Skip to content
Mariusz Gliński 5 min

Audyt powdrożeniowy HubSpot Marketing Hub

Z marketingiem na HubSpot jest jak z budową domu. Można spróbować skonstruować go samodzielnie albo skorzystać z czyjejś pomocy.

Może pierwsze kroki na HubSpot postawiłeś samodzielnie, a może ktoś Ci pomógł (np. w ramach projektu wdrożeniowego) lub jesteś w trakcie budowy, ale do Twojego zespołu dołączyły nowe osoby i trzeba im od zera wyjaśnić gdzie postawić swoją cegiełkę.

Niezależnie od tego, na jakim etapie budowy jesteś, możesz potrzebować informacji zwrotnej – czy wszystko idzie w dobrym kierunku. Jakie kolejne kroki postawić, żeby nie stracić czasu i pieniędzy.

Właśnie na tym etapie może przydać Ci się audyt powdrożeniowy HubSpot Marketing Hub.

Audyt powdrożeniowy HubSpot Marketing Hub_nowi klienci_infografika

Audyt powdrożeniowy HubSpot Marketing Hub

Zacznij skutecznie prowadzić działania marketingowe dzięki wykorzystaniu 100% możliwości HubSpot Marketing Hub.

Jaki problem rozwiązujesz?

Cały czas czujesz się niepewnie na HubSpot? Masz trudności w ustawieniu wszystkich elementów w taki sposób, aby efektywnie prowadzić kampanie marketingowe? A może chcesz się upewnić, co jeszcze da się wycisnąć z tego narzędzia?

Plan działań

  1. Analiza, w jakim stopniu wykorzystujecie narzędzia HubSpot w ramach prowadzonych kampanii marketingowych.
  2. Spisanie zaistniałych błędów oraz przygotowanie rekomendacji dalszych kroków. Omówienie wyników audytu.
  3. Indywidualne dostosowanie planu warsztatów doszkalających do waszych potrzeb.

Co otrzymujesz na końcu?

  1. Jasny plan działań, pokazujący miejsca potencjalnych usprawnień.
  2. Wyrównaną wiedzę w zespole marketingu i pewność, że zespół pracuje z zastosowaniem najlepszych praktyk.
  3. Uzupełnione informacje o krytyczne elementy konfiguracji systemu.

Jaki problem rozwiązujesz dzięki audytowi HubSpot Marketing Hub?


  • HubSpot wdrożyliśmy samodzielnie lub z inną firmą niż BusinessWeb i nie mamy pewności czy korzystamy z niego w 100% prawidłowo.

  • Część zespołu nie do końca wie, jak i po co wykorzystać dostępne narzędzia.

  • Wiemy już jak działa HubSpot, ale brakuje nam pomysłu, jak to połączyć ze sobą, żeby generować nowe leady i klientów.

  • Pierwsze kampanie marketingowe mamy za sobą, ale raporty nie pokazują poprawnie danych lub/i nie wiemy, jak je prawidłowo ustawić.

  • Próbowaliśmy już różnych kampanii, ale chcemy zweryfikować, czy są jeszcze lepsze sposoby.

  • Próbujemy udoskonalić proces przekazywania nowych leadów do sprzedaży.

  • Chcemy upewnić się, że po stronie marketingowej działamy w 100% poprawnie, a problem leży gdzieś indziej.

Jakie obszary obejmuje audyt?

Konwersja

Czy jest mierzona konwersja:

  • Ze strony i jakie kanały dają klientów
  • CTA
  • Lead/MQL/SQL/Opportunity/Customer

  • DEAL – Pipeline

 

Raportowanie

  • Wykorzystanie funkcji Traffic Analytics

  • Tworzenie dashboardów i nowych raportów

  • Tworzenie raportów za pomocą custom reports

 

Ads

  • Podłączenie kont reklamowych pod HubSpot

  • Włączenie trackingowania pozyskania klientów z reklam

  • Wykorzystanie list do stworzenia remarektingu

  • Liczenie ROI z kampanii reklamowej

  • Synchronizacja eventów do kont reklamowych

 

SEO

  • Ustawienie topic cluster (klastrów tematycznych) w systemie

  • Wykorzystywanie funkcji SEO

  • Podłączenie Google Search Console

 

Forms

  • Umieszczenie formularzy kontaktowych HubSpot na stronie internetowej

  • Zastosowanie funkcji progressive fields (pól progresywnych) w formularzach HubSpot

  • Podłączenie subskrypcji RODO w formularzach kontaktowych

  • Pop-up newsletter – wykorzystywanie na stronie WWW

 

CTA

  • Wykorzystywanie CTA HubSpot na stronie internetowej

  • Wykorzystanie Smart CTA – powiązanie z listami i lifecycyle stage

 

E-mail

  • Znajomość edytora maili

  • Gotowe szablony maili

  • Wykorzystywanie testów A/B

  • Wykorzystywanie smart CTA w mailach do klientów

 

Lists – listy segmentacyjne

  • Active Lists – do jakich celów są tworzone

  • Active List – wykorzystanie do kampanii reklamowych jako remarketing

  • Static Lists – zastosowanie

 

Landing page

  • Znajomość i wykorzystanie edytora landing page

  • Wykorzystywanie testów A/B

  • Wykorzystywanie smart content

 

Kwalifikacja leadów

  • Czy jest prowadzona kwalifikacja leadów

  • Czy jest zapewniony regularny proces przeglądu nowych kontaktów w CRM

  • Wykorzystanie HubSpot Scoring do automatyzacji kwalifikacji leadów

 

Campaigns

  • Zastosowanie funkcji Campaings do planowania kampanii

  • Tagowanie działań mailingowych i social media danymi kampanii

 

Workflows

  • Wykorzystanie workflow do automatyzacji zadań np. automatyczne ustawianie MQL

  • wykorzystanie workflow do automatyzacji mailingów – mailing – brak workflow jak zostaje leadem

  • Ustalenie celów w workflow

  • Znajomość integracji workflow z aplikacjami trzecimi, takimi jak np. ZOOM

  • Wykorzystywanie workflow vs sequences (sekwencje)

 

Co otrzymujesz w wyniku naszego audytu?

  • Raport o obecnym stanie Twojego HubSpot i o poziomie praktycznego wykorzystania dostępnych narzędzi.

  • Listę błędów i złych praktyk, które z biegiem czasu mogą doprowadzić do bałaganu w zarządzaniu danymi.

  • Informację o lukach w wiedzy członków zespołu – sprawdzimy, czy cały Twój zespół pracuje w spójny i zorganizowany sposób. 

  • Listę dodatkowych warsztatów, które pomogą zespołowi wyrównać wiedzę z wykorzystania poszczególnych elementów systemu, rozwinąć kampanie marketingowe i usprawnić pozyskiwanie leadów.

Audyt powdrożeniowy Marketing Hub – wykorzystuj HubSpot w 100%

avatar

Mariusz Gliński

CEO BusinessWeb/ RevPoint – Customer Success Manager

Nadaje kierunek rozwoju w BusinessWeb. W ramach realizacji projektów realizuje audyty wdrożeniowe w ramach swojej roli jako Customer Success Managera całego projektu, weryfikując czy realizowany projekt zapewnił klientowi pełną samodzielność działania na HubSpot, po jego zakończeniu.