Skip to content
Mariusz Gliński 4 min

Audyt Marketing Hub – wyciągnij 100% z HubSpot

Korzystasz z HubSpot Marketing Hub już od jakiegoś czasu, ale dalej masz poczucie, że nie wszystko działa po Twojej myśli? Nie działają raporty, a przekazywanie leadów do sprzedaży sprawia trudności lub w ogóle się nie odbywa? A może masz nowe osoby w zespole i potrzebujesz wyrównać wiedzę o HubSpot?

Niezależnie od wszystkiego – audyt HubSpot Marketing Hub pomoże dokładnie rozpoznać, gdzie masz największe braki i błędy w korzystaniu z poszczególnych funkcji i narzędzi.

Audyt HubSpot Marketing Hub_klienci BW_infografika

Audyt powdrożeniowy HubSpot Marketing Hub

Sprawdź, czy prawidłowo korzystasz z 100% możliwości, jakie daje HubSpot Marketing Hub.

Jaki problem rozwiązujesz?

Cały czas czujesz się niepewnie na HubSpot? Masz trudności w ustawieniu wszystkich elementów w taki sposób, aby efektywnie prowadzić kampanie marketingowe? A może chcesz się upewnić, co jeszcze da się wycisnąć z tego narzędzia?

Plan działań

  1. Analiza, w jakim stopniu wykorzystujecie narzędzia HubSpot w ramach prowadzonych kampanii marketingowych.
  2. Spisanie zaistniałych błędów oraz przygotowanie rekomendacji dalszych kroków. Omówienie wyników audytu.
  3. Indywidualne dostosowanie planu warsztatów doszkalających do waszych potrzeb.

Co otrzymujesz na końcu?

  1. Jasny plan działań, pokazujący miejsca potencjalnych usprawnień.
  2. Wyrównaną wiedzę w zespole marketingu i pewność, że zespół pracuje z zastosowaniem najlepszych praktyk.
  3. Uzupełnione informacje o krytyczne elementy konfiguracji systemu.

Jaki problem rozwiązujesz dzięki audytowi HubSpot Marketing Hub?


  • Skład Twojego zespołu zmienił się od czasu wdrożenia HubSpot i nie wszyscy w zespole wiedzą, jak i po co wykorzystać dostępne narzędzia.

  • Wiesz już jak działa HubSpot, ale brakuje Ci (i Twojemu zespołowi) pomysłu, jak to połączyć ze sobą, żeby generować nowe leady i klientów.

  • Pierwsze kampanie marketingowe masz już za sobą, ale raporty nie pokazują poprawnie danych i/lub nie wiesz, jak je prawidłowo ustawić.

  • Próbowaliście już różnych kampanii, ale chcesz zweryfikować, czy są jeszcze lepsze sposoby.

  • Potrzebujesz udoskonalić proces przekazywania nowych leadów do sprzedaży.

  • A może po prostu chcesz się upewnić, że po stronie marketingowej działacie w 100% poprawnie i problem leży gdzieś indziej?

 

Jakie obszary obejmuje audyt?

Konwersja

Czy jest mierzona konwersja:

  • Ze strony i jakie kanały dają klientów
  • CTA
  • Lead/MQL/SQL/Opportunity/Customer

  • DEAL – Pipeline

 

Raportowanie

  • Wykorzystanie funkcji Traffic Analytics

  • Tworzenie dashboardów i nowych raportów

  • Tworzenie raportów za pomocą custom reports

 

Ads

  • Podłączenie kont reklamowych pod HubSpot

  • Włączenie trackingowania pozyskania klientów z reklam

  • Wykorzystanie list do stworzenia remarektingu

  • Liczenie ROI z kampanii reklamowej

  • Synchronizacja eventów do kont reklamowych

 

SEO

  • Ustawienie topic cluster (klastrów tematycznych) w systemie

  • Wykorzystywanie funkcji SEO

  • Podłączenie Google Search Console

 

Forms

  • Umieszczenie formularzy kontaktowych HubSpot na stronie internetowej

  • Zastosowanie funkcji progressive fields (pól progresywnych) w formularzach HubSpot

  • Podłączenie subskrypcji RODO w formularzach kontaktowych

  • Pop-up newsletter – wykorzystywanie na stronie WWW

 

CTA

  • Wykorzystywanie CTA HubSpot na stronie internetowej

  • Wykorzystanie Smart CTA – powiązanie z listami i lifecycyle stage

 

E-mail

  • Znajomość edytora maili

  • Gotowe szablony maili

  • Wykorzystywanie testów A/B

  • Wykorzystywanie smart CTA w mailach do klientów

 

Lists – listy segmentacyjne

  • Active Lists – do jakich celów są tworzone

  • Active List – wykorzystanie do kampanii reklamowych jako remarketing

  • Static Lists – zastosowanie

 

Landing page

  • Znajomość i wykorzystanie edytora landing page

  • Wykorzystywanie testów A/B

  • Wykorzystywanie smart content

 

Kwalifikacja leadów

  • Czy jest prowadzona kwalifikacja leadów

  • Czy jest zapewniony regularny proces przeglądu nowych kontaktów w CRM

  • Wykorzystanie HubSpot Scoring do automatyzacji kwalifikacji leadów

 

Campaigns

  • Zastosowanie funkcji Campaings do planowania kampanii

  • Tagowanie działań mailingowych i social media danymi kampanii

 

Workflows

  • Wykorzystanie workflow do automatyzacji zadań np. automatyczne ustawianie MQL

  • wykorzystanie workflow do automatyzacji mailingów – mailing – brak workflow jak zostaje leadem

  • Ustalenie celów w workflow

  • Znajomość integracji workflow z aplikacjami trzecimi, takimi jak np. ZOOM

  • Wykorzystywanie workflow vs sequences (sekwencje)

 

Co otrzymujesz w wyniku naszego audytu?

  • Raport o obecnym stanie Twojego HubSpot i o poziomie praktycznego wykorzystania dostępnych narzędzi.

  • Listę błędów i złych praktyk, które z biegiem czasu mogą doprowadzić do bałaganu w zarządzaniu danymi.

  • Informację o lukach w wiedzy członków zespołu – sprawdzimy, czy cały Twój zespół pracuje w spójny i zorganizowany sposób. 

  • Listę dodatkowych warsztatów, które pomogą zespołowi wyrównać wiedzę z wykorzystania poszczególnych elementów systemu, rozwinąć kampanie marketingowe i usprawnić pozyskiwanie leadów.

Audyt powdrożeniowy Marketing Hub – wykorzystuj HubSpot w 100%

avatar

Mariusz Gliński

CEO BusinessWeb/ RevPoint – Customer Success Manager

Nadaje kierunek rozwoju w BusinessWeb. W ramach realizacji projektów realizuje audyty wdrożeniowe w ramach swojej roli jako Customer Success Managera całego projektu, weryfikując czy realizowany projekt zapewnił klientowi pełną samodzielność działania na HubSpot, po jego zakończeniu.