Jak podejść do wyboru formy pomocy z HUBSPOT MARKETING HUB?
Na start - zapoznaj się z naszym FAQ zawierającym najczęstsze pytania dotyczące naszych wdrożeń
Wybierając współpracę z BusinessWeb, zyskujesz dostęp do różnorodnych form współpracy. Jesteśmy elastyczni i gotowi dostosować się do Twoich potrzeb oraz aktualnego etapu rozwoju działań marketingowych. W 90% przypadków, realizacja projektu wdrożenia HubSpot nie zajmuje nam więcej niż 2 miesiące. Co więcej, nie musisz czekać na uruchomienie systemu – zaczynasz działać już od pierwszych warsztatów, które krok po kroku wprowadzają Cię w świat pracy z HubSpot.
Każdy z naszych wariantów wprowadza Twój zespół marketingu w znajomość 100% HubSpot
W każdym wariancie krok po kroku wprowadzamy Cię w poznanie HubSpot Marketing Hub i jego zastosowanie w Twojej organizacji. Projekt to kilkanaście warsztatów, które mają na celu zostawać Cię ze 100% wiedzą na temat korzystania z HubSpot.
Możesz wybrać 3 typy wdrożeń – zależnie od stopnia rozwoju marketingu w Twojej organizacji:
- Najlepsze praktyki BusinessWeb (standard)
- Twoje Plany (extended)
- Rozwijaj Inbound (kiedy chcesz naszej bieżącej pomocy w rozwoju marketingu na HubSpot, a nie tylko samego wdrożenia)
Jak wybierać odpowiedni wariant wdrożenia?
Wszystko zależy od Twojego budżetu oraz stopnia zaawasowania działań marketingowych.
- Pakiet "Twoje Plany" dedykowany jest dla klientów którzy często prowadzą lub planują różnorodne działania marketingowe i zależy im na ich zintegrowaniu ze wdrożeniem HubSpot. W takim przypadku, klientom zależy na stworzeniu konkretnego planu projektu, który zapewni praktyczne wdrożenie systemu, uwzględniającego to co jest planowane po stronie marketingu.
- W sytuacji, gdy klienci są na etapie przygotowywania działań w Internecie, ale chcą maksymalnie poznać HubSpot, aby wiedzieć, jak mogą dzięki niemu prowadzić przyszłe działania, wybierają pakiet "Najlepsze Praktyki BusinessWeb". Ten wariant ma zastosowanie również dla zaawansowanych klientów, którzy wiedzą, co chcą robić, mają doświadczenie w narzędziach marketing automation i szybko chcą poznać HubSpot, nie zwiększając kosztów wdrożenia.
- W sytuacjach, gdy firma pragnie zapewnić szersze wsparcie w zakresie wdrożenia HubSpot, tak aby nasz zespół nie tylko pomógł we wdrożeniu, ale również był dostępny do pytań i pomocy z ustawieniami systemu, wspierał w weryfikacji prac oraz udzielał bieżących konsultacji, w dłuższym okresie czasu klienci wybierają pakiet "Rozwiń Inbound".
Czym się różnią poszczególne typy wdrożeń projektowych?
Pakiet Najlepsze Praktyki BusinessWeb
Jeżeli chcesz korzystać z HubSpot Marketing Hub i zależy Ci na tym, żeby poznać jego funkcjonalności i ich zastosowanie w codziennych działaniach marketingu, wybierzesz ten pakiet. W tym pakiecie, to my pokazujemy Ci system bazując na naszych doświadczeniach. Na tej bazie dalej zastosujesz sobie HubSpot w Twoich działaniach.
Ten pakiet jest wybierany przez dwa rodzaje firm:
- Firmy zaawansowane marketingowo, które posiadają dużą wiedzę na temat prowadzonych działań, mają doświadczenie w narzędziach marketing automation i chcą poznać, jak wykorzystać HubSpot do zwiększenia swoich wyników.
- Organizacje, które dopiero zaczynają swoją przygodę z marketingiem cyfrowym i pragną poznać możliwości, jakie oferuje HubSpot, aby móc lepiej zaplanować strategię i przyszłe działania marketingowe.
W ramach naszego projektu pomożemy Ci uruchomić HubSpot w Twojej organizacji, a potem krok po kroku pokażemy jak wykorzystywać go w praktyce.
W trakcie warsztatów będziemy się z Tobą dzielić najlepszymi praktykami wypracowanymi w w naszych działaniach marketingowych i klientów ze zbliżonym profilem funkcjonowania do Twojej firmy.
Kluczowym elementem tego pakietu jest to, że nie pomagamy Ci w konfiguracji automatyzacji marketingowych i raportów, lecz jedynie szkolimy z ich wykorzystania. Nasze szkolenie zapewnia Ci wiedzę, która pozwoli Ci samodzielnie wykonać te zadania.
Pakiet Twoje Plany
Prowadząc różne działania marketingowe, takie jak reklamowanie firmy, publikowanie artykułów na blogu, działania SEO czy może korzystanie z systemu do automatyzacji mailingu do klientów, może zależeć Ci na wdrożeniu HubSpot, które wykorzysta w trakcie warsztatów Twoje obecne i planowane działania.
Z drugiej strony, jeśli dopiero zaczynasz działania marketingowe, ale masz już pomysł na strategię możesz chcieć uwzględnić je podczas realizowanego projektu.
W obu przypadkach wybierasz pakiet "Twoje Plany", ponieważ dostosowujemy wdrożenie do Twoich planów marketingowych.
Jakie są różnice takiego wdrożenia w porównaniu z "Najlepszymi Praktykami BusinessWeb"?
Przeprowadzimy audyt marketingowy Twoich działań i zaplanujemy, jak je rozłożyć jego wynik na plan projektu. Nasze warsztaty zyskają wtedy praktyczny wymiar, dostosowując HubSpot do Twoich Planów i Twoich działań marketingowych. Połączymy nasze najlepsze praktyki z tym, co aktualnie prowadzisz i planujesz, dostarczając Ci inspiracji i pomysłów na usprawnienie marketingu.
Dodatkowo, wspieramy Cię w konfiguracji marketing automation oraz raportowania. W zależności od zakresu wdrożenia, możesz otrzymać od 10 workflow automatyzacji oraz 10 dedykowanych raportów (nie zapominaj, że HubSpot oferuje dziesiątki gotowych raportów).
Poniżej znajdziesz przykłady uzupełnienia naszych warsztatów o wiedzę zdobytą podczas audytu.
Poznanie Twoich Planów - Audyt Marketingowy
Podczas dedykowanego warsztatu będziesz mógł przedstawić swoją strategię i działania. Będziemy analizować Twoje cele i na tej podstawie uzupełniamy plan wdrożeniowy, uwzględniając Twoje indywidualne elementy. Dzięki temu każdy warsztat staje się dedykowanym spotkaniem, dostosowanym do Twoich potrzeb.
Mailingi
Poznasz najlepsze praktyki tworzenia mailingu, dostosowane do Twoich potrzeb. Nauczymy Cię, jak tworzyć maile zgodnie z Twoimi wymaganiami, jak zbudować odpowiedni layout i jak osiągnąć maksymalny efekt w kontekście Twoich planów.
Landing Page
Omówimy, jak stworzyć Landing Page skoncentrowany na konkretnej kampanii. Jeśli zdecydujesz się na wykupienie pakietu godzin, nasi specjaliści pomogą Ci w końcowym procesie budowania Landing Page.
Segmentacja klientów
Wspólnie stworzymy przykładowe listy segmentacyjne klientów i pokażemy Ci, jak wykorzystać je w mailingu, reklamach i smart content. Dzięki temu będziesz w stanie precyzyjnie dostarczać odpowiednie treści do odpowiednich grup odbiorców.
Smart Content
Przekazujemy Ci pomysły na stworzenie spersonalizowanego customer journey na Twojej stronie, uwzględniającego treści i działania, które zamierzasz prowadzić. Dzięki smart content Twoi odbiorcy otrzymają bardziej spersonalizowane doświadczenie.
Reklamy
Omówimy, jak prowadzić kampanie reklamowe, dopasowując je do Twoich planów i aktualnych działań. Podpowiemy Ci, jak zoptymalizować Twoje kampanie i osiągnąć najlepsze wyniki.
SEO
Jeśli masz strategię treści, pokażemy Ci, jak przenieść ją na klaster tematyczny w SEO i jak monitorować działania. Poznasz najlepsze praktyki SEO i dowiesz się, jak zwiększyć widoczność Twojej strony w wyszukiwarkach.
Workflow
Przygotujemy dla Ciebie, pomysły na automatyzację marketingu, dostosowane do Twoich działań. Dzięki nim oszczędzisz czas i skuteczniej zarządzasz swoimi kampaniami.
Raporty
Otrzymasz 10 dedykowanych raportów i 3 dashbordy, które będą dostosowane do Twoich potrzeb. Dzięki nim będziesz mógł śledzić i analizować efektywność swoich działań marketingowych w praktyce.
Pamiętaj, że w ramach działań w tym pakiecie, nadal po Twojej stronie jest opracowanie odpowiednich treści, grafik, landing page czy mailigów. Możemy Ci pomóc z konfiguracją HubSpot w tym zakresie w ramach naszych pakietów wsparcia godzinowego.
Pakiet Rozwiń Inbound
Ten pakiet jest przeznaczony dla klientów, którzy nie tylko chcą wdrożyć HubSpot (według pakietu Best Practise lub Twoje Plany) , ale również otrzymać wsparcie w jego codziennym użytkowaniu. Chcą móc weryfikować podejmowane działania na HubSpot, utrzymywać kontakt z naszym zespołem w zakresie pytań i weryfikacji ustawień oraz potrzebują wsparcia w zakresie budowy szablonów maili, landing page i ustawień automatyzacji. W tym pakiecie otrzymujecie wsparcie w następujących działaniach:
- pomoc w pełnym przeszkoleniu i wdrożeniu HubSpot
- budowa szablonów maili oraz landing page - wsparcie graficzne
- ustawienia kampanii reklamowych
- ustawienie webinarów
- przygotowanie segmentacji klientów
- konfiguracja automatyzacji marketingu i lead nurturingu
- konfiguracja raportów i analityki
- weryfikacja działań i kampanii przygotowanych przez klienta
Więcej przykładów na naszą pomoc w zakresie bieżącej pracy na HubSpot znajdziesz Tutaj >> Opis usług Pomocnej Dłoni HubSpot.
Jak przebiega typowe wdrożenie HubSpot Marketing Hub?
Wdrażanie HubSpot odbywa się w formie projektu, realizowanego online przeważnie po 2 godziny 2 razy na tydzień. Celem warsztatów jest zapewnienie efektywnego wdrożenia systemu HubSpot, umożliwiając uczestnikom pełne wykorzystanie narzędzi zawartych w HubSpot do realizacji skutecznych strategii marketingowych. Poniżej znajduje się opis poszczególnych warsztatów:
Spotkanie wprowadzające zespół w projekt - Kick off:
Przedstawienie zakresu i sposobu działań projektu
Omówienie głównych celów projektu i sposobu ich realizacji
Dostarczenie listy celów do zrealizowania w ramach projektu
Warsztat: Set up techniczny HubSpot + RODO + Migracja danych:
Konfiguracja techniczna systemu
Zapewnienie zgodności z RODO
Przeprowadzenie migracji danych
Poznanie działań marketingowych klienta i wprowadzenie do filozofii działania HubSpot:
Analiza aktualnych procesów generowania i pozyskiwania leadów
Omówienie planów działań marketingowych
Wprowadzenie do filozofii HubSpot jako generatora leadów
Tworzenie formularzy kontaktowych oraz pop-up:
Wprowadzenie do funkcjonalności budowy formularzy kontaktowych
Praca nad wymianą formularzy na stronie www
Omówienie funkcjonalności pop-up oraz zastosowanie progresywnych formularzy kontaktowych
Szkolenie z projektowania landing page, CTA oraz mailingów na HubSpot:
Przeprowadzenie szkolenia z edytora landing page oraz mailingu
Wprowadzenie do modułu CTA oraz zastosowanie smart content
Prowadzenie mailingów na HubSpot:
Tworzenie kampanii mailingowej
Wykorzystanie maili do lead nurturing
Analiza wyników kampanii mailingowych
Prowadzenie kampanii reklamowych, SEO i social media na HubSpot:
Wprowadzenie do kampanii reklamowych
Omówienie działań SEO oraz zarządzanie kalendarzem postów social media
Analiza wyników postów
Ustalenie procesów współpracy marketing-sprzedaż:
Warsztat przebiegu procesu pozyskiwania leadów
Omówienie sposobów automatyzacji przekazywania kontaktów do działu sprzedaży
Wprowadzenie do procesów kwalifikacji leadów oraz wykorzystania smart content
Budowa automatycznych workflow:
Wprowadzenie do zastosowania funkcji workflow
Tworzenie workflow związanych z lead nurturing
Implementacja przykładowego workflow ocieplania leadów
Poznanie systemu raportów w HubSpot oraz narzędzi usprawniających codzienną pracę:
Praca na widokach danych oraz tworzenie dashboardów
Zastosowanie funkcji Traffic Analytics do analizy danych marketingowych
Raportowanie atrybucji
Podsumowanie
Wdrożenie HubSpot Marketing Hub przez BusinessWeb to kompleksowy proces, który pozwala zespołom na skuteczne poznanie i wykorzystanie platformy w celu realizacji strategii marketingowych. Proces ten obejmuje nie tylko szkolenia z obsługi systemu, ale także wymianę wiedzy i doświadczeń z zakresu strategii marketingowych, co pozwala maksymalnie wykorzystać potencjał narzędzi oferowanych przez HubSpot. Dzięki temu, zespół zdobywa umiejętności niezbędne do osiągnięcia sukcesu w dziedzinie marketingu i skutecznego wykorzystania platformy HubSpot Marketing Hub.

Mariusz Gliński
CEO BusinessWeb/ RevPoint – Customer Success ManagerNadaje kierunek rozwoju w BusinessWeb. W ramach realizacji projektów realizuje audyty wdrożeniowe w ramach swojej roli jako Customer Success Managera całego projektu, weryfikując czy realizowany projekt zapewnił klientowi pełną samodzielność działania na HubSpot, po jego zakończeniu.