubSpot, jak i GetResponse dostarczają pakiet niezbędnych informacji zwrotnych i statystyk na temat wysyłek e-maili. Na bazie tych danych możesz optymalizować przyszłe kampanie mailingowe.

    2. Marketing automation: HubSpot vs GetResponse


    Marketing automation w HubSpot

    HubSpot umożliwia tworzenie workflow, które wykraczają poza standardowe działania marketingowe. Chodzi tutaj o wysyłkę e-mail, SMS czy wyświetlanie odpowiednich reklam na każdym etapie ścieżki zakupowej klienta.

    Dzięki temu systemowi dużo łatwiej będzie Ci przygotować kampanie e-mailowe, które zapewnią stały kontakt z Twoimi klientami. Automatyzacja pozwoli Ci skrócić czas obsługi, więc będziesz w stanie przeprowadzić ich więcej. 

    Narzędzia HubSpot pozwolą Ci skonfigurować wyzwalacze, warunki oraz działania bez konieczności kodowania – w taki sposób, by jak najlepiej dopasować je do etapu lejka sprzedażowego, na którym znajdują się określone grupy kontaktów. Koniec z nietrafionym mailingiem.

    Cały workflow możesz łatwo wizualizować dzięki diagramom przepływu pracy. Dzięki temu segmentacja leadów stanie się dużo prostsza i mniej czasochłonna. Możesz też ustawić powiadomienia o tym, że kontakt podjął działanie, które ustawisz jako kluczowe. Taka automatyzacja znacząco zwiększy Twoją produktywność.

    Wielką zaletą jest możliwość zautomatyzowania zadań, które do tej pory były robione ręcznie. Dotyczy to:

    • zmiany danych na kontaktach
    • używania automatyzacji do łączenia danych w celu tworzenia raportów marketingowych
    • automatycznego przekazywanie leadów do działu sprzedaży.

    HubSpot posiada również lead scoring, za pomocą którego możemy segmentować najbardziej zaangażowane kontakty. 

    Weź też pod uwagę, że już w najtańszej wersji HubSpot otrzymujesz pewne możliwości automatyzacji marketingu czy też czynności wykonywanych przez zespół.

    hubspot-workflow

    Marketing automation w GetResponse

    GetResponse posiada bardzo rozbudowane narzędzia do automatyzacji marketingu, które pozwalają na zbieranie informacji i dostosowywanie działań do potencjalnych klientów. 

    Jak działają narzędzia marketing automation w GetResponse?

    • Pozwalają śledzić zachowania odwiedzających stronę i do nich kierować spersonalizowane treści na podstawie informacji np. o odwiedzaniu konkretnej strony.
    • Ułatwiają tworzenie różnego rodzaju workflow korzystając z edytora wizualnego z funkcją drag & drop.

    getresponse-workflow

    Workflow, getresponse.pl

    Aby móc wykorzystać potencjał GetResponse warto skorzystać z planu marketing automation (najczęściej wybieranego przez klientów).

    GetResponse umożliwia integrację z zewnętrznym systemem CRM i przesyłanie części danych kontaktowych do wybranego oprogramowania. Niestety, nie jest to tak wygodne, jak w HubSpot, gdzie wszystkie dane gromadzone są na jednej platformie bez potrzeby integracji. To niekwestionowana zaleta tej platformy.

    3. Landing Page: HubSpot vs GetResponse


    Landing Page w HubSpot

    Tworzenie landing page w HubSpot jest przyjemne i szybkie. Podobnie, jak w przypadku innych narzędzi korzystasz z funkcji drag & drop. W ten sposób, bez znajomości tajników kodowania, budujesz landing page i strony z podziękowaniem (ang. thank you page).

    Do tego raz utworzoną stronę możesz powtórnie wykorzystać. Wystarczy, że zrobisz kopię dzięki funkcji „klonuj”, wymienisz grafikę i tekst, i masz już gotowy szablon landing page pod kolejną kampanię.

    Co jeszcze potrafią narzędzia HubSpot dedykowane dla landing page?

    • Dbają, aby strona była responsywna i wyświetlała się bez problemów na urządzeniach mobilnych.
    • Umożliwiają testy A/B.
    • Tworzą strony w kilku językach.
    • Oferują różne szablony, przydatne do budowy własnej strony.
    • Prezentują rozbudowaną analitykę dla danego landing page.

    hs-landing-page

    Przykładowa analiza strony typu landing page

    Na analitykę w HubSpot warto zwrócić szczególną uwagę. Same dane to tylko połowa sukcesu. Aby skutecznie z nich skorzystać (i przełożyć na wzrost sprzedaży), trzeba odpowiednio je interpretować. 

    HubSpot przedstawia dane analityczne w czytelny i intuicyjny sposób. Co więcej, platforma jest jednym, integralnym źródłem danych, więc marketerzy będą mogli z łatwością zaprezentować je działowi sprzedaży – bez tracenia czasu na przygotowywanie dedykowanych prezentacji.

    Landing Page w GetResponse

    Tutaj też w łatwy sposób zbudujesz swój landing page do generowania leadów, budowania bazy mailingowej czy do prowadzenia sprzedaży. 

    GetResponse oferuje ponad 200 darmowych szablonów. Jeżeli zdecydujesz się samodzielnie stworzyć landing page od podstaw, masz do dyspozycji prosty edytor wizualny typu drag & drop.

    Podobnie, jak w HubSpot, GetResponse udostępnia wszystkie statystyki dotyczące danego landing page oraz testy A/B.

     

    getresponse-landing-page

    Edytor do tworzenia landing page, GetResponse.com


    4. Formularze i okienka pop-up: HubSpot vs GetResponse


    Formularze i okienka pop-up w Hubspot

    HubSpot proponuje ułatwienia i narzędzia z wykorzystaniem funkcji drag & drop. Bez konieczności zagłębiania się w zawiłości kodu przygotujesz formularze dostosowane do Twoich potrzeb. 

    Do dyspozycji masz bogaty wybór elementów, które wstawisz do formularza. Jeżeli jednak zabraknie jakiegoś pola, które jest dla Ciebie niezbędne, stworzysz je szybko i prosto. Pojawi się ono na karcie kontaktu użytkownika w HubSpot CRM.

    Jak jeszcze możesz dostosować swój formularz? Są dwie możliwości:

    • Korzystasz z gotowych szablonów o wyglądzie zaproponowanym przez HubSpot. Wybierasz spośród kilku rodzajów wyglądu pól i fontów.
    • Generujesz sam „szkielet” formularza z polami, funkcjonalnościami i innymi elementami bez fontów i stylów, a następnie dzięki HTML i CSS dopasowujesz go do Twoich indywidualnych potrzeb.

    Formularze służą budowaniu interakcji z użytkownikami odwiedzającymi stronę. Aby uniknąć spamu, instaluje się reCAPTCHA, czyli automatyczną weryfikację, która odróżnia komputery od ludzi. Mając HubSpot nie musisz się martwić o jego instalację, bo formularze nie przepuszczają spamu tworzonego przez boty.

    Nie mogło zabraknąć też funkcji analitycznych, które umożliwiają sprawdzenie:

    • z jakich źródeł pochodzą użytkownicy
    • konwersji, czyli liczby osób, która wypełniła formularz w stosunku do wyświetleń
    • ilości przesłanych formularzy itp.

     

    forms-hubspot

    Ustawienie formularz i analityka, HubSpot.com

    Formularze i okienka pop-up w GetResponse

    GetResponse również udostępnia narzędzia do tworzenia formularzy i okienek pop-up, które możemy dodawać do swojej strony za pomocą kodu lub na landing page stworzonych na tej platformie. 

    Czy budowanie formularzy w GetResponse jest przyjazne dla osób mniej zaawansowanych technicznie? Oczywiście. Do wyboru są gotowe szablony. Jeżeli jednak zdecydujesz się tworzyć formularze od podstaw, możesz skorzystać z funkcji drag & drop.

    Forms-getresponse

    Tworzenie formularza, GetResponse.com

    5. Live chat: HubSpot vs GetResponse

    Obie platformy umożliwiają instalację czatu zarówno na stronie WWW, jak i na landing page oraz obsługę klientów w czasie rzeczywistym. 

    Czat dostosujesz do swoich potrzeb, możesz zmienić jego wygląd i przypisać konkretne osoby w firmie do jego obsługi.

    narzędzia marketing automation

     

    6. Powiadomienia web push – GetResponse

    W GetResponse masz do dyspozycji funkcję powiadomień web push. Dzięki niej poinformujesz osobę, która wyraziła zgodę na otrzymywanie takich wiadomości, o nowych treściach na blogu, produktach czy materiałach do pobrania. 

    Okienko z informacją pojawi się w czasie przeglądania innych stron na urządzeniach stacjonarnych i mobilnych.

    7. Tworzenie stron: HubSpot vs GetResponse


    Tworzenie stron w HubSpot

    Możesz stworzyć własną stronę WWW w HubSpot, ale w tym celu potrzebny Ci będzie dodatkowy pakiet HubSpot CMS. Za jego pomocą stworzysz stronę firmową, korzystając z darmowych lub  płatnych szablonów dostępnych w Marketplace.

    Jakie jeszcze funkcje oferuje HubSpot CMS? W łatwy sposób dodasz formularze, Call To Action czy też dopasujesz komunikację i teksty na stronie WWW pod konkretnych odbiorców. Do dyspozycji masz również narzędzia do optymalizacji treści pod SEO i pełną analitykę ruchu na stronie WWW.

    Tworzenie stron w GetResponse

    GetResponse udostępnia funkcje kreatora strony, za pomocą którego stworzysz własną stronę WWW. Tutaj również skorzystasz z gotowych szablonów lub stworzysz ją od podstaw. 

    Ponadto podobnie jak w HubSpot, spotkasz się z narzędziami do optymalizacji strony pod SEO i otrzymasz dostęp do różnego rodzaju statystyk.

    8. Webinary: HubSpot vs GetResponse


    Webinary w HubSpot

    HubSpot umożliwia szybką integrację z gotowymi platformami do organizowania webinarów. W Marketplace masz ponad 25 aplikacji dedykowanych do takich wydarzeń.

    Aplikacje-webinar
    Aplikacje, z którymi możesz zintegrować HubSpot dostępne w App Marketplace

    W zależności od wybranego rozwiązania,  informacje dotyczące tego, kto był na takim webinarze i ile czasu na niego przeznaczył, otrzymasz bezpośrednio w HubSpot.

    Możesz też stworzyć dedykowany workflow, który będzie wysyłał wszystkie informacje do uczestników wydarzenia – podziękowanie za zapis, przypomnienia, e-mail po wydarzeniu itp.

    Webinary w GetResponse

    GetResponse ma wbudowaną funkcję organizowania webinarów. Zorganizujesz go nawet dla 1000 osób. 

    Marketing automation w GetResponse umożliwia zaplanowanie całej ścieżki wysyłania informacji do osób, które się zapisały na webinar: od podziękowania za zapis poprzez przypomnienia o nadchodzącym wydarzeniu, a kończąc na wysłaniu wiadomości już po zakończeniu.

    9. Reklamy: HubSpot vs GetResponse


    Reklamy w HubSpot

    Platforma HubSpot umożliwia zarządzanie kampaniami reklamowymi w Google, Facebook i na LinkedIn. Wystarczy odpowiednio połączyć konta i wszystko znajdziesz w jednym miejscu. Łącznie z analityką dotyczącą skuteczności działań reklamowych.

    Szczególnie warta uwagi w systemie HubSpot jest możliwość wglądu w osiągi Twoich kampanii. Oznacza to, że nie musisz już czekać na raport agencji reklamowej. Samodzielnie możesz sprawdzić, która z Twoich kampanii przyniosła Ci najwięcej leadów, a nawet to, na jakim etapie lejka się znajdują.

    Jakie informacje dotyczące reklam znajdziesz w HubSpot?

    • odbiorcy związani z kampanią reklamową
    • koszt pozyskania leada
    • koszt pozyskania klienta
    • zwrot (ROI) z danej kampanii reklamowej.

    hubspot-ads

    Podgląd danych do analityki kampanii reklamowej, HubSpot.com

    Dane analityczne w kampaniach płatnych możesz udostępnić do wglądu zewnętrznym partnerom.

    Reklamy w GetResponse

    GetResponse ma wbudowane narzędzia do tworzenia reklam, bez potrzeby logowania się na platformie reklamowej Facebook czy Google Ads. Za pomocą tej funkcjonalności możesz tworzyć reklamy, które korzystają z istniejących już w GetResponse kontaktów albo docierać do nowych odbiorców.

    getresponse-ads

    Tworzenie kampanii reklamowych, GetResponse.com

    New call-to-action

     

    10. Social media: HubSpot vs GetResponse


    Social media w HubSpot

    Dzięki HubSpot możesz zarządzać w jednym miejscu swoimi profilami firmowymi w mediach społecznościowych. Bez konieczności logowania się do Facebooka, LinkedIna, Instagrama czy Twittera, przygotujesz i zaplanujesz posty do publikacji, korzystając z odpowiedniej integracji.

    Dodatkowo możesz analizować dane z kanałów social media. HubSpot gromadzi w jednym miejscu informacje o:

    • zaangażowaniu użytkowników 
    • polubieniach postów 
    • komentarzach (możesz też bezpośrednio w HubSpot odpowiadać na nie dzięki integracji Facebook Messenger)
    • skuteczności postów
    • liczbie obserwujących profile społecznościowe.

    sm-hubspot

    Analityka danych z różnych kanałów społecznościowych dostępna w panelu HubSpot


    Social media w GetResponse

    Do działań w mediach społecznościowych GetResponse proponuje aplikację Social Ads Creator, która przyspiesza i automatyzuje tworzenie reklam. 

    Możesz skorzystać z gotowych szablonów albo samodzielnie zaprojektować banery lub video. Prosta i przyjazna obsługa aplikacji zachęca do skorzystania z tego ułatwienia.

    Poważnym brakiem jest jednak to, że GetResponse nie zapewnia wglądu w wyniki Twoich kampanii reklamowych. Tracisz przez to spójność obrazu danych, która jest niezbędna do podejmowania szybkich i skutecznych działań marketingowych.

    11. SEO i content marketing –w HubSpot

    HubSpot pomaga w ocenie stron WWW pod kątem ich zgodności z wymogami SEO.  Przeprowadzi ich audyt, a Ty otrzymasz rekomendacje zaprezentowane w kolejności od najistotniejszych. Dzięki temu szybko poprawisz swoje miejsce w rankingu wyszukiwań. 

    HubSpot wykorzystuje narzędzie – skaner stron WWW, który analizuje takie elementy jak:

    • unikalność treści
    • opisy meta description i tytuły
    • atrybuty ALT przy obrazkach
    • atrybuty noindex stron
    • nagłówki na stronach (H1, H2, H3)
    • aktualizacje stron.

    crawler-hubspot

    Rekomendacje SEO w HubSpot

    Pomoc w tworzeniu klastrów tematycznych to kolejne udogodnienie, które otrzymujesz w ramach HubSpot. Dzięki temu propozycje treści masz pogrupowane z uwzględnieniem ich popularności, adekwatności i konkurencji. 

    pilarpage

    Tworzenie klastrów tematycznych w HubSpot

    Dodatkowa integracja z Google Search Console dostarczy Ci informacji o wyświetleniach i kliknięciach. Otrzymujesz wówczas kompletny obraz tego, jakie treści i jakie słowa kluczowe zostały sklasyfikowane w wyszukiwaniach Google.

    Na ten temat HubSpot zostawia GetResponse daleko w tyle, bo druga platforma nie posiada narzędzi do zadań związanych z SEO i planowaniem contentu.

    12. Smart Call To Action – HubSpot

    HubSpot daje możliwość tworzenia i analizy skuteczności CTA (ang. Call To Action). Wystarczy jedynie wygenerować kod, a następnie umieścić go na stronie WWW. Nie wymaga to znajomości kodowania ani skomplikowanych procedur.

    Wezwania do działania możesz przygotować w formie:

    • przycisku
    • grafiki
    • linku tekstowego.

    Dodatkowo HubSpot zapewnia opcję “smart CTA”.  Dzięki niej możesz dopasować CTA do konkretnych potrzeb marketingowych, np. poprzez przygotowanie go w kilku wariantach do testów A/B lub stworzenie różnych komunikatów CTA w zależności od tego, do jakich odbiorców chcesz trafić: nowych klientów czy istniejących kontaktów..

    Standardowo, wszystkie działania dotyczące CTA możesz śledzić i analizować dzięki raportom dostępnym w HubSpot.

    cta-hubspot-stat

    Analiza call to action w HubSpot

    13. Raportowanie: HubSpot vs GetResponse


    Raportowanie w HubSpot

    Platforma HubSpot to przestrzeń, gdzie połączysz różnorodne działania marketingowe ze stron WWW, portali społecznościowych, kampanii mailingowych i reklamowych. Przygotujesz automatyzacje i prześledzisz ich skuteczność, by wyciągnąć wnioski, na podstawie których podejmiesz przyszłe decyzje.

    HubSpot możesz wykorzystać też do niestandardowych działań, jak monitorowanie współpracy z influencerami. Wystarczy, że przygotujesz specjalny otagowany link i na tej podstawie zbierzesz informacje o klientach i przychodach, jakie wygenerowała ta współpraca. 

    raportowanie-hubspot

     Analiza kampanii w HubSpot

    W HubSpot masz do wyboru gotowe raporty, ale możesz też je tworzyć samemu. W tym zakresie platforma wspiera Cię narzędziami do tworzenia raportów niestandardowych. Dzięki temu, że system opiera się na jednej bazie danych, możesz łączyć je w indywidualne zestawienia analityczne.

    Wyobraź sobie świat, w którym nie musisz tworzyć dwóch – trzech raportów, a zamiast tego wszystkie dane marketingowo sprzedażowe możesz połączyć w jedno czytelne źródło danych.

    HubSpot umożliwia Ci bowiem określenie również formy prezentowania raportów na pulpicie oraz częstotliwości, z jaką będą trafiać na do wskazanych pracowników.

    Raportowanie w GetResponse

    GetResponse udostępnia podstawowe metryki marketingowe  dotyczące kampanii stworzonych na tej platformie. Możesz śledzić skuteczność e-maili, liczbę odwiedzin na stronie WWW lub konwersję landing page. Wszelkie raporty otrzymasz na skrzynkę mailową zgodnie z wybraną częstotliwością.

    HubSpot czy GetResponse: które rozwiązanie jest lepsze?

    Obydwie platformy mają wiele narzędzi pomocnych przy tworzeniu i monitorowaniu kampanii marketingowych.

    GetResponse to dobre rozwiązanie, jeżeli potrzebujesz narzędzi, które pozwalają szybko stworzyć kampanie lead generation i za pomocą automatyzacji ocieplać leady, zanim trafią do sprzedaży. 

    Zaletą jest też to, że wszystkie narzędzia dostępne w GetResponse mają przyjazny interfejs. Stosunkowo łatwo stworzysz w nich poszczególne elementy. Jest to korzystne dla osób, które dopiero zaczynają przygodę z wykorzystywaniem takich narzędzi marketingowych w swojej firmie. 

    Największą przewagą HubSpot jest rozbudowany system CRM. Wszystkie narzędzia marketingowe są częścią jednej platformy i stanowią jedną, spójną bazę danych. Nie musisz więc korzystać z dodatkowych integracji. 

    HubSpot umożliwia pracę różnych działów Twojej firmy na platformie o jednolitym interfejsie i tych samych danych. Dzięki temu możesz zautomatyzować wiele czasochłonnych czynności w firmie oraz zapewnić pracownikom automatyczny obieg informacji bez potrzeby generowania np. plików Excel i wysyłki informacji poprzez e-mail.

     A więc – HubSpot czy GetResponse? 

    To zależy. Przede wszystkim kieruj się swoimi potrzebami i możliwościami wykorzystania funkcjonalności. Z pewnością jednak oba narzędzia są przyjazne dla użytkowników i ułatwiają bieżące działania marketingowe w firmie.

    narzędzia marketing automation

    avatar

    Przemek Gliński

    HubSpot Inbound Marketing Strategist

    Wysokiej klasy specjalista z dużym doświadczeniem w tworzeniu strategii Inbound Marketingu, na której silnie bazuje HubSpot. Z powodzeniem wdraża zarówno strategię Inbound Marketingu, jak również HubSpot w ramach całego obszaru marketingowego.